Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hallo

Gestart door Beukennootje, april 22, 2020, 08:26:22 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Beukennootje

Hallo allemaal,

Ik ben Beukennootje. Normaal heb ik andere name online, maar aangezien ik dit niet onder mijn standaard online namen wilde doen, maar iets anoniemer, heb ik het eerste woord genomen wat ik me opkwam. Ik ben een 23-jarige vrouwelijke student.

Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik aseksueel ben of niet, en daarbij of ik aromantisch ben of niet. Ik herken me in veel dingen die ik op het forum lees. Altijd het gevoel gehad dat ik wat miste. Als vriendinnen het hebben over die knappe acteur die zo 'hot' is, dan snap ik niet wat zij zien. Alsof zij een bepaalde lens hebben om de mensen door te zien die ik niet heb. Maar daarnaast heb ik me (denk ik) nog nooit seksueel aangetrokken gevoeld tot iemand (ik zou in ieder geval niet kunnen bedenken hoe dat dan voelt. Ook ben ik nog nooit verliefd op iemand geweest (wederom denk ik. Ik zou niet weten hoe het voelt). Het zou mij nooit spontaan opvallen als ik ergens loop of mensen knap zijn of niet, laat staan dat het in mezelf zou opkomen dat me aangetrokken tot ze zou voelen. Ik dacht altijd dat ik een laatbloeier was en dat mijn tijd nog wel zou komen, maar ik ben nu 23 en ik heb zoiets van: ik weet het niet of mijn tijd nog komt.

Ik was eerst niet bekend met de term aseksueel dus ik kon niet goed uitleggen wat ik dan miste wat anderen wel hadden. Na wat googelen kwam ik dit forum tegen (nu een paar maanden geleden). Ik herkende erg veel, maar toch voelde het nog niet als puzzelstukjes op hun plek.

Zelf weet ik het niet zo goed. Enerzijds denk ik: maar er zijn toch wel meer onzekere mensen die wat minder vertrouwen hebben in de mensen en toch ook 'gewoon' seksuele aantrekking voelen en verliefd worden? Maar anderzijds denk ik ook: maar hoe weet ik dan of mijn tijd nog komt of niet? Misschien komt hij inderdaad nog? Maar wanneer weet je dan zeker of dat nog gebeurt of niet?

Dus ik hoop op dit forum een goede groep mensen te vinden die mijn gevoel snappen en met wie waar ik deze opties wel op tafel kan gooien zonder dat ze er meteen afgeveegd worden. Uiteindelijk hoop ik dan meer te gaan snappen waardoor ik misschien zekerder wordt over hoe ik mezelf wil labelen (of misschien juist niet) en wat er bij me past.

mobo

Hoi

Welkom op de site
Wat jij schrijf vind ik heel herkenbaar, mijn vriendinnen hadden het er dan over nou met die zou ik het wel willen doen.
Dan dacht ik, ik zou het met niemand willen doen. ook als ze het idd over knappe beroemdheden hadden dacht ik zie niet wat er leuk is aan die gene. Ik dacht ook altijd dat ik een laat bloeier was. Heb inmiddels met verschillende mannen seks gehad maar nog nooit begrepen wat er nou fijn aan is. Wat ik nou moet missen zeg maar. Als mensen dan zeggen nou ik zou niet zolang zonder seks kunnen, dacht ik nou ik zou mijn hele leven zonder kunnen. E werd dan vaak gezegd je ben de juiste niet tegen gekomen, maar ben er achter gekomen dat ik geen seksuele aantrekkingskracht voel voor mannen. En dat ik het gewoon niet fijn vind.
Succes met het uitzoeken of je a seksueel bent of niet   

AceVentura

Welkom op het forum Beukennootje (leuke naam trouwens :) ),  :cake: :cake: :cake: :cake:

Bedankt voor je uitgebreide verhaal. Goed dat je ons gevonden hebt en ook al de stap hebt gezet om het er over te hebben met enkele personen die je vertrouwd. Voor wat betreft de onzekerheid over wel of niet aseksueel, neem er gewoon de tijd voor. Dat soort dingen hebben soms wat tijd nodig om op hun plek te vallen. Bedenk ook dat je altijd vrij bent om later weer te veranderen als je tot nieuwe inzichten komt. Kijk gewoon wat voor jou goed voelt en volg dat.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Beukennootje

Bedankt voor het welkom:)

Merken jullie ook dat jullie soms niet geloofd worden? Als mij wordt gevraagd op wie ik verliefd ben/was of met wie ik seks zou willen en ik zeg niemand, dan hebben sommigen zoiets van: je wil het gewoon niet zeggen, dit geloof ik niet. Dan denk ik: ja dan kun je me wel niet geloven, maar daar veranderd mijn antwoord niet mee.

Ik moet zeggen dat ik zeker voor het mogelijke aromantische het ook wel graag wil ontkennen dat het mogelijk zo is. Voor mijn gevoel staat dat bijna gelijk aan een garantie om je hele leven alleen te blijven (want als je op niemand verliefd wordt, hoe weet je dan of je met iemand een relatie wil en hoe krijg je ooit een ander dan zover om een relatie te nemen met iemand die nooit verliefd op je zou worden). En ik wil eigenlijk niet alleen blijven, want ik denk dat eenzaamheid dan best op de loer ligt (ik heb graag veel contact met mensen/kennissen/vrienden, maar die krijgen nu allemaal relaties en gaan samenwonen. En ik merk dat ze dan minder oog voor anderen beginnen te krijgen (althans, zo lijkt het)). Dus ik zou het denk ik best lastig vinden als ik tot de realisatie kom dat dat misschien wel écht is wie ik ben.

BjornAgain

Hallo Beukenootje,

Als je jezelf identificeert met aseksualiteit sluit je niet gelijk een deur achter je en mag je nooit meer seks hebben. Ook zal je echt niet hier van het forum verbannen worden of met de nek aangekeken worden als je later toch opeens blijkt seksuele aantrekking te ontwikkelen. Wel is het hier zo dat hier mensen rondhangen, die weten wat je meemaakt en die de ervaring hebben dat het niet hebben van seksuele en/of romantische aantrekking een schande is. Absoluut niet.

Dat vrienden het wegwuiven is ook iers wat wel vaker voorkomt hoor. Veel mensen denken dat het een keuze is, dat je bewust besluit om geen seks te hebben en in hun gedachten met het uitspreken van de woorden "Ik vermoed dat ik aseksueel ben," zien ze je aansluiten bij een sektarisch genootschap, waar vooral verzuurde figuren rondlopen, die principieel tegen geslachtsgemeenschap zijn. Nee daar past Beukenootje toch niet tussen, die is wel sociaal aangelegd, dus nee je zal wel een laatbloeiertje zijn.

Gelukkig mede dankzij dit forum en haar bezoekers, begint er steeds meer begrip te komen voor het fenomeen aseksualiteit. Er is media-aandacht en iedereen die hier komt wordt met open armen in de community ontvangen en alle vooroordelen smelten als sneeuw voor de zon. Nee het forum is geen clubhuis voor mensen die contactgestoord zijn, maar een groep hele lieve en begripvolle mensen die altijd met raad en daad klaar staan voor je mocht je de behoefte hebben.

(A)seksualiteit en (A)romantiek zijn beide glijdende schalen. Inderdaad je hoeft geen gevoelens te ontwikkelen voor celebrities of bij iedere man die je tegenkomt te bedenken of je het met hem zou kunnen doen.

Je komt inderdaad in een leeftijd dat vrienden gaan settelen, een gezin stichten of die thuis zitten met hun partner belangrijker vinden dan vriendschappen te onderhouden. Tja dan heb je inderdaad snel het gevoel: "Ja maar ik dan".

Als je aseksueel og aromantisch bent, hoedt niet te betekenen dat je de rest van je leven je dagen alleen zult slijten. Dit forum heeft zelfs een contacthoekje waar je gelijkgestemden kunt ontmoeten. Maar een persoonlijk advies, blijf wel jezelf.... natuurlijk er zijn aseksuelen die seks hebben om hun partner tevreden te houden, maar vaak houdt dat niet langs stand.

Nogmaals veel plezien en voel je vooral vrij om je ervaringen te delen.

Koffie

Ik heb het zelden over mijn aseksualiteit, niet omdat het een geheim is, maar het is gewoon niet nodig. Maar zo ver ik het erover heb gehad, werd het niet weggewuifd. Ook niet altijd begrepen, maar ik heb maar een beetje gekke reactie gehad. Overigens heb ik ook een paar keer gehoord 'misschien komt het nog'. Terwijl ik al 51 ben en ik niet heel erg geloof dat er nog veel zal veranderen. Ik heb ook wel gehoord dat ik de ware nog niet ben tegengekomen en dan zeg ik: Dat klopt, want de ware zal met mijn aseksualiteit om moeten kunnen gaan. Overigens heb ik op dit moment geen verlangen meer naar een relatie, dat is sinds vorige zomer of zo, weggeëbt.

Laat alles rustig zakken. Net zoals BjonAgain zegt, je bent hier altijd welkom, ook als je jezelf niet (meer) als aseksueel identificeert. Of als je het niet weet.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Welkom Beukennootje :) :cake:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)