Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Mijn Tinder avontuur

Gestart door Nouise, maart 23, 2020, 02:35:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nouise

Hey allemaal :)

Ik wil graag met jullie delen wat ik de afgelopen tijd heb meegemaakt en ik hoop dat het voor anderen hier die dit lezen misschien ook een steun zal zijn  :hart1:

Het is inmiddels bijna 4 maanden geleden dat ik erachter kwam dat ik aseksueel ben en er is een hoop gebeurd in de tussentijd!
Door mijn ouders en vrienden werd het erg goed ontvangen. De meest gehoorde reactie was "Dat verbaasd me eigenlijk niet." Super fijn :)

Wel zat ik een beetje met het idee van: help... hoe ga ik dit ooit in een relatie laten werken? ga ik de juiste persoon voor mij kunnen vinden? Ik was ervan overtuigd dat het alles moeilijker zou gaan maken, dus wilde ik mezelf het tegendeel bewijzen en na het jaren vermeden te hebben, maakte ik een Tinder profiel aan.

Bovenaan mijn bio zette ik: hoi ik ben Nuriya en ik ben aseksueel.
met de gedachte dat iedereen die daar voor de seks komt mij zou skippen.

Tinder.... is een interessante plek. Ik denk dat ik zo'n 80 tot 90% van de mannen weg heb geswiped die allemaal een beetje hetzelfde profiel hadden:
- ontbloot bovenlichaam
- drank en feesten
- geen verhaaltje over zichzelf

Ik ben met een aantal aardige mensen in gesprek gekomen en een aantal nieuwsgierige mensen. Aseksueel? Wat houdt dat in?
Velen van hen haakten gelijk af als ik het probeerde uit te leggen. Gelukkig maar, dat gaat toch niks worden dan XD

Al vrij snel had ik een date met een jongen die ook aseksueel dacht te zijn. We zijn samen gaan lunchen en naar de film geweest en het was heel gezellig, maar een paar dagen na onze eerste date besloot hij dat hij toch naar zijn ex terug wilde. Jammer, maar hij moet natuurlijk doen waar hij zich goed bij voelt :)

Na een paar dagen pauze genomen te hebben van Tinder, kwam ik op 27 december met een andere jongen in gesprek. In zijn bio had hij staan dat hij graag dungeons en dragons speelt, dus mijn openingsvraag voor hem was wat voor class hij het liefst speelt.
Dat bleek een goede binnenkomer te zijn! Na een tijdje gepraat te hebben, maakten we plannen om op date te gaan. Hij stelde een aantal dingen voor waaronder: een film kijken, een spelletje spelen en boulderen (klimmen op rond de 4 meter hoge muren zonder touwen en met valmatten).
Dat laatste had ik nog nooit gedaan en leek mij erg leuk dus dat werd het!

Het was erg gezellig en we besloten nog een keer af te spreken. Al vrij snel vertelde hij mij dat hij mij erg leuk vond en verliefd op mij was.
Help... ik voelde dit (nog) niet voor hem. Na even niet op zijn berichtje geantwoord te hebben, heb ik hem dat eerlijk verteld. Ik vond hem erg leuk en aardig, maar ik kende hem gewoon nog niet goed genoeg om verliefd op hem te zijn.
Want ja, ik moet het echt hebben van de persoonlijkheid van mensen, verliefd worden op de persoon die ze zijn, want het uiterlijk voel ik niets bij.

Na nog een paar afspraakjes, waarbij hij ook bij mij thuis was geweest en gezien had hoe hij met mijn ouders omging, begon ik het te voelen. Hij is serieus, hij wil hier echt voor gaan en ik durf dit met hem aan. Ik vertelde hem de volgende dag dat ik ook van hem hield. Nog een dag later op 28 januari, was het officieel een relatie.

We hebben al snel afgesproken om overal open en eerlijk over te zijn. Communicatie is key. Zeker als je qua seksualiteit niet op 1 lijn zit. (Mijn vriend is biseksueel en ik dus aseksueel, leuke tegenstelling :p )
We hebben veel besproken over wat wel en niet fijn is en hij heeft mij alle vrijheid gegeven om dat aan te geven en me nooit gepusht in iets.
Er zijn geen verwachtingen bij ons. Alles mag en niets hoeft. Alles mag gedeelt worden en er wordt niet geoordeeld. We doen alleen waar we ons allebei goed bij voelen.
en het is ZO fijn. Ik voel me zo gelukkig als ik bij hem ben en we zijn echt ontzettend veel van elkaar gaan houden in de bijna 2 maanden dat we samen zijn. Langzaam komen we steeds meer over elkaar te weten en zonder enige pressure leren we elkaar steeds beter kennen.
Ik voel me erg op mijn gemak bij hem en waar ik normaal dichtsla, durf ik nu alles te vertellen omdat ik weet dat hij ernaar zal luisteren en begrip zal tonen.

We zullen zien wat de tijd ons brengt :) voor nu ben ik erg gelukkig en ik hoop dat we heel lang bij elkaar gaan blijven ;D

Dus Tinder kan werken! Je moet wel heel goed kunnen filteren en het is best lastig om dat van een paar foto's en een klein stukje tekst te doen, maar ik zeg: het is zeker het proberen waard! Je weet nooit wie je tegenkomt :) (misschien wel het maatje van je leven)

Wees eerlijk en wees open is mijn boodschap van deze dag ;D
Als iemand nog vragen heeft over mijn verhaal of je wilt je eigen verhaal kwijt, stuur gerust een berichtje :)

Een hele fijne dag en veel :cake: gewenst allemaal!

Koffie

Hartstikke leuk! Geniet er van kijk kijk maar waar het avontuur jullie brengt. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Bijzonder wat je hebt meegemaakt, en leuk dat je dit deelt.
Ik wens je/jullie veeeel geluk :smile-hart: :cheerleader:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

BjornAgain

Wat een leuk nieuws!!!

Haha en hoe help je toch nog een paar vooroordelen de wereld uit.
Dus ik kan de foto's met ontbloot bovenlichaam op feesten vol drank van mijn Tinder profiel halen :D

Echt heel leuk dat je je geluk met ons wilt delen! Nog vele mooie jaren samen!

AceVentura

Wat leuk Nouise, ik wens jullie heel veel plezier samen. Fijn ook dat je dit met ons deelt.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

With Pen and Paint

Leuk om ook eens een positieve ervaring te horen :klap: En wat fijn voor jou Nouise!
"She had blue skin, and so did he. He kept it hid, and so did she. They searched for blue their whole way through, then passed right by - and never knew."
-Shel Silverstein

Den712


Morace


Noorska

Wat een mooi verhaal, het lijkt wel een sprookje :) Tegelijkertijd ook inspirerend, wie weet dat ik die stap ook ooit ga maken. Alleen vind ik het  nu nog confronterend dat mensen in mijn omgeving het dan ook weten als ze mijn profiel zien.. Ik zit denk ik ook nog in de acceptatie fase van mezelf..

With Pen and Paint

Citaat van: Noorska op juli 15, 2020, 05:25:17 PM
Wat een mooi verhaal, het lijkt wel een sprookje :) Tegelijkertijd ook inspirerend, wie weet dat ik die stap ook ooit ga maken. Alleen vind ik het  nu nog confronterend dat mensen in mijn omgeving het dan ook weten als ze mijn profiel zien.. Ik zit denk ik ook nog in de acceptatie fase van mezelf..

Dat had ik in het begin ook wel, dat ik een beetje bang was dat ik iemand tegenkwam die ik zou kennen. (Ik zit overigens niet op Tinder maar OkCupid omdat je daar echt aseksualiteit als optie voor geaardheid hebt) Maar nu vind ik het eigenlijk wel makkelijk dat die gene het dan meteen weet want uit de kast komen vind ik maar vermoeiend dus dan wordt het werk voor mij gedaan :schater:
"She had blue skin, and so did he. He kept it hid, and so did she. They searched for blue their whole way through, then passed right by - and never knew."
-Shel Silverstein

Belgje

Wat een mooi verhaal!!!Ik wens jullie heel veel geluk en mooie tijden samen :cheerleader:

Skydriver

Mooi verhaal, ik probeer het op Tinder & andere profielen eerder subtiel aan te pakken door gewoon te zetten 'Ace' (Google it); maar blijkbaar snappen/doen weinig mensen het... Ik doe het nog niet zolang, maar op die manier voel ik me er wel prettig bij me toch iets ofwat te kunnen outen.

Yezie

Hey ik wilde even zegen dat ik je verhaal heel mooi vind en dat het me erg heeft geholpen ik dacht een beetje dat liefde voor mij onmogelijk is nu nog steeds een beetje ik vind een Dating app ook erg eng omdat bang den dat er een engerd voor duur staat zouw wel leuk vinden om nieuwe mensen te ontmoeten hoe dit moet doe is een tweede . Ik wens je heel veel geluk en egt super mooi verhaal ik moest bijna huilen thanks 😊
Hey ik ben yezie dol Op kunst en dieren en de natuur ik geniet van leven op mijn manier

Intotheworld

Wat een superleuk verhaal om te lezen! Ik ben oprecht blij voor je!

Pien

Gefeliciteerd met je prachtige relatie!  :cheerleader:
En bedankt voor het delen van je verhaal...
"I thought how unpleasant it is to be locked out; and I thought how it is worse, perhaps, to be locked in." ― Virginia Woolf