Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

hey

Gestart door eli, mei 12, 2020, 11:34:32 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

eli

Ik ben er recentelijk voor mezelf voor uitgekomen dat ik aseksueel ben. Ik heb het eigenlijk altijd al geweten, maar ik wilde het niet accepteren. Iedereen heeft me altijd verteld dat een droomleven draait om een geliefde en een gezin. Mijn familie vertelde me altijd dat de rest niet uitmaakt zolang je maar iemand hebt van wie je op zo'n manier houdt. Dus hield ik mezelf voor dat een verlangen hierna vanzelf zou komen. Ik zou iemand vinden en het leven zou een sprookje worden.
Dus dit wordt een nieuw hoofdstuk in mijn leven waarin ik mijn eigen type sprookje ga naleven. Ik ga er vol voor om dokter te worden, de wereld af te reizen en een hoop goede vrienden te vinden voor het leven.  En ik kan niet wachten om er achter te komen wat voor avonturen er in mijn toekomst liggen.

knulligeertje

Hoi Eli,

Welkom op het forum.
Het is mooi dat je nu een eigen sprookje gaat maken het het leven, invullen met wat jou gelukkig maakt en waar je volledig achter staat.
Mensen zijn denk altijd snel geneigd dat te doen wat andere mensen om hun heen ook doen.
Je ziet mensen gelukkig worden met een ander, krijgen een gezinnetje en het lijkt dan alles zo normaal. Ik heb een tijd met mezelf in de knoop gezeten omdat ik dacht dat ik raar was omdat ik dacht dat ik anders was en dat dat niet normaal was.
Ik had nog nooit van aseksueel gehoord tot een tijdje terug en voelde heel fijn dat je dus niet alleen was en dat ik gewoon normaal ben.
Uiteindelijk was ik altijd normaal, maar je denkt zelf van niet. Was altijd teveel bezig andere gelukkig te maken dat je helemaal vergeet aan jezelf te denken, of deed wat andere van je verwachte en wilde niemand teleurstellen.
Dat is nu helemaal veranderd na therapie en ben blij dat ik die stap heb genomen!

Heel veel succes met je dokters opleiding en hoop dat je je sprookje op een mooie manier kan invullen met veel liefdevolle en waardige mensen om je heen.
Blijf ten alle tijde jezelf, zo blijf je het gelukkigst :)

Geertje

Edewecht

Hallo Eli, welkom!

Het is een groot avontuur om in te zien dat jouw eigen weg anders kan zijn dan van je omgeving/familie, en om die eigen weg dan ook te gaan. Het is moedig wat je doet.
En fijn dat je je eigen aseksualiteit hebt kunnen accepteren. :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Welkom op het forum Eli, :cake: :cake: :cake: :cake:

Fijn dat je nu voor jou het goede moment hebt gevonden om je aseksualiteit te accepteren en vorm gaat geven aan hoe jouw sprookje eruit ziet.
Heel veel succes met je studie en veel plezier hier :wave:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Hoi Eli, welkom! En je doet precies waar het om gaat, dat je je eigen verhaal schrijft en niet nastreeft wat het grote boek je soms lijkt voor te schrijven.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie