Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Aseksualiteit in Psychologie Magazine

Gestart door Vleermuis, december 13, 2019, 02:19:06 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vleermuis

Enige tijd geleden zijn een vijftal aseksuelen, waaronder ik, geïnterviewd en gefotografeerd voor een stuk in Psychologie Magazine. Het gaat om editie 01/2020. Ik heb mijn editie vandaag ontvangen, dus ligt ie nu of binnenkort in de winkel.

Koffie

Leuk, misschien koop ik hem wel of ik kijk hem in ergens. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Ha Vleermuis, wat goed! :visibility:

Ik zet Psychologie Magazine nu meteen op mijn boodschappenlijstje!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Sismo

Ben benieuwd naar het artikel, ik ben zelf jaren geleden ook eens geinterviewd door PM (moet hier ook nog ergens te vinden zijn).
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

AceVentura

Leuk! Ik ga het in de gaten houden wanneer ik hem in de buurtsuper zie liggen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Stevie1992

Vond m idd ook in de bus na een lange dag werken :p
Wel grappig, daar mijn verhaal zien terwijl ik nu juist net weer bezig ben om een ander deel van mijn identiteit aan het ontdekken ben.
I need no reasons, I simply.. am

Briggy

Oh dat is snel, dacht dat het pas in maart in het blad zou komen.

12-1-2015 <3 MarkA

Stevie1992

Citaat van: Briggy op december 14, 2019, 05:10:35 PM
Oh dat is snel, dacht dat het pas in maart in het blad zou komen.



Nee, rond kerst zeiden ze (tijdens de shoot), de interviews waren ook alweer een tijdje geleden
I need no reasons, I simply.. am

Edewecht

Nou, vandaag dan eindelijk in de gelegenheid om het blad te kopen. Nou dat was de moeite waard!
Wat zijn het goede interviews geworden - met prachtige portretfoto's. Er is duidelijk veel aandacht aan besteed.
Voor Brigitte is het inmiddels gesneden koek :cake: , maar voor een aantal van jullie is het misschien de eerste keer dat je zó in de openbaarheid treedt met je aseksualiteit. Daarom  :visibility: :visibility: :visibility: :visibility: :visibility: en :taart3: :taart3: :taart3: :taart3: :taart3: voor jullie allemaal!

Twee zinnetjes wil ik hier even aanhalen. Om de eerste moest ik nogal grinniken. (Vanessa:) "kinderen zijn leuk, maar ik ben blij als ze na een tijdje weer teruggaan naar de rechtmatige eigenaar."
De tweede stop ik in mijn gereedschapskist, voor als je weer eens moet uitleggen dat aseksualiteit géén remming is: "Dat seks noodzakelijk is voor levensgeluk is een wijdverbreid misverstand."
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Stevie1992

Ik had m zelf al vanaf vorige week liggen, maar nog niet gelezen.. toen kreeg ik gister ineens een berichtje van mijn tante over demooie foto en het artikel :p en vandaag van een meid die eerder ook bij mn studentenvereniging zat :) Dus zelf uiteindelijk ook maar op fb gezet dat het zo was met de pagina met mijn foto. Veel leuke en positieve reacties. En interesse voor de rest van het artikel. Dus binnenkort maar even de rest op mijn persoonlijke profiel plaatsen.

Het is wel interessant om terug te lezen hoe ik dit een paar maanden geleden verteld heb, terwijl ik nu juist weer bezig met dingen ontdekken over mijn identiteit (denk misschien toch ergens op het aromantische spectrum te zijn, misschien fray. Of ik heb gewoon een winterdip met invloed op mijn gevoelens). Maar zo kan ik mijn eigen process volgen en zien hoe ik verander over tijd.
I need no reasons, I simply.. am

Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Stevie1992

Bijna Edewecht, maar ik kan nog wel typen ;)

Fray is een 'bij' oriëntatie wat eigenlijk het tegenovergestelde van Demi is. In plaats van het ontwikkelen van aantrekking (seksueel of romantisch) is het bij mij juist zo dat mijn aantrekking juist weg, in mijn geval mijn romantische.. Eerder wist ik dit nog niet en in combi met dat ik nog niet wist dat ik ace was duurden mijn relaties nooit echt lang. Toen ik erachter kwam dat ik ace was dacht ik dat het daar mee te maken had, maarja toen ging ik 6 jaar niet daten en dan denk je niet echt na over je oriëntatie. Toen ik dit jaar een relatie kreeg gebeurde eigenlijk hetzelfde als wat eerder gebeurde, alleen heb ik nu de resources om uit te zoeken of het iets anders kan zijn dan 'Ik ben een bitch die na een korte tijd mensen zat is', er zijn nog een paar opties, waaronder mijn mental health en een winterdip maar voor nu lijkt Fray wel aardig te passen bij mijn gevoelens
I need no reasons, I simply.. am

Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie