Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

3FM zoekt personen die aseksueel zijn voor interview

Gestart door Jamie 3FM, juni 11, 2019, 10:23:59 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

G86

Knap van je dat je het durfde zo op de radio!

Ben wel benieuwd naar dating apps voor aseksuelen..?

Stevie1992

Citaat van: G86 op juni 14, 2019, 04:22:50 PM
Knap van je dat je het durfde zo op de radio!

Ben wel benieuwd naar dating apps voor aseksuelen..?

Hoi,
dit was wel een klein beetje eng omdat het live was.. maar ik ben al eerder geïnterviewd (en heb bij twee info avonden lokaal vragen beantwoordt).

Er is sinds vorig jaar de AceApp, de opzet is een beetje tinder. Dit was omdat dat gewoon de meest basic en makkelijke opzet was en deze app gemaakt is door twee jongens uit India die dit gratis gedaan hebben voor ons (die zelf ook deel zijn van de community). Daarnaast zijn er ook nog sites, waarvan ik de naam even niet meer weet maar die misschien hier op het forum wel in de thread over sites staan). Het probleem van AceApp (en de sites) is helaas nog wel dat mensen geen geduld hebben, hierdoor is het soms een beetje verlaten omdat mensen die er in het begin waren vonden dat er te weinig mensen waren (like I said, beta kwam eind 2017/begin 2018 pas uit) en mensen die nu komen vinden dan dat er te weinig actieve accounts zijn.
Plus dat er facebook groepen zijn, waaronder Dutch asexuality, waar je mensen algemeen kunt ontmoeten.

Als je meer wilt bespreken kun je altijd een pb sturen en miss dat ik dan nog even de sites kan vinden
I need no reasons, I simply.. am

Koloios

AceApp vind ik oprecht heel leuk. (Hoewel ik het zelf meer gebruik om te oefenen met het starten van gesprekken in plaats van voor daten). Er zitten inderdaad wel veel 'spookprofielen' op als je de matchfunctie gebruikt, maar het heeft ook een functie om te zien wie er momenteel online is (en dus nog steeds actief is op de app). De hoeveelheid Nederlanders is wel heel erg gering.

Het is de enige 'dating' app die ik gebruik, dus ik zou niet weten hoe het zich verhoudt tot andere apps. Ik ben al een tijdje nieuwsgierig naar het Tinder-gebeuren, maar dat naar war ik gehoord heb toch echt meer een platform voor 'hookups'. Ik wacht nog steeds op een Tinder voor vriendschappen, hahaha. :D

Tixie

^^
AceApp is inderdaad wel leuk! Al word ik wel vaak aangesproken door oudere mannen. Ik probeer hun berichten dan gewoon niet te openen. Veel meisjes van Vlaanderen of NL vind ik ook niet, maar heb het gevoel dat het wel drukker wordt. Zeker als ik kijk wie er online is.
Tinder is inderdaad vaak voor hookups en mensen hebben vaak niet eens een bio, of het is maar 1 nietszeggende zin. Vaak over alcohol :') Heb er nog nooit een aseksueel persoon gezien (die er open over was).
OkCupid is momenteel mijn favoriet. Qua matching is het handig want je weet meteen een paar belangrijke dingen zoals geaardheid, kinderwens, of je rookt of niet etc. Af en toe zie ik aseksuelen tussen mogelijke matches staan. Oh en je hebt ook nog allerlei vragen waarop ze je "match-percentage" baseren (als je er allebei een paar hebt beantwoord). Daar staan ook vragen tussen over relaties/seks en ook de vraag "zou je overwegen een relatie te hebben met iemand die geen seks wil?" Dus als ik zie dat een niet-aseksuele meisje dat mijn interesse gewekt had, daar "ja" op had geantwoord, is dat wel handig om te weten.
De app zelf is niet fantastisch in gebruik als je de gratis versie gebruikt (zoals ik) want dan zijn er op een gegeven moment zogezegd geen potentiële matches meer, maar een paar uur later zijn er dan toch weer nieuwe.
Ik dénk dat ik mijn eerste okcupid date heb geregeld. Spannend  ::)
sick of the kissing cult

Stevie1992

@Trixie  :wave: Ik, ik, ik was ooit een open ace op tinder  :schater: Tot ik even geen zin meer had en dus staat mn profiel weer op non actief :p Ik heb op AceApp mijn zoekgebied best wel wijd staan dus vind best wat mensjes in Nederland (en die adverteer ik allemaal de Nederlandse facebook groep  :ange: ). OkCupid hadden ze begin dit jaar ook verandert naar dat het allemaal echte namen werden volgens mij, wat aan de ene kant wel leuk was maar andere kant natuurlijk ook weer mensen afschrikt. Ik gebruikte het vooral als ik mij verveelde om de duizenden vragen te beantwoorden.

@Koloios, van wat ik gehoord heb ik Bumble wel goed voor vriendschap ook.. en ik heb op mijn mobiel nog Patook, die is echt strikt platonisch en als mensen op de app flirten dan kun je ze zelfs rapporteren
I need no reasons, I simply.. am

Tixie


@Stevie

Haha ik ben ook open ace op tinder maar ben ook al een paar keer op non-actief gegaan :p.
Over okcupid: Zolang je geen achternaam invult... zelfs je voornaam kan je veranderen hoor! Je kan ook gewoon met e-mail een account aan maken dus zelfs okcupid hoeft je echte naam niet te weten.
sick of the kissing cult

Koffie

Ik gebruikte op datingsites wel een gewone voornaam, maar niet de mijne. Dat komen ze heus niet controleren hoor. ;)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Stevie1992

Citaat van: Tixie op juni 15, 2019, 10:39:27 AM

@Stevie

Haha ik ben ook open ace op tinder maar ben ook al een paar keer op non-actief gegaan :p.
Over okcupid: Zolang je geen achternaam invult... zelfs je voornaam kan je veranderen hoor! Je kan ook gewoon met e-mail een account aan maken dus zelfs okcupid hoeft je echte naam niet te weten.

Door de manier waarop ze het toen brachten met de veranderingen zijn gewoon heel veel mensen afgehaakt
I need no reasons, I simply.. am

DreamOn19


Stevie1992

Citaat van: DreamOn19 op augustus 25, 2019, 07:41:16 PM
Ik heb het net geluisterd, mooi uitgelegd :)

Dankje :-* Het was heel kort dus lastig om alles erin te krijgen, maar het geeft wel weer een hele nieuwe doelgroep info misschien
I need no reasons, I simply.. am