Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hoe zie jij mannen of vrouwen?

Gestart door Lottie, december 07, 2019, 08:52:41 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lottie

Hier ben ik benieuwd naar. Ik zie mannen en vrouwen als mensen en ben dus compleet niet bezig om te denken aan dat mensen een piemel of kut hebben. Wat voor ondergoed ze Ana hebben en of ze zich scheren of niet. Ik zie mensen zoals mijn Barbie poppen, gewoon een kruis met niks. Ik ben benieuwd of meer mensen dit ook op dezelfde manier zien als hoe ik dat doe.

AceVentura

Ik ben er over het algemeen ook niet zo mee bezig en zie eerder "mens" dan "man" of "vrouw" of wat voor variant dan ook. Laatst merkte ik het ook toen ik examen deed, ik was de enige man in een groep van 11. Bij certificaat uitreiking direct daarna werd er door de begeleider iets gezegd over dat ik de enige man was die mee deed, pas toen viel bij mij het kwartje "O, ja, da's waar", daarvoor stond ik er totaal niet bij stil ::)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Ik sta er wel bij stil of iemand man is of vrouw, maar ik associeer dat niet met geslachtsdelen en als ik daar wel aan denk, denk ik daar niet iets seksueels bij. In de zin van dat ik daar niets mee hoef. Over ondergoed denk ik never nooit niet na, tenzij de drager zich zo kleedt dat het kledingstuk boven een lage broekband uitsteekt. Dat zie je tegenwoordig iets minder dan een paar jaar terug, maar het komt nog steeds voor.
Maar goed, ik kijk dus niet helemaal genderneutraal tegen mensen aan.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Lottie

Ja, ik verbaas me vaak, als ik anderen over dingen hoor praten en zich dingen afvragen. Waar ik zelf dan totaal niet mee bezig ben.
Vaak ben ik ook de enigste vrouw en merk dat dan ook helemaal niet op.

Wat ik ook wel grappig vind in deze tijd, is dat kerstboom versieren. Dit doet me altijd denken aan mensen die mooie lingerie dragen met het doel om meer zin in sex te krijgen en zo. Ik denk dan altijd aan een kerstboom. Alsof je zo niet goed genoeg bent en allerlei versieringen aan je moet hangen. Hellup.

Vic13

Ik zie over het algemeen ook niet bewust verschil tussen mannen en vrouwen. En ben al helemaal niet bewust over geslachtsdelen die erbij betrokken zijn... ik herken mij in wat je zegt: in mijn hoofd zijn ze net als poppen... en ik vind het eerlijk gezegd telkens weer jammer als ik mij even bewust wordt dat er bij mensen wél iets zit. (Het liefst heb ik zelfs ook niets, was daar maar een operatie voor mogelijk...).
Overigens val ik romantisch gezien wel alleen op mannen (al ben ik daar wel verbaast over  :schater:)

Erik7494

Hetzelfde, ik sta er vaak niet bij stil.  Wat ik wel moet zeggen is dat ik kan me storen aan mensen die expres heel 'mannelijk'/macho of 'vrouwelijk' gedrag vertonen.
Dan denk ik vaak 'doe toch normaal en wees gewoon mens.'
"Having no destination, I am never lost."-Ikkyu Sojun

Lottie

Ik zou ook graag daaronder niets hebben, net zoals poppen, Vic3, vind ik heel mooi gezegd. En dan gezien worden in wie ik ben, zonder dat gezeik met hormonen en soms dat macho gedrag en helemaal als die typische rollen daar nog eens extra bij benadrukt worden. Pfffft. We zijn allemaal mens, net wat je zegt, Erik. Tegenwoordig mogen we geen verschil meer maken, of het hierover hebben, wat een lachertje als het hierom gaat.

AASS

Leuk stukje, ook heel herkenbaar.

Ik kijk eigenlijk alleen naar het gezicht van mensen, vooral de ogen.
Verder ben ik (onbewust) bezig hoe is iemand, hebben we dezelfde interesse, dan heb je altijd leuke gesprekken.