Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

AVEN is jarig!

Gestart door Koffie, maart 11, 2020, 07:56:42 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koffie

Ik las zojuist op Twitter dat AVEN vandaag jarig is en 19 jaar wordt! Zo oud alweer, ik had zelf geen idee! 19 jaar informatie en berichtgeving over aseksualiteit. Zonder Aven was ik niet waar ik nu ben, dan was alles vaag gebleven. Dus een feestje waard, met taart natuurlijk!

:cake: :cake2: :taart1: :taart2: :taart3: :taart4: :cake:
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

#1
 :cheerleader: Gefeliciteerd AVEN :cheerleader:

AVEN heeft ook voor mij een hoop betekend, al is het maar heeeel wat uurtjes vermaak met gelijk gestemden ;D :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Als Nederlandstalig forum zijn we iets jonger: 22 oktober 2005 zijn we begonnen, dus later dit jaar halen we de mooie leeftijd van 15 jaar.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Djamie1967

 :cheerleader: Gefeliciteerd Aven heb ik me net op tijd aangemeld ! kom maar maar op met het gebak   8)

Edewecht

Citaat van: Djamie1967 op maart 11, 2020, 10:04:48 AM
:cheerleader: Gefeliciteerd Aven heb ik me net op tijd aangemeld ! kom maar maar op met het gebak   8)

Asjeblieft! :taart4: :taart2: :taart4: :taart2: :cake2: :taart2: :taart1: :taart4: :taart3: :cake: :cake:




(Ernstige speech:)
Ook voor mij is het AVEN, in de vorm van dit forum, van grote betekenis geweest.
Ik zeg vaak: de ontdekking van dit forum, de AVEN-site, het woord 'aseksueel' en de FAQ hierover is een van de beste dingen die me zijn overkomen in mijn leven. :cheerleader: :grouphug:

Leuk dat je dit oppikte, Koffie!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Ik tweet zelf nooit iets, maar ik volg wel dingen op Twitter en zo volg ik ook Aven. Zodoende kwam het voorbij. :)

Ik denk dat de 'ontdekking' van mijn aseksualiteit voor mij ook het belangrijkste is geweest.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

BjornAgain

Whoop whoop... Mooie mijlpaal 19 jaar.

Haha ondanks ik hier pas een paar maanden kom, heb ik er ook heel veel aan gehad :)

:cake: :cake: :cake:

AceVentura

Zoals eerder gezegd bestaat in oktober het forum 15 jaar, wat mij betreft een leeftijd die gevierd mag worden :cheerleader:
Lijkt het jullie ook leuk om samen wat te gaan doen? (uiteraard onder voorbehoud van virussen enzo) En wat zouden jullie leuk vinden om te gaan doen?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Nou... in ieder geval  :taart1: :taart3: :cake2: :taart2: :taart4: :cake: eten natuurlijk!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Is een workshop taart/cupcakes maken wat? Mogelijkheden daarvoor zitten door het hele land, dus daar moet wat voor te vinden zijn wat een beetje centraal ligt.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

BjornAgain

Wat is de te verwachten opkomst?

Bij genoeg belangstelling zou je kunnen denken aan het afhuren van bijvoorbeeld een scoutinggebouw (die lenen zich vaak voor dit soort activiteiten) en dan een aantal workshops, gezamelijke barbecue en een leuke groepsactiviteit en een afsluitende borrel...

Misschien denk ik iets te groots :)

AceVentura

Je denkt inderdaad groot, leuk!

De opkomst varieert heel erg, we hebben meetings met 3 personen gehad en ook groepen van rond de 20.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Djamie1967

Groot denken is niks mis mee, ik zou het ook wel leuk vinden om mensen te ontmoeten
zie je ze ook eens live, en denk dat dit het contact ook motiveert ook hier op het forum
dan denk je van oh jou heb ik gezien en krijg je eerder contact, dat mis ik wel een beetje er wordt veel gekeken
maar echt een reactie krijg je niet(ben net nieuw he, mss valt het mij daarom meer op)
als het een beetje centraal gehouden wordt dan ben ik van de partij :highfive1:

BjornAgain

Ook bij andere fora waar ik lid van ben (hobby gerelateerd) worden regelmatig meetings georganiseerd, maar nooit de behoefte gehad om daar aan deel te nemen. Maar hier, ik weet het niet, stiekem lijkt het me wel erg leuk om eens deel te nemen.

Het jammere, en dat is denk ik ook inherent aan het onderwerp van dit forum, is dat veel bezoekers komen en gaan. Velen onder ons zijn onzeker over zichzelf, komen hier, realiseren dat ze niet raar of vreemd zijn, plaatsen misschien een oproepje en daarna hoor je nooit meer van ze. Dat is zeker wel jammer, want zo'n mooi forum kan natuurlijk alleen maar in leven blijven met enthousiaste mensen die hun bijdrages leveren.

Een man of 20 op een meeting, dat zou echt wel heel gaaf zijn... Toch inderdaad wel benieuwd wie er precies achter welke schermnaam schuil gaat.

Koffie

Klopt, der meeste mensen die hier komen, zijn hier tijdelijk. Voor veel mensen is het iets wat ze tijdelijk nodig hebben, ik begrijp dat ook wel en zou hier misschien ook niet, of minder, zijn, als ik geen mod was geworden. Soms is er een groep die veel post, soms is het wat kalmer. Soms zijn er mensen die heel veel delen over hun proces om zichzelf te worden en dat vind ik mooi en waardevol dat dat hier kan en dat het forum daarmee helpt, al is het maar een beetje.

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Je hebt hier twee soorten bezoekers: De personen die komen en gaan en personen die langer blijven hangen, en beiden zijn prima. Iedereen haalt eruit wat nodig is.

Elkaar kennen van meetings helpt ook zeker hier, ook omdat het regelmatig om best persoonlijke dingen gaat natuurlijk. Dan helpt het als je de personen eens ontmoet hebt. Nou duurt het nog wel even tot de verjaardag, da's in oktober pas, als jullie willen kunnen we eerder ook al kijken of we een leuk groepje bij elkaar krijgen. Uiteraard moeten we wel het hele virus-gebeuren even afwachten.

Voor mij persoonlijk geldt ook dat ik niet snel zal reageren op iemand die hier langs komt en alleen maar een oproepje plaatst. Juist door aan de discussies mee te doen leer je iemand een beetje kennen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler