Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Iemand uit West-Vlaanderen?

Gestart door Lonely_girl, maart 12, 2020, 11:06:12 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lonely_girl

Hoi,

Zijn er mensen op het forum die van West-Vlaanderen zijn, regio Brugge?

Even kort over mezelf:
Ik ben een dame van 44 uit de regio Brugge. Ik zit in een huwelijk die op zijn einde is. Ik ben op van de verwijten. Ik voel me verschrikkelijk.
Het enige wat ik hoor, is dat deze situatie 'niet normaal' is. Ik heb jaren geprobeerd, maar op een dag kon ik gewoon echt niet meer.
Mijn man voelt zich verwaarloosd. Ik probeer hem te begrijpen...
Maar ik ben zoals ik ben. Door de schaamte en het schuldgevoel ben ik mezelf kwijt. We hebben deze week besloten uit elkaar te gaan.

Ik zou zo graag mensen ontmoeten in de buurt, die net als ik aseksueel zijn.
Wie ziet het zitten om eens af te spreken en me te tonen dat ik niet alleen ben?

Liefs,
K




Koffie

Ik woon niet echt in de buurt, maar ik wil je in elk geval een hart onder de riem steken. De enige ben je zeker niet, dat blijkt hier op het forum steeds weer. Ik kwam hier ooit ook binnen met het gevoel dat ik de enige leek die geen seks wilde als het aan haar lag en ik vond het zo fijn dat ik daar hier open over kon zijn!

Triest dat je huwelijk het niet gered heeft. Dat zal ook veel energie gekost hebben. Dat geldt ook voor je man, maar verschil in seksuele behoeftes is altijd iets van je tweeën en niet van 1 persoon alleen. Dan zou jij je man bv. ook kunnen verwijten dat hij te veel wil. Daar kom je nooit uit, natuurlijk.

Ik hoop dat het forum je een klein beetje kan helpen te voelen dat je er mag zijn, dat je jezelf mag zijn en dat je waardevol bent als mens, dat je aseksualiteit daar zeker niets aan af doet.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Lonely_girl

Dag Koffie,

Bedankt voor je bericht en je steunende woorden   :)

Aan de ene kant ben ik blij dat we beslist hebben dat het zo niet verder kan. Want ik voel me al jaren schuldig omdat ik anders ben. Sinds onze beslissing doet hij wel weer vriendelijk. Ik heb wel schrik dat ik nu voor altijd alleen zal zijn, het maakt me bang en eenzaam.
Ik durf er met bijna niemand over te praten.

Ik ben alvast blij dat ik dit forum gevonden heb.

Liefs

BjornAgain

Je verhaal is echt heel herkenbaar, zelf heb ik exact hetzelfde meegemaakt als jij.

Waarom zou je bij iemand weggaan waar je van houdt, de persoon tegenover wie jij je schuldig voelt dat jij hem/haar tekort gedaan hebt? Maar ook uitelndelijk de spanning, discussies, ruzies en (slappe) excuses waarom je maar weinig tot geen zin in seks hebt. Als je dan uiteindelijk de knoop moet doorhakken dat het beter is om uit elkaar te gaan is een zware en verdrietige. Daarbij ook het moeilijke hoe vertel je je omgeving dat je gaat scheiden, zeker als er geen ruzie of een ander in het spel is... Voor mijn omgeving was dat bericht ook wel een donderslag bij heldere hemel.

Ook de angst om alleen achter te blijven, want tja als de relatie niet stand kon houden door iets onbenulligs als seks, wie zegt dat dat geen struikelblok vormt in een eventuele nieuwe relatie?

Nu je het forum gevonden hebt, kan je tenmiste praten met gelijkgezinden, die je niet raar aankijken of zullen beoordelen en wie weet kom je hier nog wel die leuke aseksuele partner tegen, waarmee je samen oud kan worden, zonder dat het ontbreken van seks in een relatie een obstakel vormt.

Voor mij werkte het forum wel als een bevrijding, het idee dat je niet raar of anders bent en weten hoe anderen de discussie aangepakt hebben, maakt het makkelijker om er over te praten en vergeet niet we zijn hier altijd open voor een babbeltje :)

Kim10

Iedereen hier zal iets als jij beschrijft wel kennen. Ik ook. Maar fijn dat je het forum gevonden hebt.