Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Respect mannen !

Gestart door HSP-ertje, augustus 02, 2019, 06:13:30 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HSP-ertje

Hallo allemaal en in het bijzonder de boys :handschudden:

Na hier wat rondgelezen te hebben, wil ik mijn respect uitdrukken naar de mannen die er durven voor uitkomen dat ze aseksueel zijn :schater:  Ik vind het als vrouw al aartsmoeilijk om hiervoor uit te komen, voor jullie moet het nog moeilijker zijn. En zo te lezen zijn er ook meer ace mannen dan ik dacht, ik kom ze in ieder geval nooit tegen.

Voor mezelf was hier lid worden al een hele grote stap want ik wil niet dat iemand die mij kent dit te weten komt, maar ik had echt nood aan lotgenotencontact dus heb ik het er maar op gewaagd. Ik ben wel heel wantrouwig door het verleden, dus ik geef niet snel gegevens prijs.

Maar ik sta wel open voor een vrijblijvende babbel zonder verwachtingen, liefst met mensen van mijn leeftijdscategorie en streek (37 jaar, driehoek Dendermonde/Mechelen/Brussel).

Groetjes ;)

Edewecht

Dankjewel voor je respect, HSP-ertje.

Voor ieder individu en voor elke groep zijn er altijd wel specifieke 'moeilijkheden'. Ik weet niet of het voor mannen moeilijker is dan voor vrouwen, en mocht dat zo zijn, dan hebben vrouwen wel weer andere moeilijkheden. Daarom is het goed om sowieso respect voor elkaar te hebben. :ange:

Mijn eigen coming out was trouwens helemaal niet moeilijk. Het was een feest van herkenning en ontmoeting met soortgenoten!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Dank je wel HSP-ertje :cake: :cake: :cake: :cake:

Voor mij was het ook meer een proces. Dat proces begon bij mij met aseksualiteit ontdekken, en dat was echt mijn geheim. Pas jaren later ben ik er steeds meer open over geworden, en dat heeft me zeker goed gedaan. Iedereen heeft hier z'n eigen weg in.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Erik7494

Welkom!   Ik denk ook dat het voor mannen niet moeilijker is dan voor vrouwen hoor.
Ik was laatst nog in Mechelen, leuke stad tegenwoordig, een stuk opgeknapt sinds de laatste keer dat ik er was 20 jaar geleden. Even een biertje gehaald bij brouwerij 't Anker.
"Having no destination, I am never lost."-Ikkyu Sojun

Somebody someome

Dankjewel hsp-ertje

Wat het moeilijk maakt voor mannen denk ik is dat mannen de initiatief nemers horen te zijn. Ook als voetballer gaat het vaak over seks en wie wat al heeft gedaan en dat je jezelf moet bewijzen.

Kan niet zeggen wat het voor vrouwen moeilijk maakt, maar in ieder geval hartelijk dank voor het respect.

HSP-ertje

Citaat van: Edewecht op augustus 02, 2019, 09:39:44 PM


Mijn eigen coming out was trouwens helemaal niet moeilijk. Het was een feest van herkenning en ontmoeting met soortgenoten!

Wat ben ik jaloers op hoe positief jij hierin staat, ik kan dat niet, vanwege de taboe en de vele vooroordelen die er nog rond hangen, en mijn verleden waardoor ik een heilige schrik heb om afgewezen te worden. Ik hoop dat we als maatschappij binnen dit en zoveel jaren een pak verder staan wat betreft begrip en acceptatie zodat we ons niet meer hoeven te schamen en dit als een geheim meedragen :(

HSP-ertje

Citaat van: AceVentura op augustus 02, 2019, 09:54:00 PM

Voor mij was het ook meer een proces. Dat proces begon bij mij met aseksualiteit ontdekken, en dat was echt mijn geheim. Pas jaren later ben ik er steeds meer open over geworden, en dat heeft me zeker goed gedaan. Iedereen heeft hier z'n eigen weg in.

En hoe gaat het nu, kan je er onmiddellijk open over zijn als je een potentiële partner ontmoet ?

Ik kan dit niet, ik moet iemand echt al goed kennen en vertrouwen voor ik het durf te zeggen. Heb het het afgelopen jaar aan 2 mannen verteld, allebei fout gelopen en nu ben ik als de dood dat ze het verder vertellen :-\

HSP-ertje

Citaat van: Erik7494 op augustus 02, 2019, 10:30:09 PM
Welkom!?  ? Ik denk ook dat het voor mannen niet moeilijker is dan voor vrouwen hoor.
Ik was laatst nog in Mechelen, leuke stad tegenwoordig, een stuk opgeknapt sinds de laatste keer dat ik er was 20 jaar geleden. Even een biertje gehaald bij brouwerij 't Anker.

Dankjewel ;)

Van mannen wordt toch verwacht (stereotiep) dat ze viriel zijn en in bed presteren. Wat het voor een vrouw moeilijker maakt, is dat ze veel minder kans maakt om een ace man te ontmoeten dan omgekeerd.

Mechelen is er idd een stuk mooier op geworden, 20 jaar geleden ging ik er nog naar school, kom er regelmatig en heb het positief zien evolueren :) En uiteraard hebben ze in deze streek de beste bieren ter wereld, ook al drink ik geen alcohol :P

HSP-ertje

Citaat van: Somebody someone op augustus 03, 2019, 07:30:02 PM
Wat het moeilijk maakt voor mannen denk ik is dat mannen de initiatief nemers horen te zijn. Ook als voetballer gaat het vaak over seks en wie wat al heeft gedaan en dat je jezelf moet bewijzen.

Kan niet zeggen wat het voor vrouwen moeilijk maakt, maar in ieder geval hartelijk dank voor het respect.

De voetbalwereld is idd een machowereld waarin elke andere geaardheid dan de heteroseksuele niet aanvaard wordt. Ik haat deze mentaliteit, wat niet wegneemt dat ik van voetbal hou ;)

Wat het voor vrouwen moeilijker maakt, is dat ze veel minder kans maken om een aseksuele man te ontmoeten, die er ook nog is voor durft uitkomen. Ik denk dat een seksuele vrouw een aseksuele partner gemakkelijker kan aanvaarden dan een seksuele man.

AceVentura

#9
Citaat van: HSP-ertje op augustus 03, 2019, 11:59:57 PM
En hoe gaat het nu, kan je er onmiddellijk open over zijn als je een potentiële partner ontmoet ?
Ik ben niet heel actief in het zoeken naar een partner, zou ik wel echt met dat doel contact hebben met iemand dan is het wel iets wat ik belangrijk vind om al snel te bespreken.

Citeer
Ik kan dit niet, ik moet iemand echt al goed kennen en vertrouwen voor ik het durf te zeggen. Heb het het afgelopen jaar aan 2 mannen verteld, allebei fout gelopen en nu ben ik als de dood dat ze het verder vertellen :-\
Doe rustig aan, in het begin was het voor mij net zo. Het blijft op zich wel een soort van "raar" om zoiets persoonlijks te vertellen, maar het wordt wel steeds makkelijker.
Aan de andere kant: Als jij het aan iedereen verteld hoef je ook niet meer bang te zijn dat iemand anders het verder verteld ;D
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

HSP-ertje

Citaat van: AceVentura op augustus 04, 2019, 09:17:03 AM
Citaat van: HSP-ertje op augustus 03, 2019, 11:59:57 PM
En hoe gaat het nu, kan je er onmiddellijk open over zijn als je een potentiële partner ontmoet ?
Ik ben niet heel actief in het zoeken naar een partner, zou ik wel echt met dat doel contact hebben met iemand dan is het wel iets wat ik belangrijk vind om al snel te bespreken.


Een relatie is ook nooit mijn doel bij contacten, voor mij groeit een goeie relatie spontaan vanuit vriendschap, en mijn seksleven en seksuele geaardheid hoef ik met vrienden niet te bespreken vind ik. Ik wacht liever af en tast voorzichtig af hoe iemand erover denkt, uit schrik om mij belachelijk te maken of afgewezen te worden, wat eigenlijk erg is omdat ik niet volledig mezelf kan zijn :(

HSP-ertje


HSP-ertje

Mijn excuses, maar ik heb het systeem nog niet beet van hoe correct op citaten te reageren :P

HSP-ertje


HSP-ertje

Citaat van: HSP-ertje op augustus 07, 2019, 02:47:06 AM
Citeer
Ik kan dit niet, ik moet iemand echt al goed kennen en vertrouwen voor ik het durf te zeggen. Heb het het afgelopen jaar aan 2 mannen verteld, allebei fout gelopen en nu ben ik als de dood dat ze het verder vertellen :-\
Doe rustig aan, in het begin was het voor mij net zo. Het blijft op zich wel een soort van "raar" om zoiets persoonlijks te vertellen, maar het wordt wel steeds makkelijker.
Aan de andere kant: Als jij het aan iedereen verteld hoef je ook niet meer bang te zijn dat iemand anders het verder verteld ;D


Haha, het probleem is niet dat ik bang ben dat iemand het vertelt, maar dat ik bang ben dat iemand het weet, dus das ook geen oplossing :P