Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Nederlandse Organisatie Aseksualiteit (NOA)

Gestart door Amber, december 13, 2019, 05:12:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Amber

Weer even een update over de nieuwe organisatie voor aseksualiteit waar ik het eerder al over had, maar dit keer in een nieuw topic.

9 november is de eerste vergadering geweest. Hier is een geanonimiseerde versie van de notulen daarvan: https://www.dropbox.com/s/nn5vmxtex9ewequ/Notulen%20NOA_9%20nov%202019_openbaar.docx?dl=0

We hebben de organisatie de Nederlandse Organisatie Aseksualiteit (NOA) genoemd en worden voorlopig nog geen officiële stichting, maar op lange termijn misschien wel.

Tot nu toe hebben we de sociale media opgezet, dus we zijn hierop te vinden:
Facebook: @aseksualiteit
Instagram: @aseksualiteit
Twitter: @NOA_stichting
E-mail: aseksualiteit@gmail.com

Ik ga denk ik niet elke keer ook de notulen posten, maar het lijkt me wel handig om gewoon in dit topic iedereen op de hoogte te houden. Als er nog mensen mee willen doen, kun je me nog steeds een berichtje sturen met je e-mailadres en mobiele nummer (want we hebben een whatsapp-groep), dan voeg ik je toe aan de groep die we nu hebben.

We zitten nog best wel in een beginfase, maar er is al heel wat gaande achter de schermen (o.a. de website), dus I'm excited! :cheerleader:

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Speaker

#3
Vanaf vandaag is de website van NOA beschikbaar (https://aseksualiteit.nl/). Ik zal het bericht wat op Facebook is gezet hier plaatsten:

Citeer
Leuk nieuws: Vanaf vandaag is onze website beschikbaar! Hierop vind je allerlei informatie over aseksualiteit, over onze organisatie en (t.z.t.) over activiteiten die we nog gaan organiseren. Daarnaast hebben we een uitgebreide contactpagina met instructies voor het aanvragen van voorlichtingen en interviews. Neem snel een kijkje: https://aseksualiteit.nl/

Koffie

Ik zet 'm bij mijn favorieten. Complimenten voor de website en de uitgebreide uitleg!
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Erik7494

"Having no destination, I am never lost."-Ikkyu Sojun

Edewecht

Goede website! Helder, overzichtelijk, gedegen, volledig. Er is heel goed over nagedacht, zowel over de inhoud, over details, als over de vormgeving. Complimenten voor Bregje en voor wie met haar hebben meegedacht! :klap:

De verouderde website van de diep-slapende werkgroep-aseksualiteit.org die ik tot nu toe - bij gebrek aan beter - in de lucht hield, kan nu opgeheven worden. (Dit kan pas over een jaar; er was net weer verlengd...) Tot die tijd zal ik daar luid en duidelijk doorverwijzen naar NOA.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Werkgroep aseksualiteit heeft wel een interessante website. Wat ik daar weer heel mooi vind is de duidelijke omschrijving van wat aseksualiteit NIET is. Als je zoekende bent naar jezelf als aseksueel kan dat naast andere sites wel verhelderend zijn. Misschien is het mogelijk die info op een andere plek ergens te integreren? Ik moet bekennen dat ik onze eigen wiki niet heel goed meer ken, maar zou het daar evt. kunnen worden toegevoegd als dat er niet al staat?
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Citaat van: Koffie op augustus 14, 2020, 01:17:12 PM
Werkgroep aseksualiteit heeft wel een interessante website. Wat ik daar weer heel mooi vind is de duidelijke omschrijving van wat aseksualiteit NIET is. Als je zoekende bent naar jezelf als aseksueel kan dat naast andere sites wel verhelderend zijn. Misschien is het mogelijk die info op een andere plek ergens te integreren? Ik moet bekennen dat ik onze eigen wiki niet heel goed meer ken, maar zou het daar evt. kunnen worden toegevoegd als dat er niet al staat?

Da's een goeie opmerking. Ik had de info al van de website gehaald, maar gelukkig backup ik altijd alles. Goed idee om deze informatie op de wiki te plaatsen. Ga ik doen. En misschien heeft NOA er ook nog iets aan? Er zit geen copyright op ;D
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Inderdaad een mooie website. Eenvoudig in vormgeving, duidelijk in informatie.

Wel een klein puntje:
Ik merk dat bij mij de kleur van de tekst en de achtergrond al vrij dicht bij elkaar liggen. Voor mij geen probleem, maar ik kan me voorstellen dat iemand die moeite heeft met laag contrast (slechtzienden, enz) hier moeite mee hebben. Mogelijk is het verstandig om te kijken of je dat contrast met een andere tekstkleur of andere achtergrondkleur wat kan verbeteren.

Verder ziet het er goed uit. :klap:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Citaat van: Edewecht op augustus 14, 2020, 06:08:51 PM
Citaat van: Koffie op augustus 14, 2020, 01:17:12 PM
Werkgroep aseksualiteit heeft wel een interessante website. Wat ik daar weer heel mooi vind is de duidelijke omschrijving van wat aseksualiteit NIET is. Als je zoekende bent naar jezelf als aseksueel kan dat naast andere sites wel verhelderend zijn. Misschien is het mogelijk die info op een andere plek ergens te integreren? Ik moet bekennen dat ik onze eigen wiki niet heel goed meer ken, maar zou het daar evt. kunnen worden toegevoegd als dat er niet al staat?

Da's een goeie opmerking. Ik had de info al van de website gehaald, maar gelukkig backup ik altijd alles. Goed idee om deze informatie op de wiki te plaatsen. Ga ik doen. En misschien heeft NOA er ook nog iets aan? Er zit geen copyright op ;D

Gedaan! Zie https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Hoofdpagina#Wat_is_aseksualiteit_niet.3F
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Speaker

Dank jullie wel voor de feedback en de complimenten. Beide zijn doorgegeven!

Kim10

De website is mooi geworden. Het enige wat me niet bevalt is het willen samenwerken met LHBT etc. organisaties. Vooralsnog ben ik geloof ik in de minderheid. Ik zal er ook niet meer over beginnen hier. De website is er en dat is voor nu het belangrijkste!

Joel,

Citaat van: Kim10 op augustus 15, 2020, 07:48:37 PM
De website is mooi geworden. Het enige wat me niet bevalt is het willen samenwerken met LHBT etc. organisaties.

Daar ben ik het helemaal mee eens, door alles wat met aseksualiteit te maaken heeft naar LGBT toe te trekken voel ik mij niet meer thuis in de aseksuele community (voor zover dat er echt is in Nederland).
Ik begrijp dat de LGBT community  al meer bekend is, dus kan helpen om meer bekendheid te krijgen maar het is ook belangrijk er aan te denken dat de link met de LGBT niet bij iedereen heel positief gezien word.