Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Ik wil niet uit elkaar

Gestart door Puckovic, augustus 26, 2019, 07:47:01 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Puckovic

Hallo allemaal,

Ik ben 30 jaar en nu 4.5 jaar samen met mijn vriend. Wij hebben 2 dochters van 3 maanden en 2 jaar. Onze relatie staat op knappen en dat is echt het laatste wat ik wil!!

Om een lang verhaal kort te maken, ik heb geen behoefte aan seks en hij wel... Ik begrijp heel goed dat hij dit nodig heeft en mist maar ik zie er gewoon zo tegen op om dit te moeten doen. Om het voor hem te doen schiet ook niet op want dan wordt het een "moetje" en beleeft niemand er plezier aan.?

Ik wil echt niet uit elkaar maar dat is wel waar ik bang voor ben dat gaat gebeuren. Overal lees ik dat mensen zeggen (vooral over de persoon die wel seks wil) zoek een andere relatie waarin je wel krijgt wat je wil. Ik ben daarom erg bang dat we er niet uitgaan komen.?

Ik wil graag naar een seksuoloog in de hoop dat dit uitkomst biedt. Heb de lijst van seksuologen die aseksualitet serieus nemen al gezien.? ?

Hoop dát jullie wellicht nog wat goede tips hebben...alsvst bedankt!!

Koffie

Welkom! Je had dit topic twee keer geplaatst op verschillende plaatsen op het forum en ik heb er daarom eentje verwijderd. :)

Het is een heel lastige situatie waarin jullie zitten. Als jullie behoeftes zo uit elkaar liggen kan dat heel moeilijk te overbruggen zijn. Het is heel belangrijk in gesprek te blijven, maar dat is vaak juist ook heel moeilijk. Misschien dat inderdaad een seksuoloog die aseksualiteit erkent een optie is. De lijst hier op het forum is vast niet compleet, dus als je op zoek gaat zou ik van te voren de vraag stellen hoe zij daarin staan.
Weet je man dat je aseksueel bent of dat je dat vermoedt te zijn? Misschien kun je hem op het forum laten meelezen.

Ik weet ook niet in hoeverre het voor jullie mogelijk is tot een compromis te komen. En om uit te zoeken wat voor jullie beiden wel prettig is.
Sommige koppels kiezen ervoor de seksuele partner seks te laten hebben met iemand anders. Dit is niet voor iedereen een optie, maar er zijn koppels bij wie dit werkt.

Maar het is zeker niet gemakkelijk en sommige relaties redden het, maar andere, helaas, niet.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Welkom op het forum Puckovic :cake: :cake: :cake:

Zoals Koffie al zegt: Blijf praten met elkaar. Het is niet jouw probleem, het is niet zijn probleem, het is een verschil tussen jullie. Zoek daarin naar een compromis wat voor jullie beiden werkt.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Mute

Beste Puckovic,

De beste tip die ik kan geven is om hier hulp bij te zoeken van bijvoorbeeld een seksuoloog. Dit is zo lastig en zo moeilijk om elkaars gevoelens te begrijpen dat mijn vrouw en ik er in ieder geval niet samen uit kwamen, we hadden een derde nodig. Mogelijk denkt je man dat je niet genoeg van hem houdt, of dat het aan hem ligt. Of misschien denkt hij dat je "genezen" kan worden, hij zal een objectieve derde meer aannemen dan van jou als er al een negatieve houding naar elkaar is omtrent seksualiteit. Er zijn vele oplossingen, vreemd gaan, prostitutie, gefrustreerd samen blijven of uit elkaar gaan en nog veel meer, het is in iedergeval belangrijk om dit samen te doen en samen tot een "beste" oplossing te komen.

Veel sterkte,

Mute
p.s. ben als "sexueel" niet heel regelmatig "hier" dus wees niet boos als ik niet snel reageer

OnsenTamago

Welkom Puckovic.

Ik kan mij eigenlijk vooral bij wat Mute zegt aansluiten. Ik zie dit soort situaties een beetje als dat het stel veganistisch wil leven, en geen vlees in huis wil hebben, maar één van het stel heeft soms die onbedwingbare neiging de tanden te zetten in een ambachtelijke Pizza Döner (met veel knoflooksaus). En terwijl jullie een fantastisch team kunnen zijn lijkt het alsof zijn gastronomische voorkeuren een wig gaan vormen.
Nu zie je dit wellicht nog als een mogelijk eindstation, maar in feite staan jullie aan het begin wat een fantastische ontdekkingsreis kan zijn. Er zijn inderdaad vele mogelijkheden die jullie samen uit mogen gaan zoeken. Dit is niet een moment om uit elkaar te groeien, maar juist op andere manieren dichter naar elkaar te groeien. Maar alles begint bij communicatie.
Ik heb deze reis meerdere malen mogen maken (als ik aan het begin van een relatie sta zeg ik eerlijk: "op seksueel gebied hoef je van mij niet zoveel te verwachten, maar..."), en totnogtoe was het resultaat dat mijn ex-partners (nu beste vrienden/vriendinnen) zeggen dat ze het niet anders zouden willen hebben.