Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hoe vertel je dit

Gestart door Drufje42, februari 25, 2020, 11:40:15 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Drufje42

Hallo allemaal,

Dit is zo nieuw voor mij maar wel herkenning... Eindelijk. Ik heb wel behoefte aan knuffelen en zoenen maar meer eigenlijk niet. En soortgelijke ken ik niet.
Maar hoe vertel je zoiets aan een date ofzo? Je wilt ook niemand aan het lijntje houden.

AceVentura

Wat mij betreft zo snel mogelijk, sommigen hebben het zelfs in hun profiel staan als ze gebruik maken van een dating site. Het is voor de meeste (potentiële) partners een belangrijk onderdeel van een relatie en daarom is het belangrijk voor ze om te weten hoe het bij jou zit. Reageren ze daar slecht op? Dan was het sowieso niet de juiste voor jou. Reageren ze daar goed op? Dan heb je een mooi begin.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Ik denk dat dat heel persoonlijk is. Waarschijnlijk zou ik het zelf heel snel vertellen, omdat ik mezelf anders heel erg ongemakkelijk voel. Dan loop ik met een soort geheim rond en dat is voor mij en voor de man in kwestie gewoon niet goed.
Als je iemand via een datingsite ontmoet is het inderdaad (voor mij) niet zo moeilijk. Dan zeg ik er al wat over in mijn profiel. Maar als je iemand 'in het wild' ontmoet vind ik het misschien lastiger er een goed moment voor te vinden. Maar ook dan zou ik ervoor kiezen snel openheid van zaken te geven.

De kans is dan natuurlijk vrij groot dat het stopt. En dat kan heel lastig zijn als je al gevoelens voor iemand had. Maar ik denk dan: beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.

Maar goed, ik ben geen flirter of dater, dus ik heb het niet aan den lijve ondervonden. Toen ik op datingsites was had ik het wel omschreven in mijn verhaaltje.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Voor het internettijdperk ging 'dating' nog via contactadvertenties in de krant. In de eerste en enige contactadvertentie die ik ooit geplaatst heb, schreef ik onder andere: 'ik heb geen sexdiploma.' Ik was me toen totaal niet bewust van mijn aseksualiteit (het woord bestond nog niet eens!), maar ik wist wel dat ik dit meteen wilde melden, om bepaalde verwachtingen van anderen alvast uit te sluiten.

En als ik nu zou gaan daten, zou ik het weer meteen melden: geen seks!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Stevie1992

Bij online dating zet ik het op mijn profiel, hoe dan ook, vooral omdat ik wel sensueel ben en dus eigenlijk alles wat bij veel mensen voor de seks komt wel leuk vind (alleen de genitatlien vallen eigenlijk af qua mogelijkheden). Het maakt het wat moeilijker maar er zijn toch nog wel mensen die reageren. En mocht je het niet meteen helemaal uitgebreid neer willen zetten kun je altijd er naar hinten en dan zo snel mogelijk vertellen in gesprek, digitaal of eerste date. Zo heb je zelf niet meteen de heartbreak die je misschien hebt als je het later verteld en het blijkt niet te matchen en de andere persoon kan ook meteen kiezen of zij daarmee kunnen omgaan
I need no reasons, I simply.. am

Koffie

Ik zette het woordje aseksueeel niet in mijn verhaal (eerste wel, later niet meer). Dat schrikt af en dan krijg je reacties als dat je een kouwe kikker bent en boze reacties omdat ze je frigide vinden, maar ik omschreef wat ik wel wil en niet wil. Dus dat ik wel van knuffelen houd, maar dat ik niet op seks gericht ben.

Maar ik ben niet meer met dating bezig, dat was al een paar jaar terug.

En nogmaals, stel dat je iemand 'zomaar' tegenkomt zonder tussenkomst van een of ander datingplatform, dan vind ik het denk ik lastiger. Maar waarschijnlijk zal ik dan ook snel uit de kast komen.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Skydriver

Het vergt idd vaak veel moeite, maar meestal als het goed voelt zeg ik het toch ten laatste op de eerste date in het echt. Eerst probeer ik wat af te toetsen hoe open die persoon is, anders stel ik het liever nog even uit. Ook als het meteen niets blijkt voor me of er voor mij 'geen kliek' is, zal ik er niet over beginnen als men er niet om vraagt.

Meestal is er wel begrip voor mijn oprechtheid; maar 't feit dat men nooit verder wil of men eerder uit is op 'manipulatie' is best pijnlijk.

menno2108

Citaat van: Drufje42 op februari 25, 2020, 11:40:15 AM
Hallo allemaal,

Dit is zo nieuw voor mij maar wel herkenning... Eindelijk. Ik heb wel behoefte aan knuffelen en zoenen maar meer eigenlijk niet. En soortgelijke ken ik niet.
Maar hoe vertel je zoiets aan een date ofzo? Je wilt ook niemand aan het lijntje houden.

Ik heb eigenlijk precies hetzelfde. Alles wat voor de seks komt vind ik spannend en wel leuk. Zoenen knuffelen vind ik erg fijn. Ik had een relatie toen ik 17 Was en mijn vriendin was 14 en werd ergens die week 15 we hadden 3 maanden en op een gegeven moment zei ze dat ze wel seks wou dus ik haakte dat wat af en zei dat ze daar misschien te jong voor was en ik moe was (ik vond seks toen een vies idee) nadat ik haar de 2e keer op seks had afgewezen heb ik nooit meer wat van mijn vriendin gehoord. Is het eig wel uit? Het is nu 3 jaar geleden
Freonlike groetnis