Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Nieuwe ring \o/

Gestart door AceVentura, maart 07, 2020, 03:42:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AceVentura

Hoi Alllemaal,

Dit jaar is voor mij een bijzonder jaar. Het is 10 jaar geleden dat ik aseksualiteit ontdekte en het is 5 jaar geleden dat ik begon met het dragen van m'n ring en op die manier steeds meer zichtbaar durfde te zijn. Die ring had na 5 jaar redelijk wat gebruikssporen opgelopen en was aan vervanging toe, en daarom heb ik mezelf een bijzonder cadeau gegeven: Een nieuwe ring, en dan niet zomaar eentje. Al een tijdje terug kwam ik een bedrijf in Alkmaar tegen wat op maat zwarte sieraden kan maken uit een speciaal metaal wat Zirkonium heet, dat metaal kunnen ze met een speciaal proces zwart maken.

Na heel wat passen en meten was het vandaag dan zover en kreeg ik m'n ring via de post thuis en ik ben er super blij mee :cheerleader:
In plaats van omschrijven hoe het eruit ziet heb ik een poging gedaan een foto te maken en hier op het forum te plaatsen.

Groetjes,
Ace
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jann

Wow die is echt heel mooi!
Be a little kinder than you have to - E. Lockheart

BjornAgain


Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Dank je :cake:

Eerst had ik via de website een ring uitgezocht die heel erg leek op m'n oude ring. Toen ik in de winkel was om de definitieve keuzes te maken lieten ze dit model zien en ik wist het meteen zeker: Die moet het worden :smile-hart:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

En die gaat dus ook niet afslijten? Want ik heb zwarte ringen gehad toen ik dat nog wilde, die heel snel of iets minder snel krasten en bladderden. Waarbij het ook lastig is dat de ring rechts zit en ik rechtshandig ben, dus daar slijt zo'n ring ook extra snel.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Het zwart zou zelfs sterker moeten zijn dan het metaal zelf, hoe dat in de praktijk werkt zal ik moeten ervaren. Nu ben ik er vooral nog heeeel voorzichtig mee :)
Mocht het nodig zijn dan kunnen ze later het proces om hem zwart te maken herhalen om zo het zwart te herstellen als dat nodig is.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Ik heb erop zitten googelen gisteravond. Het zwart kan inderdaad wel afslijten. Er werd geadviseerd om met klussen je ring even af te doen. Maar ik denk dat het wel een stuk bestendiger is dan bij de ringen die ik gehad heb.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Uffie

Wauw, hij is gaaf! Echt mooi!
Is there any escape - A guy called Gerald

AceVentura

Het andere topic over zwarte ringen herinnerde me eraan dat ik hier een kleine update wou geven.

Inmiddels heb ik wat meer ervaring met het dragen van deze ring, het zwart is nog netjes zwart en de ring lijkt een hoop te kunnen hebben. Sterker nog: Het zwart lijkt zelfs te herstellen na een beschadiging. Enkele weken terug had ik een "ongelukje" waarbij ik met m'n ring langs de rand van een papierbak ging. De ring bestaat uit allemaal vlakjes en een zo'n vlakje was goed beschadigd en het metaal zelf (wat grijsachtig van kleur is) was zichtbaar. Daar was in natuurlijk niet erg blij mee, en daar zijn ook wat scheldwoorden aan te pas gekomen ::). Nu, een paar weken later, is van de beschadiging nauwelijks meer wat te zien zonder dat ik daar iets voor heb gedaan.
Ik gok dat het metaal reageert met iets in de lucht of in water en onder invloed daarvan weer zwart wordt ofzo.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

soulmining

Wat een mooie ring en nog zelfhelende capaciteiten ook! :D

Ik moest meteen grinniken om mijn eigen ring, waar ik vele jaren geleden plotsklaps verliefd op werd door het zwarte ebbenhout. Ik realiseerde me net hoe treffend die onbedoeld was:


Koffie

Ik vind het een heel bijzondere en mooie ring!
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

soulmining

Merci! :)
Het is een Unity ring van de Tuareg stam. Ik heb nooit de exacte symboloek erachter kunnen vinden, maar vind hem evengoed prachtig. :D