Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Free Hugs!

Gestart door Edewecht, mei 08, 2020, 08:01:05 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tixie

Ja klopt, ik zie deze ook meer als een soort "gemiddeld genomen". Ik denk ook dat cultuur er veel mee te maken heeft. In het westen zijn we in het algemeen minder fysiek, terwijl ik andere culturen aanrakingen juist heel belangrijk zijn. Dat zal ook wel een effect hebben op hoezeer je uiteindelijk zelf daar behoefte aan hebt. Ook je manier van gehechtheid en andere factoren hebben daar vast een invloed op.
sick of the kissing cult

Vic13

Wat fijn, een topic met "free hugs"  :hart1: Ik heb tot mijn 18e zo goed als nooit een knuffel gehad en het doet pijn dat ik nu na een korte tijd van wel éindelijk mensen kunnen knuffelen dit weer van mij "afgepakt" is (ik houd wel erg van knuffels en aanrakingen, dat voelt voor mij alsof iemand echt om mij geeft, zo erg dat diegene mij zelfs wil aanraken. Dat gevoel komt mogelijk door mijn onzekerheid vanwege mijn verleden en omdat ik dus het grootste deel van mijn leven nooit aangeraakt ben).
Ik ben ook verschrikkelijk eenzaam de afgelopen twee maanden: online contact is voor mij totaal geen vervanger. Maar wel beter dan helemaal niets.
Aan ieder die ook behoefte heeft:  :knuffel: :knuffel: :knuffel:

AceVentura

Jouw verhaal is voor mij ook deels herkenbaar Vic. Bij m'n ouders en eigenlijk ook binnen de familie zijn we niet zo knuffelig, de standaard begroeting is meer de 3 keer kus op de wang of een hand geven. Dat maakt dat ik het knuffelen best fijn vind en er ook nog niet zo goed in ben. Dus ja, dan maar lekker oefenen  ;D
:knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel: :grouphug:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Jann

Be a little kinder than you have to - E. Lockheart

AceVentura

 :o Er zijn al een paar dagen geen hugs uitgedeeld in dit topic :o

:knuffel: :grouphug:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Vleermuis

 :grouphug: :knuffel:

Hugs van me die al een tijdje niet online geweest is.

Morgan

In 2015 ging ik voor het eerst naar de Pride in Amsterdam om Free Hugs uit te delen. Seks was mijn hele leven al een probleem, maar knuffelen vind ik heel fijn om te geven en te ontvangen.

Voor ieder die het wil: Free Hugs
Morgan Hoornweg
Agender / Aseksueel
mornabrighid@gmail.com

Edewecht

Citaat van: Vleermuis op juni 15, 2020, 07:46:15 PM
:grouphug: :knuffel:

Hugs van me die al een tijdje niet online geweest is.

Welkom terug Vleermuis :) :knuffel:

Citaat van: Morgan op juni 15, 2020, 08:43:26 PM
Voor ieder die het wil: Free Hugs

Ik wil het wel, Morgan, dankjewel :knuffel:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Nog meer free hugs  :cheerleader: :knuffel: :grouphug:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Vic13

 :grouphug: :grouphug: :grouphug:
Meer dan drie maanden knuffelloos alweer... Is misschien nog wel het lastigste van deze hele periode. Nu zie ik sommige goede vrienden weer, maar zonder knuffel. En verschillende mensen dicht bij mij zijn overleden (corona ja), maar niemand kon een knuffel geven. En zonder knuffel kan ik niet goed rouwen merk ik, kan niet het verdriet eruit gooien...
Gelukkig heb ik de ochtend vóór de lockdown op de universiteit nog wat mensen kunnen platknuffelen ("een hand geven mag niet, dus knuffel!!"), onwetend dat het daarna ineens maanden niet ging gebeuren.
Naja:
:grouphug: :grouphug: :grouphug:
(Sorry, dit zijn er heel veel, maar daar had ik behoefte aan  :ange: )

Koffie

Dat is heel naar, dat dichtbij mensen aan de corona zijn overleden die zo'n afstand schept. Daarom speciaal voor jou een digitale knuffel van mij:  :knuffel:
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

... en daar sluit ik me bij aan  :knuffel:

Zo hebben we inmiddels al een behoorlijke :grouphug:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler