Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Gesprek aangaan met elkaar

Gestart door Saar87, november 23, 2019, 02:54:43 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Saar87

Wie heeft er behoeften aan goede gesprekken met elkaar?

AceVentura

Ik vind het altijd wel fijn om goede gesprekken te hebben. Het mag best luchtig en leuk zijn, en er mag ook zeker wel wat diepgang in zitten.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Saar87


Lottie

Vind filosofie, gedrag en diepgang in gesprekken ook leuk!

Vleermuis

Ik hou ook van dat soort gesprekken. Je leert van elkaar.

Waalwijker

Ja is er ook een asexueel Whatsapp groep actief voor gesprekken
Zou wel leuk zijn

Saar87

Ja leuk idd we kunnen ons verhaal kwijt en gesprekken aangaan als je er behoefte aan hebt.

AceVentura

Misschien een heel domme vraag van een niet-whatsapp gebruiker:
Wat is de toegevoegde waarde van zoiets via whatsapp doen ipv. hier op het forum of via PM ofzo?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Lottie

Ik vind Whats app lastig; het wordt me veel te druk met al die piepjes en berichten. Bovendien heb ik dan iets waarop ik moet letten om te verbergen. Het is juist zo fijn dat je anoniem kunt blijven. Met whats app is dat anonieme veel lastiger.
En iemand anders kan evt meelezen als je je telefoon in je gezin (als je die hebt) hebt liggen.
En bij whats app met je je telefoonnummer geven. En dit zou ik echt niet zomaar doen. En al helemaal niet aan een groep.
Ben behoorlijk lastig gevallen met whats app. Vooral van het andere geslacht met schunnige dingen en foto's, waar ik dus compleet niet van houd. Dat was trouwens nog niet bekend. Hier ben ik lekker anoniem.
Bij whats app zitten ook foto's, als je deze bij je profiel hebt staan, nou mooi niet.
Als je online bent, is je locatie ook traceerbaar, dat zou mogelijk kunnen zijn. Nee, geen whats app voor mij hoor.
Veel plezier die dat wel willen en elkaar misschien buiten dit forum hebben ontmoet.

Edewecht

YES Lottie! Voor mij persoonlijk heb je mooi samengevat waarom Whatsapp echt niet zo leuk is als het lijkt, en wat de voordelen zijn van een forum boven 'social' media. Van mij krijg je een :cake2:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Ik gebruik wel whatsapp, maar ik heb geen behoefte aan zulke appgroepjes. Ik heb een groepje met mijn kinderen en na lang overwegen (telefoonnummer) heb ik me aangesloten bij de buurtwhatsapp, maar die wordt niet volgespamd.
Voor mij is whatsapp trouwen wel mooi, ik app vaak liever dan dat ik bel. Bellen wordt voor mij vaak te claimerig, binnen zonder kloppen haast; app kan ik rustig laten liggen.
Ik heb liefst contact via het forum.

Maar goed, andere vinden appgroepen juist fijner, omdat het via de telefoon is of zo. Voel je vrij zou ik zeggen. Al moet ik als mod nu natuurlijk wel even zeggen: Pas op, je weet niet aan wie je je nummer geeft. Ik heb zelf in het verleden ervaring gehad met gestalkt worden via de telefoon (en ik geef mijn nummer zelden) en de stalker werd door de politie beter beschermd dan ik. Zijn (weet ik haast zeker) privacy ging voor.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AASS

Dat is de reden waarom ik hier ben. goed gesprek en herkening.


Kim10

Ik heb niet echt behoefte aan gesprekken ( klinkt meteen zo therapeutisch ) maar praten over niet al te loeizware onderwerpen vind ik altijd wel heel leuk. Beetje humor en relativering; prima. Graag zelfs. Maar ik ben ook geen dolle liefhebber van Whats App. Ik zit met een paar vriendinnen in een App groepje en dat is voldoende, meer groepjes hoef ik niet.
Hoe e.e.a. nu vorm geven? Een mailgroep misschien.

BjornAgain

Mailgroepjes, WhatsApp-groepjes, waarom een met een selectief groepje afstand nemen van het forum?
Het forum is ideaal, omdat je kan kijken wanneer je wilt en het je uitkomt en je kan lezen en beantwoorden op onderwerpen die je interesseren en alles wat je niet boeit laat je links liggen. Bovendien krijgt nieuwe aanwas ook een kans om deel uit te maken van de community.

Ook ik ben lid van diverse WhatsApp groepen: familie, werk, ouders van klasgenootjes van de kinderen en hoewel die meestal niet misbruikt worden, word ik toch al dol van de hoeveelheid berichtjes die er gestuurd worden. Bovendien hoef je niet je telefoonnummer met iedereen te delen en hoef je inderdaad niet "stieken" dingen weg te klikken voor anderen die over je schouder mee kunnen kijken.

Koffie

Ik vroeg me dat ook af: wat is het voordeel van een mailgroep ten aanzien van het forum? Het mag natuurlijk, dat staat iedereen vrij, maar je krijgt zo'n versplintering, van die eilandjes.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie