Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Zijn aseksuelen vaker introvert?

Gestart door Creatiefje, december 28, 2019, 06:10:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Creatiefje

Gewoon nieuwsgierig, ik vraag me af: Zijn mensen die aseksueel zijn vaker introvert dan extravert? Ikzelf ben overigens ook introvert.

Tixie

Ik denk eerlijk gezegd niet dat daar een verband tussen is, maar ben zelf ook wel meer naar de introverte kant van het spectrum :)
sick of the kissing cult

Jann

Hmm ik heb geen idee, zelf ben ik volgens mij ambivert :)
Be a little kinder than you have to - E. Lockheart

Koffie

Ik denk dat het lastig is daar een antwoord op te krijgen. Geen idee of daar onderzoek naar is gedaan. En misschien zijn forumbezoekers wel vaker introvert dan degenen die dat niet doen, ik heb geen idee. ;)
Wat ik wel heel vaak terug zie komen hier op het forum en in het verleden ook op andere fora, is dat mensen verbanden zoeken tussen dingen. Van hier op het forum herinner ik me dat er ook van dat soort worden gezocht. Bv. of 'we' vaker dierenvrienden zijn.

Ik zelf ben wel een schoolvoorbeeld van introversie. Maar daarin spelen verschillende oorzaken een rol.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Ik heb zelf een introverte voorkeur, en denk dat het op zich los staat van aseksualiteit. Een tijd geleden is er al eens een poll over gestart, die kan je hier vinden:
https://du.asexuality.org/index.php?topic=1616.0
Het lastige daarmee is dat je niet alleen de eigenschap aseksualiteit en introversie meet, een forum als dit (en dan bedoel ik het medium, niet het onderwerp) spreekt ook al een specifieke groep mensen aan.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

ElNino81

Het is denk ik een wisselwerking en inderdaad zeker op een internet forum als deze is het voor introverte mensen makkelijker om met gelijkgestemden in contact te komen.

Maar als ik naar mijzelf kijk, ik ben ook het type dat liever de kat uit de boom kijkt, dan meteen in het middelpunt van de belangstelling staat. Nooit de behoefte gehad om in de kroeg met vreemden te praten... misschien wel omdat ik toen al voor mezelf wist dat ik het fijn vind om met iemand te praten, maar niet iemand direct zie als potentiele bedpartner.

AASS

Mensen om mijn heen noemen me extravert. Zelf zie ik mezelf een ambivert (nadat ik geleerd heb wat dat betekend).
Ik ga makkelijk met ander mensen om en praat makkelijk met vreemden, maar de plaats is ook bepaalend. In een kroeg, zal je me nooit vinden (heel soms, maar dan heel kort en door mee sleuren van mijn vrienden. Verveel me dood in een kroeg), maar met reizen ben ik altijd een van de eerste.
Maar regelmatig alleen tijd is ook heel fijn en verjaardag feestjes heb ik een hekel aan als dat lang duurt.

Erik7494

Ik ben zelf behoorlijk introvert, al is introvertie, net als aseksualiteit nogal een onbegrepen iets met veel facetten, uitingsvormen en gradaties. 

Ik denk dat er wel een zekere correlatie kan zijn, maar dan kom je in het gebied van bijvoorbeeld een schizoide persoonlijkheidstoornis wat een oorzaak kan zijn van aseksualiteit maar zich ook in het algemeen uit in het ontbreken van een behoefte aan sociaal contact, wat zich naar buiten dus weer uit als introvertie https://www.psyq.nl/persoonlijkheidsstoornis/schizoide-persoonlijkheidsstoornis.
"Having no destination, I am never lost."-Ikkyu Sojun