Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hey

Gestart door Esmee90, november 13, 2019, 08:56:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Esmee90

Hey
Hey allemaal
Ook ik zal me even voorstellen. Ik ben Esmee en 29 jaar. Al tijden voel ik me onbegrepen en loop ik van psychiater naar psycholoog enz. ? Tot ik dit forum ontdekte. Na het lezen van vele verhalen en ervaringen kan ik me hierin zo goed vinden. Ben nog niet helemaal thuis is al die termen maar ik weet zeker dat ik aseksueel ben en denk ik ook aromantisch.

Ik hoop dat ik leuke nieuwe mensen kan leren kennen op dit forum en misschien wel mijn soulmate.

Grietjes Esmee


Koffie

Welkom!

Voel je je onbegrepen in je aseksualiteit? Dan hoop ik dat je hier op het forum herkenning vindt.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Hallo Esmee, welkom :)
Ik vind dit nogal heftig, dat je zo te zien langs meerdere psychs bent geweest, en dat dit forum jou rust en erkenning geeft.
Wat moet dit voor jou een opluchting zijn. En wat jammer dat je aseksualiteit blijkbaar niet werd erkend/herkend door de psychs...
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Esmee90

Citaat van: Koffie op november 13, 2019, 11:32:39 PM
Welkom!

Voel je je onbegrepen in je aseksualiteit? Dan hoop ik dat je hier op het forum herkenning vindt.

Dat ik aseksueel ben weet ik echt pas sinds kort, dit weet verder ook nog niemand in mijn omgeving. Voelde me altijd onbegrepen als ik met mijn vragen bij hulpverleners kwam. Had het idee dat die het maar gek vonden dat ik geen seksuele gevoelens heb.

Esmee90

Citaat van: Edewecht op november 14, 2019, 06:37:46 AM
Hallo Esmee, welkom :)
Ik vind dit nogal heftig, dat je zo te zien langs meerdere psychs bent geweest, en dat dit forum jou rust en erkenning geeft.
Wat moet dit voor jou een opluchting zijn. En wat jammer dat je aseksualiteit blijkbaar niet werd erkend/herkend door de psychs...

Idd erg jammer dat het niet eerder herkend/erkend is. Dan was het allemaal wat makkelijker geweest. Ben wel blij dat ik hier zoveel erkenning krijg van het lezen van alle verhalen en de berichtjes.

AceVentura

Welkom op het forum Esmee, :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Ik denk (of moet ik zeggen hoop?) dat het van de hulpverlener zelf af hangt, net zoals dat er seksuologen zijn die aseksualiteit wel of niet erkennen. (H)erkenning zal je hier op het forum waarschijnlijk wel vinden, dus kijk maar lekker rond en stel je vragen als je die hebt.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Aseksualiteit is nog altijd vrij onbekend, al verandert dat wel langzamerhand. Hulpverleners zijn erg gefocust op trauma en afwijkingen en zoeken daar de oorzaak. Dat hoeft ook niet onwaar te zijn, maar dat hangt er vanaf of je wat betreft je geaardheid aseksueel bent of dat je geen seks wilt omdat je moeite hebt met seks/intimiteit. En daarbij kan het uiteraard ook zo zijn, dat het beide een rol speelt, dat is bij mij zo. En zeker niet alleen bij mij.
Soms is het ook best een zoektocht. Maar hoe dan ook zou een hulpverlener je niet moeten weerspreken of in twijfel trekken. Ik mag toch hopen dat ze dat ook niet doen bij mensen die vertellen: Ik ben homo. Alleen de persoon zelf kan bepalen wat diens geaardheid is.

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie