Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

oproep talkshow SBS6

Gestart door redactiegordonpatty, maart 13, 2020, 01:54:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

redactiegordonpatty

hoi allemaal,

Voor een nieuw praatprogramma op SBS6 die maatschappelijke onderwerpen zal behandelen, gaan wij een aflevering maken dat het onderwerp "kun je gelukkig zijn zonder seks" aansnijdt. Wij hopen door middel van deze oproep mensen te vinden die bereid zijn om op televisie hun verhaal te doen, en zo aseksualiteit ook meer bekend te maken onder de gemiddelde Nederlander.

De talkshow zal meerdere mensen te gast hebben; zowel mensen met een persoonlijk verhaal als deskundigen. Bent u geïnteresseerd en wilt u uw verhaal delen, dan kunt u ons e-mailen via het e-mail adres dat gekoppeld is aan dit account of redactiegordonpatty@talpanetwork.com.

update oproep:
Vanwege de omstandigheden rondom het coronavirus is het programma tijdelijk uitgesteld. Wij willen als redactie iedereen alvast bedanken voor hun interesse en vragen rondom de show. Wij hopen in de toekomst alsnog dit programma te gaan maken.

reactie rondom Gordon & Patty als presentatoren:
Door de coronacrisis zijn wij niet instaat geweest te reageren op de vragen rondom Gordon & Patty als presentatoren. Aangezien wij voor nu het programma gaan stilleggen en de redactie hierbij ook vervalt, hebben wij niet de middelen om iedereens vragen individueel te behandelen. Echter wanneer het programma weer wordt gemaakt, zijn wij benaderbaar voor alle vragen en zullen wij de comments ook nauwlettend in de gaten houden om verwarringen te voorkomen.

Edewecht

Iemand van jullie had me al weten te vinden via de email. Daarop heb ik -in principe- positief geantwoord.

Ik zal heel eerlijk zeggen dat ik nooit naar SBS6 kijk. Maar ook onder de SBS6-kijkers zijn er altijd wel een aantal die stilletjes denken: seks? neuh, liever niet. Maar niemand durft dat hardop te zeggen. Dat is begrijpelijk, maar jammer, want zo verandert er nooit iets. En daarom wil ik wel meewerken.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Ik kijk wel regelmatig naar sbs6, maar met mijn hoofd op TV en zo prominent bij sbs, dat zie ik zelf niet zitten. Ik denk dat ik ook heel gestrest raak van de reis naar de studio en alles er omheen. Maar wie weet is er iemand die dat soort dingen wat makkelijker doet en zich bij Edewecht wil aansluiten. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Wat goed dat jij hier positief tegenover staat Edewecht :klap:

Zelf hoef ik niet zo nodig op TV, ongeacht of het over aseksualiteit gaat of iets anders. Succes met alles wat er bij komt kijken en maak er wat moois van.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Djamie1967

Knap hoor, ik zou dit ook echt niet durven pffff mijn denkbeeldige hoedje gaat af voor jou 8)

BjornAgain

Zeker het spreekwoordelijke petje mag zeker af hier. Echt alle respect voor een ieder die durft om openlijk te praten over aseksualiteit. Zelf is me een radio interview nog bijgebleven, waardoor ik jaren later toch op dit forum ben komen aanwaaien.

Zelf ben ik niet zo mediageniek, dus ja top wat anderen doen en dan zeker als je het aandurft om aan te schuiven bij een duo wat nou op zijn zachts gezegd het niet bepaald van hun journalistische kwaliteiten moet hebben.

Stevie1992

Het idee op zich sta ik niet negatief tegenover, maar dat email adres schrikt mij wel een klein beetje af zo.  Zou graag vantevoren weten wie het presenteert
I need no reasons, I simply.. am

BjornAgain

Citaat van: Stevie1992 op maart 14, 2020, 10:44:19 AM
maar dat email adres schrikt mij wel een klein beetje af zo.
Precies dat. Ik wil niet vooroordelend overkomen, want ja media aandacht is juist goed om vooroordelen over aseksualiteit weg te nemen, maar met dit presentatieduo, denk ik eerder aan een freakshow, waar we kunnen "lachen" om mensen die voldoen aan de algemene standaard norm, dan een echt informerend programma.

Edewecht

Over vooroordelen gesproken. Ik kijk nooit SBS want a) ik heb geen tv, b) had ik een tv, dan zou SBS niet mijn 'smaak' zijn, zal ik maar zeggen.

Maar zolang ik mij achter mijn vooroordeel over SBS verschans, en zolang er bij 'het publiek' de gevestigde vooroordelen blijven bestaan over alles wat afwijkt van 'normaal', gebeurt er nooit iets.

Ik ben me er van bewust dat ik een aapje kan worden waarnaar gekeken wordt. Vooruit dan maar. Heb geen reputatie, carrière of relatie te verliezen. Ben ook moeders mooiste niet, dus die schijn hoef ik ook niet op te houden.
Ben niet vlot gebekt, met ad-remme antwoorden, maar heb toch wel redelijk wat ervaring met interviews, en ik weet wat ik zeggen wil.

Maar goed... ik zal eens kijken op websites rond SBS en hun talkshows, dan zal ik een beetje kunnen inschatten in wat voor 'sfeer' dit programma gemaakt gaat worden.

Natuurlijk... het is spannend, tenslotte!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Mooi gezegd Edewecht :klap:

SBS6 heeft inderdaad een bepaald genre, daarmee bedienen ze een bepaalde doelgroep. Mooi dat jij jouw eigen doel voor ogen houd en daarmee voorbij de (voor)oordelen over SBS6, Gordon en Patty kan kijken :klap:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Djamie1967

Hoop ook dat je inspraak en inzage krijgt hoe en wat er uitgezonden wordt, en dat je asekualiteit goed kunt verwoorden en daar tijd en ruimte voor krijgt !
niet dat dit onderwerp als vermaak wordt gebracht ten koste van jou en iedereen op dit forum, daar ben ik wel een beetje bang voor met dit duo
en aan de andere kant, het mag best met humor gebracht worden, maar dat ze het niet in het belachelijke gaan trekken

Kim10

Moedig, degenen die mee willen doen aan dit programma. Ik aarzel, dat" redactie Gordon en Patty" schrikt me een beetje af. Kijk ook nooit naar SBS.
Goed weekend voor iedereen. :highfive1:

Stevie1992

Nouja, het is van mij niet zozeer een vooroordeel als een beoordeling van eerdere programma's die ik ken. Ik heb niets tegen sbs6 en ik weet dat deze twee ook hele leuke programma's maken (zoals Gordon met de 100 jarigen. Ik zie dat het nu dagelijks te zien is, dus zal eens een blik werpen op het programma, en dat ze het alleen op vrijdag samen presenteren. Het zal geheid ook wel serieus zijn, als je maatschappelijk doet en het wilt houden moet je je toch een beetje aanpassen zodat niet iedereen wegzapt of je zoveel kritiek krijgt dat je eraf moet.

Anders ga jij hierheen en dan wacht ik tot ze met Ladies night het onderwerp weer oppakken :p
I need no reasons, I simply.. am

Edewecht

Laatste nieuws: opnames voor onbepaalde tijd uitgesteld vanwege onzichtbare beestjes.

En: mijn enthousiasme (was het enthousiasme?), nouja: mijn bereidheid om mee te doen neemt wat af na op hun website wat rondgekeken te hebben. Zelfs hun eigen doelgroep kraakt het idee af om een talkshow te beginnen met Gordon en Patty.
Een collega van me, die ik polste, riep: niet doen!

Minpunt: het wordt van te voren opgenomen, dus achteraf kunnen ze vanalles gaan knippen en plakken. Dat vind ik --zal ik maar zeggen-- geen prettig idee...

We wachten af...
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie