Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Daniel Howell (youtuber) komt uit de kast

Gestart door Tixie, juni 14, 2019, 11:21:31 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tixie

Ik kijk zijn video's al jaren en ik hoopte stiekem al een tijdje dat hij er ooit eens opener over zou praten. Toen ik de video zag verschijnen was ik dan natuurlijk blij verrast. Denk dat zijn verhaal wel herkenbare punten heeft voor veel mensen, dus wilde het graag delen! Heb het gisterenavond gekeken en heb er een tijdje van wakker gelegen (op een goede manier - denk ik).
Altijd heb ik een soort druk gevoeld dat ik de juiste labels moest hebben wat mijn geaardheid betreft en dat ik er voor die tijd maar niet te veel van moest zeggen, want 'wat als ik iets verkeerds zeg?' of 'wat als ik mijn "hokje" niet meer past?' Maar door deze video besef ik eindelijk pas echt dat ik mezelf te ruimte en tijd moet gunnen die ik anderen ook zou gunnen. Ik mag in de war zijn, ik mag dingen niet zeker weten. Daarbij heb ik ook altijd geloofd in het idee dat seksualiteit een spectrum is en dat het fluïde is, en dat het moeilijk is om te weten op wat voor manieren bepaalde gevoelens/ideeën die we hebben, onderdrukt worden door de maatschappij (iets wat Daniel ook deels vermeldt in zijn video).
Het is een pakkend verhaal, en toch luchtig (door zijn humor) en gewoon heel duidelijk en goed verteld. Als je ergens de tijd vindt, zou ik het zeker eens kijken :)
(Je kan Engelse ondertiteling aanzetten!)

https://www.youtube.com/watch?v=lrwMja_VoM0&t=0s
sick of the kissing cult

Amber

Jaaaa, love Dan! Ik vond het ook zo'n goede video! Ook best wel heftig, maar ben echt heel blij voor hem dat hij zich nu veilig genoeg voelt om eindelijk uit de kast te komen. Ik herkende me ook best wel in zijn verhaal op bepaalde punten. Dat je jezelf niet kunt zijn omdat er zo'n groot stigma zit op je seksuele identiteit. Hopelijk helpt zijn verhaal een hoop andere mensen die tegen dezelfde dingen aanlopen. En ook om een beetje bewustzijn te creëren over bijv. met homo schelden enzo :/