Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Workshop aseksualiteit GSA-dag Zwolle

Gestart door Amber, september 17, 2019, 04:01:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Amber

Hoi allemaal! Ik heb de volgende vraag gekregen van een COC-collega:

'Bij COC Zwolle ben ik actief als GSA-coördinator en op vrijdagavond 11 oktober organiseer ik een GSA-dag in Zwolle voor leerlingen en docenten. Daar kunnen ze workshops volgen met betrekking tot seksuele en genderdiversiteit en kunnen ze samen ideeën opdoen voor wat ze met hun GSA dit jaar willen gaan doen.
Nu wil ik graag een workshop doen over de meer onzichtbare groepen van lhbt+. Iedereen weet natuurlijk inmiddels wel wat homo en transgender betekent, maar over groepen als aseksualiteit, intersekse en non-binair hoor je veel minder. Daarom leek het mij tof om hierover een workshop te doen. Deze leerlingen en docenten kunnen de kennis die ze opdoen bij de workshop weer doorgeven bij hen op school en in hun GSA. Nu is mijn vraag of jij het misschien leuk zou vinden om meer te vertellen over aseksualiteit tijdens een workshop.'

Ik woon zelf te ver weg om 's avonds nog terug te OV'en vanuit Zwolle, dus zou iemand deze workshop in mijn plaats kunnen geven? Ik ben zelf al eens eerder bij zo'n GSA (gender & sexuality alliance) dag geweest en die zijn echt heel leuk. De kinderen (voornamelijk tieners) die daarheen komen zijn allemaal super geïnteresseerd in LHBTQIA+ thema's, dus die luisteren heel goed en stellen lekker veel vragen.

De verdere info staat allemaal in dit Facebookevenement: https://www.facebook.com/events/2538521976195024/?ti=cl Het is dus 11 oktober en de workshop staat gepland van 19:00 tot 19:45, en reiskosten worden vergoed.

Stevie1992

Op zich wil ik wel (als er niet mensen zijn die om de hoek wonen  :ange: ) het is voor mij een uurtje vanuit Groningen. Ik heb mijzelf ook recent aangemeld bij het COC als vrijwilliger, dus zo val ik er direct in.
Is het dan ook de bedoeling dat we bij de rest van die avond zijn of echt alleen maar naar de bibliotheek voor de workshop?
I need no reasons, I simply.. am

Amber

Ahh, wat goed! Ik denk dat je zelf mag kiezen. Als je wil mag je er de hele avond bij zijn, maar als je er iets voordat de workshop begint er bent is het ook prima lijkt me. Als je er zeker van bent, wil je me dan een DM sturen met je emailadres? Dan geef ik die door ;)

Edewecht

Zwolle is voor mij naast de deur. Maar helaas... andere afspraken.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Vleermuis

Vanuit Lelystad is het een half uurtje met de trein, dus ik zou het kunnen doen. Ik ga straks even kijken in het evenement op FB.