Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hulp gezocht

Gestart door Daisy 99, januari 15, 2020, 10:01:46 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Daisy 99

Hulp gezocht!
Hallo, ik twijfel of ik aseksueel ben en zou graag wat vragen willen stellen aan iemand die het al langer is. Ik hoop op deze manier meer duidelijkheid te krijgen voor mezelf. Als je zou willen helpen stuur dan alsjeblieft een PB.

Koffie

Allereerst: Niemand anders dan jij kan dat bepalen. Net zo min als iemand kan bepalen voor een ander of die homo is if bi of wat dan ook.
Je mag gerust je vragen op het forum stellen, dan loop je kans op meer antwoorden denk ik. Maar je mag me gerust een berichtje sturen als je het te 'open en bloot' vindt op het forum.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Stevie1992

Ik ben altijd wel open voor gesprekken :) je mag mij altijd vragen stellen. Al kan het natuurlijk altijd zo zijn dat jij heel ergens anders op het spectrum zit dan ik.. maar ik doe ook wel praatjes dus ook algemene informatie kan ik je mee helpen en dan kun je zelf zien wat en of het bij je past
I need no reasons, I simply.. am

BjornAgain

Twijfels hebben we allemaal, de wereld om ons heen draait om seks. Dus het is niet gek dat je je "anders" voelt. Goed dat je de eerste stap genomen hebt, door je hier te registreren. Zelf heb ik er ook heel veel aan gehad om ervaringen van anderen te lezen. Het belangrijkste is dat je je gevoel volgt en of je daar de noemer aseksueel voor wilt gebruiken, dat weet alleen jijzelf en niemand anders kan dat voor je bepalen.

Vergeet ook niet dat (a)seksualiteit een glijdende schaal is. Je hoeft niet perse in het uiterste puntje te zitten en totaal geen interesse hebben in seks, je kan ook wat meer in het midden zitten en seks toleren. Daarnaast heb je natuurlijk ook nog een romantische kant, je kan zeker wel behoefte hebben aan liefde en intimiteit