Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Verschillende 'oplossingen' voor seksuele/aseksuele relaties

Gestart door Puckovic, augustus 26, 2019, 08:33:43 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Puckovic

Citaat van: Mute op december 21, 2018, 07:09:37 AM
Zij was de tweede waar wij heen gingen. De eerste was erg gericht op wel sex hebben en oefenen. Aukje was meer bezig met hoe we samen tot een voor beiden aanvaardbare situatie kwamen. Dus ja, zelf positieve ervaring met haar.

Mag ik vragen of het gewerkt heeft voor jullie en hoe de "oplossing" er voor jullie uit ziet?

Mute

Zeker, je mag alles vragen. Je kan ook op mijn naam klikken en bij mijn profiel kan je ook alle postings zien die ik en de afgelopen jaren gedaan heb. Het zal je een indruk geven van hoe "de andere kant" asexualiteit ervaart en hoeveel onbegrip er tussen 2 mensen kan zijn als je in aannames leeft en je gevoelens niet uitspreekt.

Bij ons heeft het eerst (bij de eerste peut) geresulteerd in "streel oefeningen" wat ik wel leuk vond, maar mijn vrouw zeker niet. Vervolgens is er veel gesproken en bij de tweede peut met name over wat dan onze verwachtingen van elkaar waren en wat acceptabel en wat niet aceptabel zou zijn (ook in het wel hebben van sex, tot bijvoorbeeld prostitutie bezoek ofhet hebben van een minnares). Het is een heel proces waarbij het belangrijkste was dat ik in de gaten had dat het niet aan mij lag, en dat ik haar ook geen verwijten meer maakte dat het aan haar zou liggen. Dus begrip voor elkaars gevoelens.

Nu is de oplossing voor ons dat ik een minares mag hebben, zolang ze niet in onze sociale omgeving is en ik niet verliefd op haar ben. Sex hebben we niet meer. Ideaal is het niet, maar we zijn bij elkaar en ons gezin. Wat ik nog steeds moeilijk vind is hoe ik nu weet hoe zij iefde voor mij voelt/uit. En dat ik om mijn liefde te uiten graag fysiek contact heb, en dat niet enthousiast beantwoord wordt. Dus... gemakkelijk wordt het nooit, maar wel veeeeel beter dan alle ruzies, verwijten, spanningen en onbegrip voor elkaar

HSP-ertje

Citaat van: Mute op augustus 30, 2019, 02:29:46 PM

Nu is de oplossing voor ons dat ik een minares mag hebben, zolang ze niet in onze sociale omgeving is en ik niet verliefd op haar ben. Sex hebben we niet meer. Ideaal is het niet, maar we zijn bij elkaar en ons gezin. Wat ik nog steeds moeilijk vind is hoe ik nu weet hoe zij iefde voor mij voelt/uit. En dat ik om mijn liefde te uiten graag fysiek contact heb, en dat niet enthousiast beantwoord wordt. Dus... gemakkelijk wordt het nooit, maar wel veeeeel beter dan alle ruzies, verwijten, spanningen en onbegrip voor elkaar

Wat als je gevoelens gaat krijgen voor die minnares, juist omdat zij wel aan je behoeftes kan voldoen ? Ik vind het in ieder geval heel knap van je vrouw dat ze hiermee instemt, je zegt dat je niet weet hoe ze haar liefde voor jou uit, dit vind ik al een heel mooi bewijs van haar liefde! Verder kan ze haar liefde uiten door te knuffelen (of wil ze dat ook niet?), massage, speciaal voor jou te koken of gewoon leuke uitjes met je plannen, er zijn veel manieren om je liefde te uiten.

Mute

Ja, respect voor haar!!

Er is overigens altijd een risico dat ik gevoelens krijg voor een ander, maar het zal niet zijn omdat de ander wel sex wil, maar omdat ze heel leuk is. Dat risico is m.i. groter als ik niet vreemd mag gaan dan wanneer dat wel mag. Als mijn frustraties op lopen zou ik op een goed moment uit frustratie er vandoor gaan, of zonder haar medeweten vreemd gaan ben ik bang.

Helaas knuffelen en masseren we ook niet meer, maar doen wel heel veel leuke dingen samen (en zij initieert die meestal), dus de liefde uit zich in ieder geval in het leuk vinden samen dingen te doen.