Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Meeting regio Limburg of Brabant

Gestart door Sara__, juni 25, 2019, 10:14:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sara__

Hi,

Zag dat er in Groningen word afgesproken, nu dacht ik dat het misschien ook een idee is om dit in het zuiden te doen. Zouden jullie als je hier interesse in hebt kunnen reageren hieronder? Dan kunnen we het concreet maken. Zou leuk zijn!

Edewecht

Hallo Sara_, welkom op het forum.

Ik zie dat je je net hebt geregistreerd en dat dit je eerste berichtje is.

Misschien kun je jezelf even voorstellen en iets meer over jezelf vertellen. Dat maakt de kans dat mensen op je oproepje reageren groter, maar ook de kans dat ze zich aanmelden voor je meeting.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Welkom op het forum Sara, :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Leuk dat je al direct een meeting wil organiseren :cheerleader: In het zuiden doen we nog niet zo veel dus dat is meer dan welkom.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Stevie1992

Citaat van: AceVentura op juni 26, 2019, 08:06:15 AM
Welkom op het forum Sara, :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Leuk dat je al direct een meeting wil organiseren :cheerleader: In het zuiden doen we nog niet zo veel dus dat is meer dan welkom.

Zegt ie terwijl we net vertrokken zijn uit Brabant :p

Maar het ligt er natuurlijk ook een beetje aan wat, waar, wanneer en al dat ;)
I need no reasons, I simply.. am

AceVentura

Oeps :bloos: ;D
Ik doelde ook voornamelijk Limburg ::)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Sara__

Bedankt voor jullie reacties. Ik zal mezelf even voortstellen: ik ben dus Sara, 20 jaar en ik weet eigenlijk niet of ik aseksueel ben of niet. Twijfel er erg over. Heb het nog nooit echt geprobeerd, puur omdat ik als het tot zoenen en een beetje voelen kwam gewoon echt niet de drang voelde om verder te gaan ofzo. Het lijkt me vooral ook heel genant als het dan niet lukt ofzo en de jongen wil wel echt, daar ben ik dan ook best wel bang voor dat dat zou gebeuren. Zijn jullie er wel helemaal zeker van dat jullie aseksueel zijn? En kunnen jullie ook wel verliefd worden of niet? Vind het echt verwarrend allemaal. Vind zoenen en knuffelen sws wel gewoon heel fijn. 
Maar ben wel heel blij dat ik dit forum heb gevonden. Je hebt vaak het gevoel dat je de enige op de wereld bent die iets heeft of zich een bepaalde manier voelt. Maar er zijn zo veel andere mensen die hetzelfde ervaren, ben blij dat ik daar nu achter kom op dit forum. Daar ontleen je wel steun aan.
Misschien een picknick of terrassen overdag of savonds? Alleen als er interesse is natuurlijk. Hebben jullie elkaar al eerder ontmoet?

Teal's Tracks

#6
Hoi Sara, klinkt goed. Ik ben woonachtig in Limburg dus de kans dat ik kan komen is vrij groot. ? :)

Ik ben een jongeman van 22 en ik ben er ook zeker van dat ik op het spectrum zit. Ik val met name op vrouwen, maar ik ben er nog niet over uit of dit ook geldt voor hetzelfde geslacht. Ik heb in het verleden eigenlijk alleen relaties gehad met vrouwen, waarbij het soms meteen mis ging en soms wel goed liep. Knuffelen, zoenen, en aanraken vind ik geheel prima en kan ik zeker van genieten. Seks heb ik niet echt veel interesse in.
Nederlandstalige Aseksuelen op Facebook ontmoeten? (150+ leden)
https://www.facebook.com/groups/DutchAces/

Stevie1992

Citaat van: Sara__ op juni 26, 2019, 03:43:45 PM
Bedankt voor jullie reacties. Ik zal mezelf even voortstellen: ik ben dus Sara, 20 jaar en ik weet eigenlijk niet of ik aseksueel ben of niet. Twijfel er erg over. Heb het nog nooit echt geprobeerd, puur omdat ik als het tot zoenen en een beetje voelen kwam gewoon echt niet de drang voelde om verder te gaan ofzo. Het lijkt me vooral ook heel genant als het dan niet lukt ofzo en de jongen wil wel echt, daar ben ik dan ook best wel bang voor dat dat zou gebeuren. Zijn jullie er wel helemaal zeker van dat jullie aseksueel zijn? En kunnen jullie ook wel verliefd worden of niet? Vind het echt verwarrend allemaal. Vind zoenen en knuffelen sws wel gewoon heel fijn.? 
Maar ben wel heel blij dat ik dit forum heb gevonden. Je hebt vaak het gevoel dat je de enige op de wereld bent die iets heeft of zich een bepaalde manier voelt. Maar er zijn zo veel andere mensen die hetzelfde ervaren, ben blij dat ik daar nu achter kom op dit forum. Daar ontleen je wel steun aan.
Misschien een picknick of terrassen overdag of savonds? Alleen als er interesse is natuurlijk. Hebben jullie elkaar al eerder ontmoet?

Hoi Sara,
ik ben Stephanie. 27 jaar.
Ik ben er zeker van dat ik op het spectrum zit, waar is natuurlijk altijd bekijken (nu ga ik met het label aseksueel, maarja misschien dat ik in de toekomst er wel bij iemand achter kom dat het toch demi is). Tijdens een eerdere relatie heb ik het wel geprobeerd (ben ook niet tegen), maar de interesse was er in de praktijk gewoon niet. Er zal ook niet zomaar een initiatief tot doorzetten komen van mijn kant. In theorie vond/vind ik het wel allemaal interessant, maar in het echt zijn mijn hersenen er gewoon niet bij. Ik ben biromantisch en word dus wel gewoon verliefd.. en ook sensueel, dus zoenen, knuffelen, aanraken en alles, zolang de genitaliën niet betrokken worden vind ik het wel leuk.
Er zijn idd heel veel mensen die denken dat ze alleen zijn, maar zodra je gaat rondkijken zijn we met een hele hoop (ik heb een internationale groep op fb met bijna 5000 mensen en er zijn er nog veel meer in andere groepen. Inclusief een Nederlandse groep.) Mensen komen er ook op allerlei verschillende manieren en leeftijden achter. Zelf ben ik er heel open over, ik ben al eerder geïnterviewd en wordt voor een oproep hier op het forum.

Picknick of terrasje valt vast wel goed, dat is in Haarlem al gebeurt en volgende maand is iedereen uitgenodigd om hier naar Groningen te komen voor een dagje gezelligheid. Ik heb al verschillende mensen ontmoet, jaren geleden waren er 2 meet ups hier in Groningen (de eerste maar 6 mensen en de tweede bijna 20, omdat mensen nieuw waren op het forum of het berichtje hadden gemist). Daarnaast ben ik dit jaar 2 keer naar een meet up geweest, wandelen in Baarn en vorig weekend dus de Efteling.

Als je een keertje wilt praten ofzo mag je altijd een berichtje sturen op mn profiel :)
I need no reasons, I simply.. am

Sara__

Ah tof dat je ook in Limburg woont! Wat betekend ''op het spectrum'' precies? Dit is allemaal nogal nieuw voor me haha.

Hoi Stephanie, leuk dat je je voorstelt. Snap je helemaal. Heb je nu dan wel nog relaties of is het zodanig een belemmering dat je geen relaties meer hebt? Het zou eigenlijk ideaal zijn om een relatie te hebben met iemand die hetzelfde is. Maarja die kom je niet zo snel tegen. Ja dat is wel zo. Je hoort er alleen wel minder over dan bijvoorbeeld mensen die bi/homo/lesbisch zijn. Ik had er in ieder geval nog nooit van gehoord tot voor kort, van aseksualiteit. Misschien omdat het wel een kleinere groep is. Goed van je dat je er zo open over bent. Ik zou daar denk ik wel moeite mee hebben. Gewoon omdat de hele maatschappij zo gericht is op seks. Leuk dat je naar zo veel bijeenkomsten gaat! Lijkt me dat je dan ook echt wel een hechtere band opbouwt met elkaar. Thanks, lief!

Stevie1992

Citaat van: Sara__ op juni 26, 2019, 06:38:34 PM
Ah tof dat je ook in Limburg woont! Wat betekend ''op het spectrum'' precies? Dit is allemaal nogal nieuw voor me haha.

Hoi Stephanie, leuk dat je je voorstelt. Snap je helemaal. Heb je nu dan wel nog relaties of is het zodanig een belemmering dat je geen relaties meer hebt? Het zou eigenlijk ideaal zijn om een relatie te hebben met iemand die hetzelfde is. Maarja die kom je niet zo snel tegen. Ja dat is wel zo. Je hoort er alleen wel minder over dan bijvoorbeeld mensen die bi/homo/lesbisch zijn. Ik had er in ieder geval nog nooit van gehoord tot voor kort, van aseksualiteit. Misschien omdat het wel een kleinere groep is. Goed van je dat je er zo open over bent. Ik zou daar denk ik wel moeite mee hebben. Gewoon omdat de hele maatschappij zo gericht is op seks. Leuk dat je naar zo veel bijeenkomsten gaat! Lijkt me dat je dan ook echt wel een hechtere band opbouwt met elkaar. Thanks, lief!

We hebben het over het spectrum omdat aseksualiteit eigenlijk een paraplu term is en alle sexualiteit op een spectrum valt (van aseksueel naar seksueel) en er dus ook termen als Demi (alleen aangetrokken voelen wanneer er een emotionele band is opgebouwd, dit kan gelden voor romantisch/seksueel/sensueel) en Gray (mensen die alleen soms deze aantrekking voelen, specifieke omstandigheden of gewoon af en toe random).

Ik ben er in 2012 zelf achter gekomen en toen ik het aan een vriend vertelde had die er al wel van gehoord. Er werd eerder gezegd dat we zo´n 1% waren, maar dat is alweer veranderd naar 3% omdat meer mensen de term leren en dus misschien al wel de identiteit hadden maar nog geen label ervoor. Ik heb een hele tijd niet gedate en wat meer tijd aan mezelf besteed. Ben een paar jaar terug wel weer begonnen omdat ik vond dat ik socialer moest zijn, heb me toen ook aangemeld bij een lgbt+ studentenvereniging. Het maakt het idd wel moeilijker, maar ook daar helpt open zijn tegen de persoon met wie je praat.. heb met mensen hele goede gesprekken gehad die er nog nooit van gehoord hadden en het fijn vonden dat ze iets nieuws leerden (ook al gaven sommigen zelf aan dat ze niet een relatie zouden kunnen hebben zonder seks). Maarja ik ben zelf ook niet heel goed in daten, dat is echter meer een persoonijkheidsding dan een ace ding :p
I need no reasons, I simply.. am

AceVentura

Citaat van: Stevie1992 op juni 26, 2019, 07:31:58 PM
Er werd eerder gezegd dat we zo´n 1% waren, maar dat is alweer veranderd naar 3% omdat meer mensen de term leren en dus misschien al wel de identiteit hadden maar nog geen label ervoor.
Interessant, dit had ik nog nooit gehoord. Heb je informatie of links hierover?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Stevie1992

Citaat van: AceVentura op juni 27, 2019, 08:02:05 AM
Citaat van: Stevie1992 op juni 26, 2019, 07:31:58 PM
Er werd eerder gezegd dat we zo´n 1% waren, maar dat is alweer veranderd naar 3% omdat meer mensen de term leren en dus misschien al wel de identiteit hadden maar nog geen label ervoor.
Interessant, dit had ik nog nooit gehoord. Heb je informatie of links hierover?

Op het moment kan ik dan natuurlijk alleen maar anecdotal vinden. Maar het feit dat de laatste 'echte' percentages van 2004 zijn, zeer onbetrouwbaar waren en al helemaal geen grey's en demi's meenamen laat experts (en de normale mens) denken dat dit getal echt wel hoger ligt. Ook voor mensen die het niet eens van zichzelf weten (gezien ik nog vaak genoeg mensen in de groep binnen krijg van een hogere leeftijd die nu pas identificeren). Door de manier waarop er toen in 04 onderzocht is is de uitkomst eigenlijk helemaal niet duidelijk of het nou ging om asexualiteit. De vraagstelling is al zeer belangrijk voor dit onderwerp

En de link naar een later stuk van Bogaert doet het natuurlijk niet meer. https://eukaryotewritesblog.com/2017/02/24/how-many-asexuals-are-there/
I need no reasons, I simply.. am

Kim90

Hoi Sara,

Ik woon ook in Limburg, dus als er een keer een bijeenkomst in Limburg of Brabant is, lijkt het me leuk om erbij te zijn.

Oz


Ya, een meeting in het zuiden van het land zou interessant zijn.

Somebody someome

Voor mij zou top zijn regio mook molenhoek of Boxmeer beide dicht bij Nijmegen