Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Nederlandse Organisatie Aseksualiteit (NOA)

Gestart door Amber, december 13, 2019, 05:12:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koffie

Grappig, ik zag net via Twitter (ik heb zo'n account maar ik post zelf nooit iets, ik lees alleen) dat het aankomende week Ace Week is. Ik denk zelf nooit aan zulke dingen, maar ik heb jullie op facebook dus ik zie wel wat er voorbij gaat komen van de week. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Kim10

Dat is een goed plan, die samenvatting. Sociale media daar heb ik ook niets mee. Vooral uit privacy overwegingen. En ja, ik vind ook dat het bij de LHBT++ wel erg vaak om seks gaat. Iedereen moet vooral doen waar zij/hij plezier aan beleeft maar ik ben niet voor samenwerking met het COC. Voorlichters van het COC komen dan wel overal maar ik vraag me serieus af in hoeverre die voorlichting op scholen bijvoorbeeld zin heeft. Vroeger kwam ik nog wel eens op het COC. Herinner me nog levendig de ruzies tussen homo mannen en lesbische vrouwen over verdeling van de ruimte bijvoorbeeld. Ik wil niet met het COC geassocieerd worden. 

AceVentura

Ik heb dat zelf eigenlijk nooit zo ervaren ... of ben ik zo aseksueel dat ik het gewoon niet door heb? ;D

Amber: Je gaat achteraf laten weten wat je gedaan hebt, sowieso een goed plan. Daarmee neem ik aan dat het geen activiteiten zijn waar we aan mee kunnen doen?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Amber

Citaat van: AceVentura op oktober 24, 2020, 07:34:04 PM
Amber: Je gaat achteraf laten weten wat je gedaan hebt, sowieso een goed plan. Daarmee neem ik aan dat het geen activiteiten zijn waar we aan mee kunnen doen?

We hebben (als het goed is, want één daarvan is nog niet rond) twee activiteiten waar mensen aan mee kunnen doen, maar daar heb je helaas wel sociale media voor nodig. Ik denk er overigens wel over om later dit jaar nog een ace meetup via Zoom te organiseren vanuit de NOA. Dat kwam namelijk ook voorbij tijdens het plannen voor Ace Week, maar daar hadden we uiteindelijk geen tijd meer voor. Dus misschien is dat wat inclusiever voor de mensen die geen sociale media hebben (of telt Zoom ook als sociale media?)

Edewecht

Citaat van: Amber op oktober 25, 2020, 11:04:16 AM
We hebben (als het goed is, want één daarvan is nog niet rond) twee activiteiten waar mensen aan mee kunnen doen, maar daar heb je helaas wel sociale media voor nodig. Ik denk er overigens wel over om later dit jaar nog een ace meetup via Zoom te organiseren vanuit de NOA. Dat kwam namelijk ook voorbij tijdens het plannen voor Ace Week, maar daar hadden we uiteindelijk geen tijd meer voor. Dus misschien is dat wat inclusiever voor de mensen die geen sociale media hebben (of telt Zoom ook als sociale media?)

Het wordt nu echt eens tijd om een webcam te gaan kopen, Edewecht.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Ik weet nog helemaal niet of ik het zou willen, maar gewoon uit nieuwsgierigheid en vanuit de gedachte: je weet maar nooit: hoe werkt Zoom? Moet ik daarvoor iets downloaden? Of volstaat op een link klikken en wat gebeurt er dan?

Edit: ik zie dat er wel Youtube tutorials zijn. En ik dacht: ik vraag het aan mijn dochter, die heeft er vast ervaring mee, maar die heeft online school via Teams. Toen ik vroeg: Hoe weet ik of mijn laptop een microfoon heeft zodat ik kan praten, lag ze nog net niet in een deuk. Hebben ze allemaal, zei ze. Maar goed, weet ik veel, grinnik. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Citaat van: Amber op oktober 25, 2020, 11:04:16 AM
We hebben (als het goed is, want één daarvan is nog niet rond) twee activiteiten waar mensen aan mee kunnen doen, maar daar heb je helaas wel sociale media voor nodig. Ik denk er overigens wel over om later dit jaar nog een ace meetup via Zoom te organiseren vanuit de NOA. Dat kwam namelijk ook voorbij tijdens het plannen voor Ace Week, maar daar hadden we uiteindelijk geen tijd meer voor. Dus misschien is dat wat inclusiever voor de mensen die geen sociale media hebben (of telt Zoom ook als sociale media?)
Mijn grote bezwaar bij alle vormen van social media is privacy, en hoewel zoom geen social media is zit het privacy technisch erg slecht in elkaar, daar hebben ze zelfs meerdere keren het nieuws mee gehaald. Wat mij betreft is dat zeker niet geschikt voor een persoonlijk onderwerp als aseksualiteit, Jitsi (https://meet.jit.si/) zit wat dat betreft stukken beter in elkaar.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Amber

Citaat van: AceVentura op oktober 25, 2020, 02:20:08 PM
Mijn grote bezwaar bij alle vormen van social media is privacy, en hoewel zoom geen social media is zit het privacy technisch erg slecht in elkaar, daar hebben ze zelfs meerdere keren het nieuws mee gehaald. Wat mij betreft is dat zeker niet geschikt voor een persoonlijk onderwerp als aseksualiteit, Jitsi (https://meet.jit.si/) zit wat dat betreft stukken beter in elkaar.

Goed punt! Ik zal binnenkort even kijken of Jitsi wat is, want misschien is dat inderdaad wat handiger. En anders moeten we maar gewoon nog even wachten met meetups tot het weer fysiek kan.

AceVentura

De discussie over voorlichting op scholen (oa. door COC) is afgesplitst naar een nieuw topic zodat het hier over NOA en regelateerde onderwerpen kan blijven gaan. Het nieuwe topic vind je hier: https://du.asexuality.org/forum/index.php?topic=6874.0
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Kim10

Ben nieuwsgierig hoe NOA het doet en gaat doen maar sociale media daar ga ik niet aan beginnen. Uit privacy overwegingen. Niet uit morele  :cheerleader:

Amber

Ik kan eindelijk een van de coolste dingen aankondigen die we deze week hebben georganiseerd! Morgen (woensdag 28 oktober) om 19:30 gaan we op Instagram een livestream doen samen met het GSA netwerk! Het GSA richt zich vooral op scholen, dus we verwachten een wat jonger publiek, maar iedereen is welkom om te gaan kijken (ons account is @aseksualiteit). Je moet alleen wel Instagram hebben ;)

Verder is deze livestream denk ik een goede manier om een nieuw publiek te bereiken en wat meer kennis over aseksualiteit te verspreiden!

Edewecht

Het GSA-netwerk! Ik heb zo'n idee dat je nauwelijks een betere 'partner' kan hebben. De naam zegt het al: Gay Straight Alliance, voor en door scholieren (de belangrijkste leeftijd!).

Ik heb geen Instagram en neem het ook niet, maar ik wens jullie een heeeel goede stream. En ik zal duimen dat jullie 'boodschap' de juiste mensen bereikt.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Ik heb ook geen insta, maar ik wens jullie succes. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Ja dat heb ik ook. :) Ik zal eens kijken of ik daarop in kan loggen, met mijn nickname hier moet dat toch geen probleem zijn? ;)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie