Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Geweldloze Tv Series n films

Gestart door Malkavian, juni 24, 2019, 12:39:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Malkavian

sinds ik de serie Sense 8 heb gezien, en realiseerde dat op zijn minst 90 % van de films en series die ik zie gaan over hoe naar we tegen elkaar kunnen. Mijn voor nemen ,toen dat kwartje viel, was om te zoeken naar media die een positiever mens beeld geven. Hebben jullie tips voor series, films of boeken, die een positieve boodschap bieden.
"I think that somehow, we learn who we really are and then live with that decision."

-Eleanor Roosevelt-

Erik7494

Als je netflix hebt, de serie van Ricky Gervais. After Life. Gaat over een man die langzaam zichzelf hervindt na de dood van zijn vrouw. Grappig, mooi, en uiteindelijk hartverwarmend.
"Having no destination, I am never lost."-Ikkyu Sojun

Malkavian

oh thanks, heb net eerste aflevering gekeken, heerlijk

"I think that somehow, we learn who we really are and then live with that decision."

-Eleanor Roosevelt-

Edewecht

Series volg ik niet, films kijk ik nauwelijks. Maar ik snuffel nog al eens op youtube rond.

Waar ik wel eens naar kijk als ik even wat troost nodig heb:
https://www.youtube.com/watch?v=9-zFAFtkm3c - Het is een kort fragment uit The Fosters, een lgbt+ - serie uit, jawel, Amerika (had ik niet verwacht...)

En wat me steeds weer raakt, is dit filmpje/song: Love has no labels.
https://www.youtube.com/watch?v=PnDgZuGIhHs

Voor mij zijn het stukjes waar de wereld wat beter door wordt.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Vic13

Citaat van: Erik7494 op juni 24, 2019, 10:44:06 PM
Als je netflix hebt, de serie van Ricky Gervais. After Life. Gaat over een man die langzaam zichzelf hervindt na de dood van zijn vrouw. Grappig, mooi, en uiteindelijk hartverwarmend.

Helemaal mee eens! Dat is een van de weinige Netflix-series die ik ooit gekeken heb, hahaha, en heb 'm in één keer uitgekeken!  :klap:

suus

Citaat van: Edewecht op juni 25, 2019, 07:39:29 PM

En wat me steeds weer raakt, is dit filmpje/song: Love has no labels.
https://www.youtube.com/watch?v=PnDgZuGIhHs

Voor mij zijn het stukjes waar de wereld wat beter door wordt.

Prachtig, bedankt voor het delen

Tempesta

Queer Eye, op Netflix. Gaat over vijf homoseksuele mannen (dat zal dan wel de gimmick zijn) die in de USA mensen en hun huizen een make-over geven. De een doet wat met kleding, de ander met eten, iemand met lifestyle, enz. Klinkt niet heel bijzonder, maar wat een prachtige oprechtheid zit er in de afleveringen. De transformatie van het slachtoffer van de week is vaak veel meer innerlijk, en er worden soms diepe onderwerpen aangeboord die elke emotie raken. De boodschap is altijd hetzelfde: wees de beste versie van jezelf, want jij bent van jezelf al goed genoeg. Ik word zo blij van deze serie.

LittleMary

Citaat van: Tempesta op juni 26, 2019, 11:05:15 PM
Queer Eye, op Netflix. Gaat over vijf homoseksuele mannen (dat zal dan wel de gimmick zijn) die in de USA mensen en hun huizen een make-over geven. De een doet wat met kleding, de ander met eten, iemand met lifestyle, enz. Klinkt niet heel bijzonder, maar wat een prachtige oprechtheid zit er in de afleveringen. De transformatie van het slachtoffer van de week is vaak veel meer innerlijk, en er worden soms diepe onderwerpen aangeboord die elke emotie raken. De boodschap is altijd hetzelfde: wees de beste versie van jezelf, want jij bent van jezelf al goed genoeg. Ik word zo blij van deze serie.

:cheerleader: :cheerleader:

Ik was deze helemaal vergeten toen ik ook nadacht over wat voor series ik kijk die geen geweld bevatten... Komt waarschijnlijk omdat dit een heel ander soort serie is, namelijk real life ipv een fantasyverhaal :)
Maar verder een fantastische serie, ik kijk nu al uit naar het volgende seizoen!

Tixie

Derry Girls op netflix is best een luchtige en echt hilarische serie! :)
sick of the kissing cult

Malkavian

Citaat van: Tixie op juni 27, 2019, 11:44:01 AM
Derry Girls op netflix is best een luchtige en echt hilarische serie! :)

net gezien, heerlijke serie, normaal niet zo van de "teen" series, maar Derry Girls was super.


"I think that somehow, we learn who we really are and then live with that decision."

-Eleanor Roosevelt-

Koloios

Citaat van: Tempesta op juni 26, 2019, 11:05:15 PM
Queer Eye, op Netflix. Gaat over vijf homoseksuele mannen (dat zal dan wel de gimmick zijn) die in de USA mensen en hun huizen een make-over geven. De een doet wat met kleding, de ander met eten, iemand met lifestyle, enz. Klinkt niet heel bijzonder, maar wat een prachtige oprechtheid zit er in de afleveringen. De transformatie van het slachtoffer van de week is vaak veel meer innerlijk, en er worden soms diepe onderwerpen aangeboord die elke emotie raken. De boodschap is altijd hetzelfde: wees de beste versie van jezelf, want jij bent van jezelf al goed genoeg. Ik word zo blij van deze serie.

Ik heb Queer Eye altijd ontweken want ik vond het concept altijd maar onïnteressant klinken. Afgelopen dagen het eerste seizoen gekeken; het is zeker hartverwarmend (hoewel soms wel een beetje té overdreven reality-show hartverwarmend naar mijn mening, maar misschien ben ik er gewoon iets te cynisch voor :P). Het zijn wel echt vijf schatten van mannen.

Mijn aanrader op Netflix is The Mortified Guide, er zijn niet heel veel afleveringen van, maar het is ook een podcast (met 150+ afleveringen). Het zijn opnames van theatershows waarin mensen stukken voorlezen uit dagboeken en dergelijke dingen die ze in hun jeugd hebben geschreven, meestal met commentaar vanuit de volwassen visie. Het is een goede mix van serieus en luchtig, heel erg herkenbaar en vooral hilarisch. De tagline 'We are freaks, we are fragile, and we all survived' vind ik ook heel mooi. Ik geloof dat ik het op een slechte dag heb gebinged en er een heel stuk gelukkiger uit kwam. Ik geloof ook dat het een van de weinig shows is waar ik hardop bij heb gelachen. :)