Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hallootjes

Gestart door knulligeertje, april 19, 2020, 07:49:31 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

knulligeertje

Hallo iedereen,

Ik zal mij even voorstellen. Ik ben een vrouw van 31 jaar en woon in Beaufort Luxemburg. Ik kom oorspronkelijk uit Nederland.
Ik hou van mijn werk en de natuur, ga graag wandelen en hou veel van muziek; where words fail, music speaks.
Sinds niet zo lang ken ik pas de term a-seksueel.
Van kinds af aan heb ik altijd al een soort afkeer gehad voor seks. Niet dat het helemaal taboe is of zoiets, maar ik heb nooit die seksuele aantrekkingskracht gevoeld.
Ondanks dat heb ik wel een lange gewone seksuele relatie gehad, denk omdat het een soort van er gewoon bij hoorde en ik niet beter wist. Ik ben dan ook wel romantisch en ik hou ook van knuffelen etc.
Nadat de relatie verbroken was ging het iets minder met mij en heb therapie gehad. Tijdens de behandeling kwam het onderwerp a-seksueel aan bod en heeft de psycholoog mij ook de sites van de AVEN doorgegeven en zo kwam ik op deze site terecht.
Ik kan mij erg vinden in de verhalen die hier op het forum geschreven worden en ben blij dat ik een plek heb gevonden waar ik mensen kan leren kennen die hetzelfde meegemaakt hebben en/of hetzelfde voelen en denken.

Groetjes Geertje

Koffie

Oh wat geweldig dat een psycholoog je hier naar toe verwees! Dat hoor je niet zo vaak!

Welkom hier. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

BjornAgain

Hoi knulligeertje,

Allereest welkom, kijk dat horen we nou graag, dat een psycholoog, je doorverwijst naar dit forum.  :klap:

Fijn dat de verhalen die hier beschreven staan, herkenbaar voor je zijn. Hoewel ieder persoonlijk verhaal even net iets anders is, is de rode draad in vele verhalen, de zoektocht naar je ware identiteit en de problemen en strubbelingen die dat met zich meebrengt. Helaas is de maatschappij doordrenkt met het gedachtegoed dat iedereen altijd en overal maar seks wil met elkaar. Dus als je niets met seks hebt, ben je al snel een outcast, een zonderling.

Maar dat ben je niet, er zijn vele gelijkgestemden en dat zijn echt wel hele lieve sociale mensen. Hopelijk voel je je snel thuis op dit forum en schroom je niet om vragen te stellen om ervaringen te delen!

Edewecht

Welkom Geertje,
Goed dat je dit forum gevonden hebt. Je bent niet de enige met deze gevoelens en ervaringen t.a.v. seks.
En wat fijn dat je een psycholoog trof die je hiernaar toe verwees! Wij hebben daar een onderwerp over: een lijst met seksuologen (maar ook andere hulpverleners) die aseksualiteit serieus nemen.
https://du.asexuality.org/forum/index.php?topic=5848.0
Als het je past, kun je de naam van deze psycholoog daar toevoegen. Want de lijst is nog niet lang genoeg! :)

En Luxemburg... ach... daar heb ik goede herinneringen aan als wandelaar...!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

mobo

Welkom

wat fijn dat een psycholoog je heeft doorverwezen naar deze site.
je zal veel herkenning hier vinden.

AceVentura

Welkom op het forum Geertje,  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Ik heb niet zo veel toe te voegen aan wat er al gezegd is, dus ik hoop dat je hier gaat vinden wat je zoekt.

Veel plezier :cake: :cake:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler