Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Spelletjesmiddag/avond (regio) Utrecht?

Gestart door ChefBaas, maart 12, 2020, 09:26:02 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

ChefBaas

Zijn er mensen die zin hebben om een keer een spelletjesmiddag of avond te houden in of rond Utrecht?
Ik in ieder geval wel, ben absoluut spelletjesgek!
Ik zou het prima vinden om het bij mij thuis te organiseren, maar ik heb niet superveel plek (voor max 6 man).
Als er meer interesse is dan dat zullen we een andere locatie moeten vinden.
los op voor i: 9x-7i > 3(3x-7u)

BjornAgain

Ik volg dit draadje met belangstelling :)

Hoewel ik normaal niet echt van de bijeenkomsten ben, lijkt me dit wel erg leuk.
Naast aseksueel ben ik ook een groot spelletjesfanaat.

AceVentura

 :cheerleader: Sssssssspelletjessssss  :cheerleader:

Dat is zeker een leuk idee Chef :klap:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

With Pen and Paint

Ik heb ook wel interesse ;D Afgelopen kerstvakantie veel spelletjes gespeeld met familie en vrienden dus begin ook wel een beetje spelletjesgek te worden...

Ik weet dat in Zutphen een spellenwinkel zit waar je voor €4 ook de hele dag spelletjes kun spelen, weet niet of er ook zoiets in Utrecht zit? Anders zou dat misschien ook een optie zijn :)
"She had blue skin, and so did he. He kept it hid, and so did she. They searched for blue their whole way through, then passed right by - and never knew."
-Shel Silverstein

LittleMary

Volgens mij zitten er aan de Oudegracht ergens in elk geval twee spellenwinkels waar ik regelmatig mensen binnen zie zitten spelen.
De ene heet volgens mij Labyrinth, de andere weet ik niet precies..

Verder ben ik niet heel erg van de spelletjes, maar veel plezier! :)

Ulala

Het is te ver voor mij maar wel een leuk idee van jou!
My mouth is a graveyard of words that died on my lips.

Joel,

Ik ga er van uit dat dit wegens de corona-tijd nog wel even uitgesteld word, maar ik ben zeker geintereseerd.
zelf woon ik in Veenendaal en ga ik normaal gesproken 1 of 2 keer in de week naar een spellenwinkel in Ede om daar te spelen maar meer spellen is altijd goed  ;D

Kim10

Leuk idee. Ik woon in Amsterdam. Misschien valt het niet binnen dit kader maar zou dolgraag willen leren bridgen. Iemand die daar verstand van heeft?  :o

Happy

Altijd leuk, een spelletjesmiddag/avond!

Voor mij is de omgeving prima, ik woon centraal in Nederland. Ooit heb ik een keer eerder meegedaan met een spelletjesmiddag, dat is alweer lang geleden. Ace herinnert zich dat vast nog wel  ;).

AceVentura

Zeker herinner ik mij dat, dat was volgens mij bij jovi_hobbes thuis toch?

Ik zat ook nog te denken hoe we nu nog een spel samen kunnen spelen, en ik heb een idee:
Als iemand een spel heeft en een camera kan je dit spel neerzetten en van bovenaf met de camera een foto maken zodat alles goed te zien is. Hier op het forum kunnen we dan aangeven wat de volgende actie die uitgevoerd moet worden. Als dat uitgevoerd is maakt die persoon een nieuwe foto en dat herhaalt zich. Uiteraard werkt dat niet met spellen waarbij je iets geheim moet houden voor je medespelers (zoals kaarten oid.). Bij bijvoorbeeld een spel als schaak zou het volgens mij goed kunnen werken.

Wat vinden jullie ervan om dat eens te proberen?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Joel,

Ik speel zelf regelmatig Magic the gathering via een zoort gelijk systeem (iedereen richt een camera op zijn of haar speelveld) en dat werkt wel prima. we kunnen inderdaat ook andere spellen proberen. ik heb hier machi coro en monopoly dat mischien op deze manier zou werken.

Djamie1967

#11
Ook ik ben gek op bordspellen en doe graag mee mocht het er ooit van komen :)

Happy

Citaat van: AceVentura op april 25, 2020, 11:11:28 AM
Zeker herinner ik mij dat, dat was volgens mij bij jovi_hobbes thuis toch?

Ik zat ook nog te denken hoe we nu nog een spel samen kunnen spelen, en ik heb een idee:
Als iemand een spel heeft en een camera kan je dit spel neerzetten en van bovenaf met de camera een foto maken zodat alles goed te zien is. Hier op het forum kunnen we dan aangeven wat de volgende actie die uitgevoerd moet worden. Als dat uitgevoerd is maakt die persoon een nieuwe foto en dat herhaalt zich. Uiteraard werkt dat niet met spellen waarbij je iets geheim moet houden voor je medespelers (zoals kaarten oid.). Bij bijvoorbeeld een spel als schaak zou het volgens mij goed kunnen werken.

Wat vinden jullie ervan om dat eens te proberen?

Klopt inderdaad, dat is alweer lang geleden  ::).

Voor mij is de charme van een bordspel wel het element van de interactie tussen de spelers, dus ik wacht nog even en hoop dat binnenkort weer normaal spelen is toegestaan.

BjornAgain

Ik ben het wel met Happy eens.

Het spelen van een (bord)spel is niet het doel ansich. Het doel is natuurlijk om op een luchtige manier in contact te komen met andere aseksuelen. Terwijl je een spelletje doet, is er sociale interactie.

Waarom zou je jezelf anders de hele heisa op de hals halen van een schaakbord onder een webcam, als er prima online alternatieven bestaan.

Ook ik wacht tot de regering ons weer naar buiten laat gaan :D