Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hoihoi

Gestart door Jaimjaim, maart 06, 2020, 04:08:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jaimjaim

Hoihoi, Ik kom mij even voorstellen.
Ik ben 20 jaar oud en kom uit Noord Holland.
Ik ben asexueel en daar kwam ik 2 jaar geleden achter, ik maak er geen geheim van en veel mensen uit mijn omgeving weten ervan.
Ik ben uitgekomen via instagram en iedereen reageerde gelukkig positief, mijn ouders wel wat minder helaas.
Ik ken verder niemand die asexueel is dus dat voelt soms wel een beetje eenzaam omdat het voor niet-asexuele mensen lastig te begrijpen is.
Mijn hobby's zijn shoppen, sporten, eten en autorijden.
Ik hou van dieren
Pizza hawaii is lekker
....
Ik weet niet echt wat ik verder hier moet neerzetten.

Het lijkt mij leuk om hier asexuele mensen te ontmoeten
Als je nog vragen voor mij heb, let me know.  :wave: :wave:

Groetjes,

Stevie1992

Hey welkom :)

Ik heb familie in Noord Holland dus rij er wel eens doorheen. Ben zelf ook fan van lekker achter het stuur ergens heen (of gewoon nergens heen).
Zelf heb ik er ook nooit een geheim van gemaakt en gelukkig ook positieve reacties gehad, jammer dat je ouders wat minder positief waren.

Als je wil kletsen kun je mij altijd een berichtje sturen. Ben zelf wel wat meer actief op fb dan hier op het forum, maar probeer wel elke dag even te checken wat er gebeurt.

Groetjes
I need no reasons, I simply.. am

Koffie

Welkom!

Gelukkig overwegend positieve reacties, maar jammer van je ouders. Dat zijn vaak wel mensen waarvan je graag hebt dat ze positief reageren, denk ik.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Jaimjaim

Leuuk!
En idd soms even een stukje auto rijden zonder een bestemming met een lekker muziekje op de achtergrond is super chill.


:highfive1:

Jaimjaim

Ja dat was wel even vervelend. Maar ik heb geleerd dat het belangrijkste is dat je zelf gelukkig bent En dat je de meningen van andere mensen soms moet negeren. Ik heb het er verder niet met mijn ouders over omdat im merk dat ze eigenlijk niet weten wat asexualiteit is. Ik heb het ze wel proberen uit te leggen maar dan krijg ik als antwoord dat ik nog niet 'de ware' heb gevonden en dat het allemaal nog wel komt. Ze bedoelen het goed, maar ze begrijpen het gewoon niet. Ik heb er nu ook geen moeite meer mee dat ze het niet begrijpen.

BjornAgain

Hoi Jaimjaim,

Allereerst wees welkom op het forum. Knap dat je voor jezelf al op jonge leeftijd het besef hebt aseksueel te zijn en hier ook openlijk voor uit durft te komen. Zeker als jongere aseksueel moet je vaak opboksen tegen de vooroordelen van de juiste nog niet te zijn tegengekomen of een laatbloeier te zijn.

Zoals je ziet hier op het forum, je bent echt niet de enige aseksueel. We hoewel we allemaal ons eigen verhaal hebben, zit in ieder verhaal wel iets herkenbaars. Is het niet je eigen strijd van het herkennen en erkennen van je aseksualiteit, dan is het wel het onbegrip waar je tegenaan loopt, dan wel de problemen die je ervaart als je toch een relatie aangaat met een seksuele partner.

Maar behalve aseksualiteit zijn er ook genoeg andere dingen die besproken kunnen en mogen worden, want ja net als jij hebben we ook allemaal bezigheden en hobbys.

En mocht je er zelfs aan toe zijn, er is een contacthoekje, want misschien ben je wel aseksueel maar wil je niet de eeuwige vrijgezel blijven.

Kortom wees welkom en lees vooral rond maar nog liever schroom niet om je vragen en ervaringen te delen!

AceVentura

Welkom op het forum Jaimjaim,  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Wat goed dat je al open over je aseksualiteit kan zijn en daar positieve reacties op hebt gehad :klap:
Ik zie dat je al een oproepje in het contacthoekje hebt geplaatst, hopelijk vind je op die manier iemand. Een andere leuke manier om andere aseksuelen te ontmoeten zijn onze bijeenkomsten. Vaak hebben we een uitje (wandelen, efteling, whatever) en het is altijd erg gezellig.

Veel plezier hier :wave:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

mobo

Welkom op t  forum
Ik kom zelf ook uit Noord Holland.
Jammer dat je ouders minder enthousiast zijn.
Mocht je contact willen sta ik daar open voor

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)