Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Knuffelen en intimiteit

Gestart door sien1983, maart 09, 2020, 08:34:49 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sien1983

Hoi,

Een gedachte

Ik ben de laatste tijd meer open over verschillende aspecten van mezelf. Denk dat het begonnen is met te vertellen aan familie en vrienden dat ik biseksueel ben, nu begin ik naar meetings te gaan voor aseksuelen en merk ik dat ik me inderdaad zowel interesse / aantrekking heb naar beide geslachten en dat het aseksuele plaatje lijkt / voelt te kloppen.

In limburg heb ik geen idee hoe je meer mensen kan ontmoeten die aseksueel zijn.

Als ik gewoon mensen ontmoet vind ik het allemaal heel leuk maar houd ik knuffels / contact af tot ik heb kunnen vertellen dat ik aseksueel ben. Ik ben verzot op knuffelen maar het moet niets meer worden dan dat. Het is intimiteit door elkaar te willen leren kennen/ te knuffelen omdat je elkaar graag hebt / eens een keer wilt troosten. Vanaf moment dat mensen praten over relaties voel ik daar altijd een seksuele kant bij waar ik me niet goed mee voel.

Voor mij voelt het nu nog heel complex aan; enerzijds wil ik echt wel contact en meer intimiteit; anderzijds voelt het aan alsof ieder ander mens niet zoekt wat ik wil vinden :-).

Complex vraagje :-))
Dans

Koffie

Maar wel een vraag die je vaker tegenkomt bij aseksuelen. Vaak is knuffelen ook onderdeel van erotiek en dat is waar wij ons vaak ongemakkelijk bij gaan voelen, want mensen zoeken inderdaad wat anders dan wij vaak doen.

Ik heb geen idee of er mensen in jouw regio zijn, maar eventueel kun je een contactoproepje plaatsen in het contactenboard. Niet geschoten is altijd mis! :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Koning

Knuffelen en dergelijke "fysieke intimiteit" zijn geen onderdeel van seks, maar zijn er meestal onlosmakelijk aan gebonden.
Ik heb daarentegen wel van mensen gehoord dat zij soms intiem met elkaar knuffelen zonder sekspartners te zijn.
Hierbij bedoel ik zowel seksuele als aseksuele mensen.
Daarnaast kwam ik laatst het concept van "cuddle party" tegen, maar dat zou ik zelf ook niet echt gemakkelijk vinden.

Ik weet niet hoe je aseksuelen van het Limburgse kan ontmoeten.
Ik kreeg laatst via facebook de vraag of men interesse had in een bijeenkomst in Hasselt.
Hier leek men echter weinig animo voor te hebben, aangezien niemand van de streek reageerde.
Ik denk dat de beste kans op het forum zou zijn.

BjornAgain

Voor een seksueel persoon is knuffelen en zoenen vaak het begin van iets wat naar seks zou moeten leiden. Dus inderdaad vaak als je iemand zou knuffelen, zal die persoon verwachten of op zijn minst hopen dat het verder gaat, als het dan opeens stopt, omdat dat voor jou de grens is, zou je een ander teleur kunnen stellen. Dat kan de grootste ellende opleveren, maar knuffel je niet, wat ben je dan meer van elkaar dan goede vrienden...

Het getuigt van veel lef als je tegen een gewone date zou zeggen dat je aseksueel bent, hoe groot is de kans dat de persoon aan de andere kant dat ook is of dat hij het als seksueel persoon het zou respecteren? Dus ja dan ben je voor een partner snel aangewezen op internet sites zoals deze. Daar heb je natuurlijk de eerste selectie al gehad en hoef je niet snel te vragen of hij/zij het erg vindt als er geen seks in jullie relatie plaats vindt.

Wel is het natuurlijk zo dat de spoeling aseksuelen die ook nog eens op het form komen minimaal is, dus is het misschien lastiger te vinden die bij jou om de hoek woont, dan een oversekst type of Tinder.

AceVentura

Als je anderen wil ontmoeten kan je inderdaad een oproep doen in het contacthoekje of de bijeenkomsten in de gaten houden. Je kan ook kijken of er in jouw omgeving bijeenkomsten voor LHBT'ers zijn, in mijn ervaring ben je daar als aseksueel vaak ook welkom. Veel zaken (moet je het vertellen? en hoe dan? enz.) zijn vragen waar ook de anderen mee te maken hebben of hebben gehad, dus op dat vlak zijn de verschillen vaak kleiner dan je denkt.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Skydriver

Klopt ik denk net zo. Voor mij moet knuffelen gewoon kunnen, zonder dat men meer verwacht; maar jammer genoeg denkt niet iedereen zo en dat is lastig.