Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Links- of rechtshandig?

Gestart door Vleermuis, september 12, 2019, 08:18:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vleermuis

Ik las net op een website dat linkshandigheid bij mensen die zich aseksueel noemen vaker voorkomt dan rechtshandigheid en ik vroeg me af hoe dat op dit forum zit. ;D Ik ben zelf dus links. En jullie?

Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Ik ben ook wel benieuwd welke website dat is.
Zelf ben ik rechtshandig, alleen de muis (nou ja, trackball) van de computer bedien ik links.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Vic13

Ik voel mij buitengesloten als tweehandige  :78:  ;)
(Maar ik vermoed oorspronkelijk linkshandig geweest te zijn, maar ik omdat ik met rechts moest leren schrijven en ik sommige sporten op een rechtshandige manier moest leren ik tweehandig geworden ben)

AceVentura

Tweehandig ... is dat dan bi-hand-ueel? ;D
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Vleermuis

#5
Citaat van: Koffie op september 12, 2019, 11:30:27 PM
Wat was dat dan voor website?

Ik las het hier http://ikvrouwvanjou.nl/2015/11/aseksueel-panseksueel-poliseksueel-en-gender-fluide/

Ik vond het redelijk bizar, vandaar dat ik dat eens nader wilde onderzoeken.

Koloios

Ik doe eigenlijk alles rechts. Maar ik deed ooit mee aan een onderzoekje waarbij je 'handigheid' ook echt werd getest (door een nieuwe taak uit te voeren met de ene en dan met de andere hand) en toen waren allebei mijn handen even slecht. :P

Dus ik ben rechts, maar wel onhandig.

Somebody someome

Ik ben linkshandig behalve in het stemhokje daar ben ik rechtsdenkend. 

Vic13

Citaat van: AceVentura op september 13, 2019, 02:48:14 PM
Tweehandig ... is dat dan bi-hand-ueel? ;D

Hahaha. Ik denk dat ik mij vooral identificeer als bi(j)dehand :schater:

Citaat van: Koloios op september 13, 2019, 03:38:44 PM

Dus ik ben rechts, maar wel onhandig.

Hahahaha. Jep ik denk dat ik mij óók identificeer als onhandig.  :schater: Mijn gehandigheid is dus onhandige bijdehand??  ::) :P

AceVentura

Of a-handig bijdehand natuurlijk ;D

@Vleermuis: Ik ben zo vrij geweest om de link in je bericht aan te passen zodat hij ook aan te klikken is
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Voor zo ver het wat zegt, ik ben ontzettend rechtshandig. En rechtsbenig, is dat ook onderzocht. ;) Ik ben ook rechts-ogig en volgens mij ook rechts-orig.

Ik zou dan graag willen weten waar zo'n site de informatie vandaan heeft. Ook dat er meer aseksuele vrouwen zijn, dan mannen. Vrouwen hoor/lees je er meer over inderdaad, maar betekent dat dat er minder aseksuele mannen zijn? Ik zou het best graag eens willen weten.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Eerlijk gezegd... ik erger me aan dit soort verbanden. Een tijdje geleden was er ook zoiets over het verband tussen de lengte van je verschillende vingers en je he-, ho- of biseksualiteit.
Dit berichtje typ ik met mijn linker- en mijn rechter wijsvinger. Zou dit te maken kunnen hebben dat ik zowel hutspot als pizza lekker vind, maar grapefruit niet verdraag?
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Ik erger me er niet echt aan. Nu ja, misschien een beetje. Het komt een beetje uit de lucht gegrepen over. Het verband tussen een schoenveter en een kopje thee. Daar kun je gerust wat op bedenken of het zo organiseren dat dat verband er is. Het komt op fora vaker naar voren, hier maar ook op bv autismeforums heb ik het wel gezien en vroeger op een ADD-forum weaar ik lid van was. Het lijkt te maken hebben met de zoektocht die mensen doen, waarin gezocht wordt naar allerlei verbanden en overeenkomsten. Zo ook bv. het hebben van een lui oog, of het houden van bepaalde dingen, of mensen die zich herkennen in een bepaalde gevoeligheid. Dat van die vingerlengtes is ook zoiets. Kennelijk vinden mensen dergelijke kaders belangrijk, geeft het iets van houvast en iets waarin mensen overeenkomstigheid zoeken en voor veel mensen is dat erg belangrijk. Zelf heb ik dat nooit zo gehad, maar ik denk dat het bij fases hoort waar mensen in hun proces mee te maken krijgen.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Ik denk dat de vraag "Waarom ben ik zoals ik ben?" (om welke eigenschap het dan ook gaat) voor veel mensen iets is wat ze bezig houdt. Als die op wat voor manier dan ook wat hulp vinden in dit soort associaties zie ik er weinig kwaad in, mogelijk helpt het ze om tot het antwoord "ik ben nou eenmaal zo" te komen ;D. Zelf geloof ik er ook niet zo in.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koloios

Citaat van: Edewecht op september 14, 2019, 06:06:14 AM
Eerlijk gezegd... ik erger me aan dit soort verbanden. Een tijdje geleden was er ook zoiets over het verband tussen de lengte van je verschillende vingers en je he-, ho- of biseksualiteit.
Dit berichtje typ ik met mijn linker- en mijn rechter wijsvinger. Zou dit te maken kunnen hebben dat ik zowel hutspot als pizza lekker vind, maar grapefruit niet verdraag?

De vingerlengtes zijn in ieder geval wetenschappelijk onderbouwd. Iets met testosteronniveaus en de ontwikkeling van hersengebieden die op dat moment samenvallen met de ontwikkeling van vingerlengtes. Het is ook wel gebruikt om karaktereigenschappen te koppelen aan prenatale testosteronniveaus.

Het probleem is eerder dat het meteen zo zwart-wit wordt gezien ("DE LENGTE VAN JE RINGVINGER VERRAADT JE SEXUALITEIT!!!!  :o :o :o") in plaats van de gematigder conclusies die uit die onderzoeken worden getrokken (meestal iets als "Hogere hoeveelheid mensen met een langere ringvinger zijn lesbisch dan verwacht op basis van de hoeveelheid lesbische mensen in de totale populatie"). Zo'n vingerlengteratio wordt alleen maar gebruikt omdat het samenvalt met die t-levels in een deel van de populatie en dan voor nog een deel van de populatie valt de onderzochte eigenschap weer samen met die vingerlengtes. Het is nooit zo dat IEDEREEN met de eigenschap ook die vingerlengtes heeft. Maar raad zelf maar hoe de media het in het nieuws brengen. :P

Ik denk zelf dat het een slechte trend is al die "Mensen die.... zijn ....", want voor de mensen die die eigenschap dan niet hebben maar wel homo of lesbisch of trans zijn, kunnen dan alleen maar meer in de war raken. Zo van "oh, ik kan als man niet op mannen vallen want mijn linker oorlel is langer dan de rechter, beter al deze gevoelens onderdrukken".