Eerlijk gezegd... ik erger me aan dit soort verbanden. Een tijdje geleden was er ook zoiets over het verband tussen de lengte van je verschillende vingers en je he-, ho- of biseksualiteit.
Dit berichtje typ ik met mijn linker- en mijn rechter wijsvinger. Zou dit te maken kunnen hebben dat ik zowel hutspot als pizza lekker vind, maar grapefruit niet verdraag?
De vingerlengtes zijn in ieder geval wetenschappelijk onderbouwd. Iets met testosteronniveaus en de ontwikkeling van hersengebieden die op dat moment samenvallen met de ontwikkeling van vingerlengtes. Het is ook wel gebruikt om karaktereigenschappen te koppelen aan prenatale testosteronniveaus.
Het probleem is eerder dat het meteen zo zwart-wit wordt gezien ("DE LENGTE VAN JE RINGVINGER VERRAADT JE SEXUALITEIT!!!!?
") in plaats van de gematigder conclusies die uit die onderzoeken worden getrokken (meestal iets als "Hogere hoeveelheid mensen met een langere ringvinger zijn lesbisch dan verwacht op basis van de hoeveelheid lesbische mensen in de totale populatie"). Zo'n vingerlengteratio wordt alleen maar gebruikt omdat het samenvalt met die t-levels in een deel van de populatie en dan voor nog een deel van de populatie valt de onderzochte eigenschap weer samen met die vingerlengtes. Het is nooit zo dat IEDEREEN met de eigenschap ook die vingerlengtes heeft. Maar raad zelf maar hoe de media het in het nieuws brengen. 
Ik denk zelf dat het een slechte trend is al die "Mensen die.... zijn ....", want voor de mensen die die eigenschap dan niet hebben maar wel homo of lesbisch of trans zijn, kunnen dan alleen maar meer in de war raken. Zo van "oh, ik kan als man niet op mannen vallen want mijn linker oorlel is langer dan de rechter, beter al deze gevoelens onderdrukken".

Voor de goede verwoording. Ik wilde ook een dergelijk antwoord geven, hahaha (al wist ik het verband met testosteronniveaus niet). Het zal wel aan de gevolgde studie liggen, denk ik.

Bij mij is het bij alle statistiekvakken er zo hard ingedreund dat (dit soort) onderzoeksresultaten vaak door de media verkeerd geïnterpreteerd worden, en hoe wij (als studenten) het op de wél juiste manieren moeten interpreteren... Als bioloog neem ik dit soort teksten/sites dan ook met wat korreltjes zout, maar ik word wel ook altijd nieuwsgierig naar wat er in het oorspronkelijk gepubliceerde wetenschappelijke artikel stond en waar dit soort sites hun teksten dus op baseren