Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Ik ga mij ook maar even voorstellen

Gestart door Muisje86, april 13, 2020, 09:28:58 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Muisje86

Hoi allemaal,

Ik ga mij ook maar even voorstellen. Ik heb mijzelf al een tijdje geleden aangemeld hier en af en toe wat rond gekeken.

Ik ben 34 jaar, woon in Brabant.
Ik ben bijna gescheiden. een van de hoofd oorzaken was toch wel het gebrek aan intimiteit voor mijn ex-man.
We hebben 2 hele lieve dochters waar we nu co-ouderschap over hebben.

Jaren lang heb ik mij ongelukkig gevoeld in mijn huwelijk. Ongeveer een jaar geleden raakte ik in een burn-out en na veel therapie is het mij gelukt om de stap naar de scheiding te zetten. Hopelijk kan ik nu mijzelf weer wat terug gaan vinden.

Hopelijk kan ik hier wat verhalen en ervaringen delen, want in mijn omgeving is het toch wel een taboe, ik hoor er niemand over...

Liefs muisje




Koffie

Welkom!

Geen leuke periode waarin je nu zit. Er komt veel op je af met een scheiding, emotioneel en praktisch.

In je omgeving zul je weinig horen over aseksualiteit. het verbetert, maar er is nog weinig bekendheid.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Welkom op het forum Muisje,  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Het is altijd fijn als je verhalen en ervaringen kan delen, dat is voor een groot deel waar een forum als dit door werkt. Een scheiding is vaak een lastige periode dus ik hoop dat jullie allebei er op een goede manier doorheen komen. Ik hoop voor jou dat het mogelijk geen makkelijke beslissing was maar wel de juiste.

Veel plezier hier :cake: :cake:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

BjornAgain

 Welkom provinciegenote,

Je verhaal klinkt heel erg herkenbaar, ook ik ben nog niet zo lang gescheiden van mijn (inmiddels) ex-vrouw, door en tekort aan intimiteit voor haar.

Zeker in deze tijd van de corona gekte kan het vaak eenzaam aanvoelen, maar hier zijn altijd hele lieve mensen te vinden, die precies weten wat je meemaakt en bereidwillend zijn om als luisterend oor te fungeren. Hier word je niet raar aangekeken of veroordeeld als je seks een minder belangrijke factor in een relatie vind.

Wees welkom, kijk en lees rond en voel je vooral vrij alles te delen wat je mee zit of wat je verder kwijt wilt.

Voor velen helpt het echt gewoon de bevestiging dat je niet raar of ziek bent!

Muisje86

Bedankt voor jullie reacties.
Het is inderdaad een pittige tijd, die enorm eenzaam is door de corona. Je kan niet even voor een knuffel langs een vriendin.
Maar ondanks dat het een hele moeilijke beslissing was, is het zeker de beste geweest. Ik durf eindelijk weer ontspannen in mijn bed te liggen, ipv er elke avond met een bepaalde angst in te stappen.

BjornAgain

Met angst gaan slapen is nooit goed. Heel goed en knap van je dat je deze stap hebt durven te nemen. Natuurlijk scheiden komt nooit goed uit, maar deze coronacrisis maakt het er niet makkelijker op. Maar het is het zeker noteert waard om je daardoor nog onnodig langer ongelukkig te voelen 

Mocht je troost of steun nodig hebben in deze lastige situatie, je weet waar je moet zijn. Hier op het forum.

Geen vraag of opmerking is te gek.