Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Free Hugs!

Gestart door Edewecht, mei 08, 2020, 08:01:05 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edewecht

:knuffel: Lieve mede-forumleden,

Omdat levens-echte ontmoetingen op dit moment niet mogelijk zijn,
maak ik hier een plekje voor Free Hugs. :knuffel:



Wees welkom en hug lekker mee!
:grouphug:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Muisje86

Huggggg...
Net als in het echte leven, is het hier op het forum ook wel heel erg stil... 😔

AceVentura

Goed idee Edewecht :knuffel:

En ook een fijne grouphug erbij natuurlijk:  :grouphug:

Wie heeft er wel eens in het echt met Free Hugs meegedaan? Lijkt me best leuk om te doen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Citaat van: AceVentura op mei 09, 2020, 07:57:27 AM
Wie heeft er wel eens in het echt met Free Hugs meegedaan? Lijkt me best leuk om te doen.

Niet als initiatiefnemer (tot nu toe niet gedurfd  :-\ ), maar verder ging/ga ik altijd wel heel graag op de uitnodiging in!! :knuffel:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Kim10

Ben in Amsterdam waar ik woon, ooit besprongen door een Free Hug meisje. Schrok zo dat ik haar een duw gaf. Excuses aangeboden. Tenslotte kon zij ook niet zien dat ik niet aangeraakt wil worden. Excuses werden aanvaard.

knulligeertje

Dikke knuffel voor iedereen! :knuffel:

Ik mis dat alles wel, af en toe heeft iedereen weleens een knuffel nodig.
Normaal werk ik veel, heb een eigen bedrijf en werk met super gezellige collega's en mis het heel erg om gek te doen met elkaar :cheerleader:! Word tijd dat alles weer het oude word

AceVentura

Citaat van: Kim10 op mei 09, 2020, 09:35:21 AM
Ben in Amsterdam waar ik woon, ooit besprongen door een Free Hug meisje. Schrok zo dat ik haar een duw gaf. Excuses aangeboden. Tenslotte kon zij ook niet zien dat ik niet aangeraakt wil worden. Excuses werden aanvaard.
Ik heb de instructies van de Free Hugs organisatie wel eens doorgelezen en dat is ook nadrukkelijk niet de bedoeling. Je moet eerst oogcontact maken en dan de ander naar je toe laten komen. Iemand bespringen past daar dus zeker niet bij.

Maar gezien het topic: Een virtuele :knuffel: om daar weer overheen te komen
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Hier in Goes was een keer een Free-Hugs meisje dat alsmaar niemand mocht knuffelen. Ik zag dat ook niet zo zitten. Maar ik voel me nog altijd schuldig, ze keek zo teleurgesteld! Dus bij dezen een virtuele knuffel om dat tenminste een beetje recht te trekken voor wie er een knuffel wil:  :knuffel:

Verder ben ik beperkt van het knuffelen, ik heb die behoefte niet om dat met mensen te doen waar ik niet een band mee heb waarbinnen ik die behoefte heb (mijn kinderen, de poes en toen ik nog partners had, die).
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Kim10

Ik knuffel mijn poezen ook :) maar verder helemaal niemand, heb het ook nooit gedaan. Als kind ging ik letterlijk kotsen wanneer mensen te dichtbij kwamen. Klinkt knap raar als ik het zo opschrijf.
Dat van die Free Hug spelregels wist ik niet; de andere partij ook niet.

Koffie

Och ik heb er geen afkeer van of zo, alleen vind ik het moeilijk als het voor iemand heel belangrijk is en ik kan dat niet vanuit mijn gevoel hetzelfde beantwoorden. Ik hoef bv. vriendinnen ook niet zo nodig te knuffelen en dan krijg je van de lastige afscheidsrituelen waarbij ik dan toch maar even knuffel, omdat je anders beide zo schutterig staat te doen. ;) Dus dan doe ik het meestal toch maar even. Voor mij op zich geen probleem, alleen is er bij mij waarschijnlijk altijd een terughoudendheid voelbaar en dat maakt het ook weer onhandig.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Kim10

Dat was voor mij de reden om tegen vriendinnen te zeggen dat ik niet zoen, knuffel etc. Dat onhandige, schutterige gevoel waar ik me doodongelukkig bij voel. Een van hen vroeg wat ik dan wilde en ik zei:" nou niks eigenlijk." Iedereen lachen maar de boodschap was duidelijk. Gezeur er over is er nooit geweest. ook geen impertinente vragen.

Tixie

Ik schrik er vaak wel van als iemand me aanraakt (vooral als het geen familie van me is), maar als ik het zie aankomen of zelf voorstel, vind ik een knuffel heel fijn! Zelfs met een vreemde (tenzij ik hen op het oog niet vertrouw ofzo) omdat ik me best wel snel "verbonden" kan voelen met iemand, want ja die persoon heeft ook een heel leven vol liefde en moeilijkheden, denk ik dan. Klinkt heel zweverig misschien ;D
Ik heb eens gelezen dat een mens 8 à 12 aanrakingen per dag nodig heeft. Of dat echt voor iedereen zo is; wie weet. Voor mij klopt het wel, je kan me op elk moment van de dag om een knuffel vragen.
sick of the kissing cult

knulligeertje

Citaat van: Tixie op mei 09, 2020, 11:45:55 PM
Ik schrik er vaak wel van als iemand me aanraakt (vooral als het geen familie van me is), maar als ik het zie aankomen of zelf voorstel, vind ik een knuffel heel fijn!

Ik schrik ook van aanrakingen. Maar als ik de mensen goed ken dan vind ik een knuffel zeker niet erg. Heb dan ook een fase gehad waar ik het soms echt nodig had, maar ben wel zo'n type die het vaak eerst vraagt, omdat ik het zelf ook graag vraag voor ik het geef, behalve als ik hem/haar echt heel erg goed ken en mij veilig bij voel.
Mijn familie kent mij heel goed en moeten dan ook vaak lachen als ik heel onhandig er bij staat als iemand mij een knuffel geeft als ik het niet zie aankomen, of liever niet hebt als een bepaald iemand het doet. Vind het vaak ook lastig aan te geven dat ik het dan liever niet heb, denk dan soms ook van het is maar een knuffel, er gebeurd verder niks!
Maar er zijn delen van mijn lichaam, zoals mijn gezicht bijvoorbeeld, die een no go zone voor mij zijn en mijn familie respecteert dat ook.
Geen idee waarom ik dat heb, geen nare ervaringen mee voor zover ik mij kan herinneren, maar het voelt gewoon niet fijn

Edewecht

Citaat van: Tixie op mei 09, 2020, 11:45:55 PM
Ik heb eens gelezen dat een mens 8 à 12 aanrakingen per dag nodig heeft. Of dat echt voor iedereen zo is; wie weet.
Ja maar dit is weer zo'n stelling waarvan ik dan denk: wie? wat? Ieder mens is immers verschillend en heeft verschillende behoeften (kijk maar naar de berichtjes hierboven). Ik vind zo'n stelling vergelijkbaar met de bewering dat een mens 1 à 2 keer per week seks nodig heeft.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Kim10

Ja van die algemeenheden. Gedver. Alsof alles voor iedereen hetzelfde is. Dit soort weetjes ligt in de sfeer van Melk is goed voor elk en Twee glazen rode wijn per dag houdt dementie tegen. Lekker zelf nadenken en niet alles voor zoete koek aannemen.