Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

nieuw hier :)

Gestart door Djamie1967, maart 09, 2020, 09:09:16 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Djamie1967

Hey allemaal
ik ben een lesbische vrouw van 53 jaar uit West-Friesland, wat ben ik blij met dit forum  :klap:
dacht niet echt dat ik de enigste was, maar in de lesbische wereld is het al moeilijk om gevonden te worden, en dit helpt natuurlijk ook niet om een relatie aan te gaan, hoop ook hier wat leuke contacten op te doen en zo mogelijk iemand te ontmoeten die gelijkgestemd is, en er over te praten.
Ik ben de site nog aan het verkennen en alles aan het doorlezen, waar ik tegen aanloop is ook om dit te zeggen in familie/vriendenkring
en heb daar eigenlijk geen zin in ook,  ik heb hier door ook geen lange relaties omdat het op sex gebied vastloopt(begrijpelijk voor andere vrouw) maar ik hou wel van knuffelen en bv kussen, maar dat is het dan wel.....dit is voor mij al een grote stap, ben best een stoere vrouw, maar met een ontzettend klein hart, eigenlijk een heel groot hart, hoop van jullie te horen en mensen te ontmoeten

Edewecht

Welkom op het forum, Djamie! :wave:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Stevie1992

Hoi Djamie,

ik zit zelf in Groningen :)
Zelf ben ik wel heel open over mijn aseksualiteit, maar tegelijkertijd ben ik ook helemaal van het principe 'Als het anderen niet aan gaat, waarom moet je het ze dan vertellen'.
I need no reasons, I simply.. am

BjornAgain

Welkom Djamie,
Leuk om te zien dat dit forum je al wat heeft gebracht. Je bent inderdaad zeker niet de enige hoor en tegen de problemen waar jij tegenaan loopt, hebben dat velen voor je dat gedaan.

Dat je het niet wilt vertellen tegen je familie- of vriendenkring is ook niet gek, ik denk dat de gemiddelde seksuele persoon ook niet te koop zal lopen met wat hij allemaal doet in de slaapkamer. Maar aan de andere kant kan het ook wel fijn zijn als mensen die dicht bij je staan weten waar je mee zit en kan het onnodig kwetsende vragen of ongemakkelijke situaties voorkomen.

Dit forum is niet alleen een geweldige plaats om ervaringen van anderen te lezen, je mag ze zeker ook delen, net als vragen hoe anderen om (zouden) gaan met situaties waarin jij je bevindt!

Nogmaals je bent niet de enige en mijn ervaring is dat er misschien niet heel veel vaste gebruikers hier zijn, het wel een warm bad is vol sociale mensen die er voor elkaar zijn, ook op momenten dat je die schouder om te huilen nodig hebt omdat je even met jezelf in de knoop zit.

Djamie1967

dank jullie wel voor een hartelijk welkom, waardeer ik enorm !
Ik hoop dat er binnenkort of binnen afzienbare tijd een leuke bijeenkomst komt, weet niet of daar belangstelling voor is ?
door te praten of schrijven hier op forum wordt het voor mij mss makkelijker om het te delen met wie dan ook die ik ken,
voel de behoefte nog steeds niet hiervoor, wil/hoef ook niet het sexleven van mijn vrienden te weten, en denk dat dit voor mijn gevoel, ik een uitleg moet geven die ik liever met een partner deel of zo, weet dit niet zo goed uit te leggen in mijn eigen woorden....
ik heb nog niet alles gelezen, en mensen zijn er mss vaker in het weekend.
zie wel veel oproepjes in de buurt van Belgie en omstreken, maar weinig in Noord-Holland of beetje centraler Utrecht bijvoorbeeld
ik kijk gewoon even dagelijks, vooral omdat alles nieuw is voor mij, ik wordt vanzelf wel wat wijzer bij lezen van bepaalde stukjes
voor nu dank je wel

Koffie

Welkom!

In hoeverre je open bent over je aseksualiteit, is helemaal aan jou. Je hoeft het niet te zeggen als je niet wilt, of als je er niet klaar voor bent, of als je vermoedt dat degene die het het zegt vervelend reageert. dat soort dingen zijn voor iedereen persoonlijk en ik vind altijd dat je uit de kast komt als dat voor jou goed voelt.

Ik zelf zie mijn aseksualiteit niet als een geheim, maar ik heb het er nooit over omdat het er nooit toe doet. Mijn kinderen weten het en die vinden het best, ik heb 2 vriendinnen en die weten het en die accepteren het. Eentje begrijpt het misschien niet helemaal, die maakte pas bv. de opmerking dat het misschien nog verandert. Ik ben over de 50 en ik verwacht eigenlijk geen wijzigingen meer. Maar ook met hen is het verder nauwelijks een gespreksonderwerp.

Overigens, als ik iemand vertel dat ik aseksueel ben, betekent dat niet dat ik iets over mijn seksleven deel. Net zo min als wanneer iemand zegt: ik ben homoseksueel of lesbisch. Over mijn seksleven praat ik nooit, daar is geen aanleiding toe, met niemand. Ik ga ook niet praten over seks die ik in relaties heb gehad. Soms komt hier op het forum wel eens wat aan bod omdat het hier wel over seks en relaties gaat, maar in het dagelijks leven bespreek ik dat nooit. Mocht ik ooit een partner krijgen of iemand ontmoeten waarmee ik onderzoek of we partners zouden kunnen zijn, dan komt dat wel aan bod.

Ik weet niet of er mensen op het forum zijn of komen uit jouw regio, maar je kunt eventueel een oproepje plaatsen of zelf een meeting voorstellen en kijken of daar animo voor is. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Stevie1992

De meet ups zijn deze winter door drukte e.d. een beetje achter gebleven, volgens mij helpt het weer hier ook niet bij. Vorig jaar was het tegen deze tijd al een stuk mooier en dus waren er al wandelingen en terras momentjes geweest. Komt vast wel weer op gang, maar zoals gezegd, mocht nu en dadelijk zin/tijd hebben: plaats vooral een idee voor een meet up en dan zijn er vast wel mensen die willen
I need no reasons, I simply.. am

AceVentura

Welkom op het forum Djamie,  :cake: :cake: :cake: :cake:

Citaat van: Djamie1967 op maart 10, 2020, 12:36:54 PM
Ik hoop dat er binnenkort of binnen afzienbare tijd een leuke bijeenkomst komt, weet niet of daar belangstelling voor is ?
Het is momenteel wat rustiger met de meetings, de winter nodigd over het algemeen wat minder uit ::)
Als je wil mag je ook zelf proberen een meet te plannen, als je wil kan ik je daar bij helpen.

Veel plezier hier :wave:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

mobo

Welkom
Ik kom ook uit Noord-Holland.
Ik zelf heb het er weleens met mensen over gehad over dat ik dacht dat ik aseksueel ben.
Men collega's en vriendinnen. Was meer dat ze dan vroegen of ik niet een partner miste en seks.
Ben daar toen over na gaan denken, en er dus wel eens over gehad dat ik dacht dat ik misschien aseksueel ben.
Het is helemaal aan je zelf of je het er met andere over wil hebben of niet.     

BjornAgain

Citaat van: Djamie1967 op maart 10, 2020, 12:36:54 PM
ik heb nog niet alles gelezen, en mensen zijn er mss vaker in het weekend.
zie wel veel oproepjes in de buurt van Belgie en omstreken, maar weinig in Noord-Holland of beetje centraler Utrecht bijvoorbeeld
ik kijk gewoon even dagelijks, vooral omdat alles nieuw is voor mij, ik wordt vanzelf wel wat wijzer bij lezen van bepaalde stukjes
voor nu dank je wel

In het weekend is het denk ik niet significant drukker dan door de weeks. Veelal zijn er nieuwe bezoekers die zich even komen voorstellen, verder veel lezen en soms zelfs een oproepje plaatsen, maar je er verder weinig van hoort. Dan vraag je je af heeft hun oproepje succes gehad of is de zelfbewust wording al voldoende?

Je bent echt zeker welkom om alles te vragen en te vertellen.