Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Wat vinden jullie van Todd in de serie Bojack Horseman?

Gestart door Cyrilio, april 25, 2020, 02:14:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cyrilio

Heb afgelopen week alle seizoenen gebinged van Bojack Horseman. Absolute aanrader! In de serie komt een van de karakters tot het besef dat hij aseksueel is. In eerste instantie lijkt Todd niet goed wat met deze kennis te moeten, maar later accepteert en omarmt het volledig. Op een gegeven moment maakt hij zelfs eeen dating app voor aseksuelen. In het begin is hij de enige gebruik op zijn app, maar na lange tijd meld zich nog iemand aan waar Todd het meteen goed bij kan vinden. 

Enfin. zijn er meer mensen die de serie gezien hebben? Wat vinden jullie van Todd, hoe aseksualiteit wordt behandeld, etc?
heteroromantic Gray-A

Stevie1992

Ik heb het eigenlijk nooit gekeken omdat ik de rest van de serie (of wat ik er van ken) niks vind. Interessant dat hij een dating app maakt, gezien dat iemand uit onze internationale community dat ook gedaan heeft.

Gezien Bojack niet zo bij mij past, en misschien ook niet bij anderen, hier nog een paar series waar aseksualiteit in zit
- Sirens (US versie) Voodoo is sex repulsed maar krijgt wel een relatie, het is een comedy en er worden dus grappen gemaakt maar voor de stijl van de serie wordt dit wel op een goede manier afgehandeld en ze wordt niet anders behandeld dan de anderen. (Zij is mijn favoriet)
- Sex education. In seizoen 2 wordt het kort in een aflevering besproken, de definitie is misschien niet helemaal correct maar kan wel helpen voor mensen die het helemaal nog niet kennen om zich in te herkennen. De rest van de serie heeft wel meer seks (duh)
- Divorce (die Nederlandse serie) heeft tijdelijk Linda de Mol als aseksueel persoon gehad in een seizoen. Zij date met een hoofdpersoon en ze gaan ook naar een meeting waar dus een beetje uitleg gegeven wordt en dat dus niet alle aseksuelen de zelfde limieten en wensen hebben.

En nog een paar. Op Goodreads zijn ook lijsten te vinden met boeken https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_fictional_asexual_characters
I need no reasons, I simply.. am