Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

verdrietig nieuws : overlijden

Gestart door myra, februari 09, 2020, 01:30:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

myra

Beste allemaal,

Ik wil hier even delen dat een lid uit de beginjaren van dit forum overleden is. Zij was hier gekend als Peter1963. Peter was transgender  en veranderde een aantal jaren geleden haar naam naar Petra. Ze had fysieke beperkingen en medische problemen, maar was toch heel actief in verschillende organisaties en had altijd een vriendelijk woord over voor anderen. Ze is in haar slaap overleden aan een hartaanval (vermoedelijk), en werd slechts 56 jaar oud. Rust zacht, Petra....

<iframe src="https://www.facebook.com/plugins/post.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fphoto.php%3Ffbid%3D187314782515188%26set%3Da.113345633245437%26type%3D3&width=500" width="500" height="711" style="border:none;overflow:hidden" scrolling="no" frameborder="0" allowTransparency="true" allow="encrypted-media"></iframe>

AceVentura

Bedankt voor het hier delen van dit bericht Myra,  :cake: :cake:

Ik ken Peter, en later Petra, ze is hier lang actief geweest op het forum en ik heb haar een paar keer ontmoet bij bijeenkomsten in Nijmegen.
Ze was inderdaad erg actief, zowel hier als binnen het COC, en altijd vriendelijk.
Ik weet niet of dit onverwacht was of dat het gerelateerd is aan de medische problemen die ze had, hoe dan ook is 56 veel te jong.

Rust zacht, en bij gebrek aan een gepaste smiley krijg je nog wat AVEN-cake mee:  :cake: :cake: :cake: :cake:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Ach...  :o Ik kende haar naam van het forum. Toen ik hier kwam was ze niet heel actief meer, maar ze is wel eens teruggekomen. Desondanks schrik ik er toch een beetje van.
Dank je wel voor het vertellen.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Mannetje

Myra, bedankt voor het delen. Vandaag besloot ik eens in te loggen op het forum, en dan stuit ik op dit trieste bericht.
Heb gelijk mensen waar ik de contactgegevens van heb uit die tijd even op de hoogte gebracht.

Ik ken Petra uit de tijd dat zij nog Petra was.
Heb Petra, in de tijd dat zij nog Peter was, eens ontmoet tijdens een Aven meeting gehouden in het mooie woonkasteel  te Ubbergen.
Rust zacht  :cake:

Edewecht

Tsjonge... daar was ik even stil van.

Petra, Juul en ik hebben nog samen een workshop over aseksualiteit verzorgd tijdens de eerste Buiten de Binarydag in Nijmegen (2013? 2014?). Daarna was ze er -volgens mij- jaarlijks bij! En we hebben elkaar een paar keer ontmoet bij de zg. Aseksuelen Salon in Nijmegen.
Ze heeft ook aan de wieg gestaan van de Werkgroep Aseksualiteit. Niet als aktief deelemer, maar wel als klankbord, met name voor Juul.

Ondanks dat ze erg slecht ter been was, was ze nogal aktief in verschillende LHBTQIAP++groepen. Haar scootmobiel stelde haar in staat er altijd weer bij te zijn, en daar maakte ze dankbaar gebruik van.

Ze had altijd een zekere rust over zich, een soort evenwichtigheid. Voor zover ik haar ken, heb ik nooit een spoor van woede, verongelijktheid, fanatisme of wrok gezien. Maar pas op: ze wist blijkbaar heel goed wat ze wilde. Doodkalm deed ze wat ook bij haar avatar staat: "ik doe gewoon wat me niet gezegd wordt."

Ondanks dat ze de laatste jaren niet meer zo aktief was op het forum, heeft ze in het begin er blijkbaar heel veel aan gehad: bijna elfduizend berichtjes van haar hand.

Dag Petra...

(En Myra, bedankt voor het delen. Je hebt zo te zien speciaal hiervoor je account weer aangemaakt...)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

myra

Ik had hier nog een account maar moest even zoeken naar het passwoord :) Ik was bevriend met Petra op facebook, en zag een paar dagen geleden het rouwkaartje. Was echt geschokt, Petra was de dag tevoren nog actief geweest op facebook. Heel veel contact hadden we niet, maar af en toe chatten we wel eens. Ik heb haar één keer ontmoet, tijdens een AVEN meet in de Zoo van Rotterdam. Ze was altijd zo lief, en kon zo gemakkelijk een compliment geven. Ze had een geloofsgemeenschap gevonden waar ze zich echt thuisvoelde, ook als transgender

Ik zag dat het hier op AVEN nog niet gedeeld was, en vond dat ik dat zeker moest doen. Petra was echt een lid van deze community. :hart1: :hart1: :visibility:

myra

Ik weet niet of iemand nog contactgegevens van Jovi Hobbes heeft of haar op de hoogte kan brengen? Zij was ook admin toen Petra heel actief was...

Edewecht

Citaat van: myra op februari 09, 2020, 07:40:33 PM
Ik weet niet of iemand nog contactgegevens van Jovi Hobbes heeft of haar op de hoogte kan brengen? Zij was ook admin toen Petra heel actief was...


Ik stuur je een PB.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Dutchamoeba

Bedankt voor het delen van het bericht, Myra.

Citaat van: myra op februari 09, 2020, 07:25:21 PM
Ik heb haar één keer ontmoet, tijdens een AVEN meet in de Zoo van Rotterdam. Ze was altijd zo lief, en kon zo gemakkelijk een compliment geven.
Ik heb haar daar ook ontmoet, en had dezelfde indruk van haar als jij. Als het goed is, staat ze nog op de groepsfoto die hier in het prive-gedeelte van het forum gedeeld is.

Rust zacht, lieve Petra. Van mij krijg je ook wat AVEN-taartjes mee: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

AceVentura

Citaat van: myra op februari 09, 2020, 07:40:33 PM
Ik weet niet of iemand nog contactgegevens van Jovi Hobbes heeft of haar op de hoogte kan brengen? Zij was ook admin toen Petra heel actief was...
Ik heb via e-mail nog regelmatig contact met haar dus ik kan haar op de hoogte brengen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

myra


myra

Citaat van: Dutchamoeba op februari 10, 2020, 09:08:40 AM
Bedankt voor het delen van het bericht, Myra.

Citaat van: myra op februari 09, 2020, 07:25:21 PM
Ik heb haar één keer ontmoet, tijdens een AVEN meet in de Zoo van Rotterdam. Ze was altijd zo lief, en kon zo gemakkelijk een compliment geven.
Ik heb haar daar ook ontmoet, en had dezelfde indruk van haar als jij. Als het goed is, staat ze nog op de groepsfoto die hier in het prive-gedeelte van het forum gedeeld is.


oh ik ga eens zoeken naar die foto :)

Dutchamoeba

Ze staat op de 2 groepsfoto's op pagina 62 van de rubriek "foto's van leden?".

myra

Citaat van: Dutchamoeba op februari 10, 2020, 08:49:23 PM
Ze staat op de 2 groepsfoto's op pagina 62 van de rubriek "foto's van leden?".
gezien! dank je wel  :highfive1:

Mannetje

Ik heb contact gehad met één van de nabestaanden. Morgen, (12 februari 2020) is de uitvaart. Iedereen is welkom.