Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hallo allemaal!

Gestart door Noeki, augustus 09, 2019, 08:09:22 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Noeki

Hallo allemaal!

Al jaren voel ik me "raar", anders dan anderen. Ik ben zelfs met mijn vriend naar een seksuologe geweest, omdat ik zo'n afkeer tegen seks heb en dingen vies vind. Behalve in de start van de relatie en zo heel af en toe kan ik opgewonden raken. En toen ik een doel had: zwanger worden.
Maar ik had altijd het gevoel dat ik "raar" was en dat ik me aanstelde. Seksueel ben ik niet, dat wist ik. Tot ik op Facebook (jawel, ook daar staat zomaar wel eens iets nuttigs tussen?) een artikel tegen kwam over demiseksualiteit. Tranen in mijn ogen, dit kende ik, dit ben ik, dit "heb" ik!!!
Het helpt me woorden te geven aan wat ik voel.
Dat ik niet raar ben, dat mijn vriend me kan "pushen" tot morgenvroeg, maar dat mijn gevoel daar niet zomaar door komt.
Maar nu ik het weet, wil ik ook weten hoe anderen hun relatie laten werken met iemand die wel liefst elke dag seks wilt. Want dat is zo moeilijk. Ik hoop antwoorden te vinden op dit forum en me even niet raar te voelen, maar begrepen. Wie weet tot snel!?

AceVentura

Welkom op het forum Noeki, :cake: :cake: :cake: :cake:

Raar ben je zeker niet, zeker niet op dit forum. Je verhaal is herkenbaar, dus ik denk dat je hier wel kan vinden wat je zoekt.
Een "gemende" relatie is inderdaad nog niet zo makkelijk. De enige tip die ik kan geven: Blijf praten met elkaar, wat kan wel? wat kan niet? waar liggen de grenzen voor jullie beiden? kunnen jullie tot een compromis komen wat voor beiden goed is? Neem daarbij als uitgangspunt dat het geen probleem is van jou of van je partner maar een verschil tussen jullie waar jullie samen uit kunnen komen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Welkom!
Het klinkt wel als een ingewikkelde relatie als jullie behoeftes zo erg uit elkaar liggen. Jij eigenlijk niet en hij liefst elke dag. Ik hoop dat jullie daar een weg in kunnen vinden.

En Facebook kan best interessant zijn, afhankelijk van welke organisaties je volgt. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Welkom hier, Noeki :)

Je bent niet de enige, je bent niet gek. Goed dat je 'ons' uiteindelijk gevonden hebt, en de woorden demiseksualiteit en aseksualiteit.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)