Auteur Topic: Free Hugs!  (gelezen 232 keer)

Tixie

• Amoeba
  • *
  • zij/haar » g(r)ay ace » west-vl
Re: Free Hugs!
« Reactie #15 Gepost op: mei 10, 2020, 11:51:04 am »
Ja klopt, ik zie deze ook meer als een soort "gemiddeld genomen". Ik denk ook dat cultuur er veel mee te maken heeft. In het westen zijn we in het algemeen minder fysiek, terwijl ik andere culturen aanrakingen juist heel belangrijk zijn. Dat zal ook wel een effect hebben op hoezeer je uiteindelijk zelf daar behoefte aan hebt. Ook je manier van gehechtheid en andere factoren hebben daar vast een invloed op.
sick of the kissing cult

With Pen and Paint

• Amoeba
  • *
    • Instagram
« Reactie #16 Gepost op: mei 10, 2020, 04:59:20 pm »
Ik heb eens gelezen dat een mens 8 à 12 aanrakingen per dag nodig heeft. Of dat echt voor iedereen zo is; wie weet.
Ja maar dit is weer zo'n stelling waarvan ik dan denk: wie? wat? Ieder mens is immers verschillend en heeft verschillende behoeften (kijk maar naar de berichtjes hierboven). Ik vind zo'n stelling vergelijkbaar met de bewering dat een mens 1 à 2 keer per week seks nodig heeft.

Ik herken me daar ook niet echt in. Ik heb al zo'n twee maanden niemand meer aangeraakt en voel me er absoluut niet ongelukkiger door ;)

Ik vind zelf knuffels vaak vooral een lief gebaar. Ik vind het niet onprettig en van mensen die ik goed ken waardeer ik het omdat ik weet dat het voor hen betekenis heeft (een uiting van onze vriendschap). Als ik iemand tegen zou komen die met Free Hugs meedoet dan is de kans denk ik best groot dat ik er wel op in zou gaan maar vooral omdat ik denk dat de ander dat zou waarderen :schater: Maar over het algemeen heb ik zelf niet heel erg die fysieke behoefte om te knuffelen. Wel met iemand die ik leuk vind, maar niet zozeer met vrienden. Maar wat Tixie zegt, ik denk idd dat cultuur ook wel meespeelt. In mijn familie wordt sowieso niet echt geknuffeld (rond het overlijden van mijn vaders ouders heb ik hem wel een aantal keer geknuffeld, maar verder heb ik geen enkele herinnering aan dat we hebben geknuffeld) dus het voelt ook wel een beetje alsof er dan een onzichtbare barrière is waar ik eerst doorheen zou moeten. Mijn moeder is overigens zelf veel knuffeliger en haar geef ik dan wel weer graag een knuffel. Ik werd ook op de begrafenis van mijn opa en oma geknuffeld door iemand die ik nooit eerder had ontmoet, maar toen was het door de omstandigheden juist erg fijn en kon ik het erg waarderen :D
"She had blue skin, and so did he. He kept it hid, and so did she. They searched for blue their whole way through, then passed right by - and never knew."
-Shel Silverstein

Vic13

• Amoeba
  • *
  • I'd rather eat vegan cake
« Reactie #17 Gepost op: mei 14, 2020, 05:27:51 pm »
Wat fijn, een topic met "free hugs"  :hart1: Ik heb tot mijn 18e zo goed als nooit een knuffel gehad en het doet pijn dat ik nu na een korte tijd van wel éindelijk mensen kunnen knuffelen dit weer van mij "afgepakt" is (ik houd wel erg van knuffels en aanrakingen, dat voelt voor mij alsof iemand echt om mij geeft, zo erg dat diegene mij zelfs wil aanraken. Dat gevoel komt mogelijk door mijn onzekerheid vanwege mijn verleden en omdat ik dus het grootste deel van mijn leven nooit aangeraakt ben).
Ik ben ook verschrikkelijk eenzaam de afgelopen twee maanden: online contact is voor mij totaal geen vervanger. Maar wel beter dan helemaal niets.
Aan ieder die ook behoefte heeft:  :knuffel: :knuffel: :knuffel:

AceVentura

• Administrator
  • AVENissimo
  • Alrighty then!
    • Mijn wiki pagina
« Reactie #18 Gepost op: mei 14, 2020, 07:13:25 pm »
Jouw verhaal is voor mij ook deels herkenbaar Vic. Bij m'n ouders en eigenlijk ook binnen de familie zijn we niet zo knuffelig, de standaard begroeting is meer de 3 keer kus op de wang of een hand geven. Dat maakt dat ik het knuffelen best fijn vind en er ook nog niet zo goed in ben. Dus ja, dan maar lekker oefenen  ;D
:knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel: :grouphug:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

• Administrator
  • AVENistor
  • Martin, 1962
    • Aseksueel op Joeperoog
« Reactie #19 Gepost op: mei 14, 2020, 09:19:11 pm »
Ik doe mee! ;D :knuffel: :grouphug:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Jann

• Amoeba Colony
  • *
« Reactie #20 Gepost op: mei 21, 2020, 10:14:43 am »
 :grouphug:
Be a little kinder than you have to - E. Lockheart

AceVentura

• Administrator
  • AVENissimo
  • Alrighty then!
    • Mijn wiki pagina
« Reactie #21 Gepost op: mei 24, 2020, 08:12:48 am »
 :o Er zijn al een paar dagen geen hugs uitgedeeld in dit topic :o

:knuffel: :grouphug:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

• Administrator
  • AVENistor
  • Martin, 1962
    • Aseksueel op Joeperoog
« Reactie #22 Gepost op: mei 24, 2020, 05:40:34 pm »
 :grouphug: :knuffel:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)