Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Asexual Visability Day

Gestart door Koffie, mei 08, 2020, 01:12:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AceVentura

Bedankt voor je verheldering With Pen and Paint :klap:

Wel een vraag omdat ik dat verschil niet zo goed snap (waarschijnlijk omdat ik zelfs niets met facebook doe): Ik begrijp dat een website iets anders is dan iets op facebook, maar geldt daar niet dezelfde zorgvuldigheid mbt. inclusief zijn, doelstellingen en foutieve informatie?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Kim10

In ieder geval verheug ik me op de website  :highfive1:

Jann

Ik heb zelf niks gedaan maar een aantal mensen die ik op Twitter volg hebben draadjes gemaakt met boeken met Aseksuele karakters :)
Be a little kinder than you have to - E. Lockheart

With Pen and Paint

Citaat van: AceVentura op mei 10, 2020, 08:25:04 AM
Bedankt voor je verheldering With Pen and Paint :klap:

Wel een vraag omdat ik dat verschil niet zo goed snap (waarschijnlijk omdat ik zelfs niets met facebook doe): Ik begrijp dat een website iets anders is dan iets op facebook, maar geldt daar niet dezelfde zorgvuldigheid mbt. inclusief zijn, doelstellingen en foutieve informatie?

Graag gedaan ;D Ook daar proberen we natuurlijk zorgvuldig/inclusief te zijn! Maar facebook is toch idd wel echt een ander medium :) Op Facebook plaatsen we (tot nu toe in ieder geval) vooral nieuws en korte berichtjes. Er worden bijvoorbeeld artikelen en video's gedeeld die ergens anders zijn gepubliceerd en daar wordt dan in een paar regels een reactie op gegeven. Er is bijvoorbeeld een keer een video gedeeld van iemand die werd geïnterviewd over aseksualiteit (volgens mij is die video ook hier besproken) en bij de link staat dan het volgende: ""Toen leerde ik het begrip aseksualiteit kennen, en toen dacht ik 'oh, er is dus wel een hokje waar ik in pas.'" Maureen vertelt over aseksualiteit bij Jurre's Date".

Op de website krijg je eerder te maken met een definitie van aseksualiteit (en dat is vooral waar het denk ik snel mis kan gaan) en daarnaast zijn de teksten gewoon langer en uitgebreider :)

@ Edewecht zo had ik het ook niet opgevat hoor ;D

@Kim10 Leuk om te horen! ;) Als hij t.z.t. af is laten we vast wel weer van ons horen :D
"She had blue skin, and so did he. He kept it hid, and so did she. They searched for blue their whole way through, then passed right by - and never knew."
-Shel Silverstein

Minimalis

Waar vind ik die facebook pagina? Als die openbaar is kan ik er eens gaan kijken. (Ik ga me niet aanmelden. Houd niet zo van facebook)

Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Als niet-faceboeker even gekeken op hun faceboekpagina... ziet er goed uit. Mooi, doordacht NOA-logo. Frisse foto's van de ace-vlag en andere vlaggen. Wel wat veel (onvertaald) engels. Vergeet de N van NOA niet! ;)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Kim10

Ik bedoel het niet vervelend maar om tot een definitie te komen waar "iedereen" zich in kan vinden, kon weleens heel lastig worden en erg veel tijd kosten. Misschien is het handig om het bij, de lading dekkende, omschrijvingen te houden. Of de verschillen en de overeenkomsten te benoemen. Ik heb de facebook pagina ook gezien. De kleuren van de badges zijn mooi. Wil wel een T-shirt in die kleuren. :cake:

AceVentura

Definities zijn sowieso lastig, daar kan je hier op het forum ook nog wel de nodige discussies over terug vinden ;D

Het komt er vaak op neer dat je twee opties hebt:
1) Je neemt een groep mensen en zoekt naar een definitie waar die personen zich allemaal in kunnen vinden
2) Je kiest een definitie en dan zullen er vanzelf mensen zijn die zich er wel of niet in vinden.

Ook voor aseksualiteit is er zo'n definitie, maar het zoals het (seksuele)spectrum is ook die niet zwart-wit ;)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

With Pen and Paint

Citaat van: Kim10 op mei 12, 2020, 03:49:24 PM
Ik bedoel het niet vervelend maar om tot een definitie te komen waar "iedereen" zich in kan vinden, kon weleens heel lastig worden en erg veel tijd kosten. Misschien is het handig om het bij, de lading dekkende, omschrijvingen te houden. Of de verschillen en de overeenkomsten te benoemen. Ik heb de facebook pagina ook gezien. De kleuren van de badges zijn mooi. Wil wel een T-shirt in die kleuren. :cake:

Hebben jullie helemaal gelijk in hoor! Definities zijn inderdaad sowieso lastig en ik geloof ook niet dat je iedereen tevreden kan stellen. Er zal waarschijnlijk altijd iemand blijven die het te breed getrokken vind of juist niet breed/specifiek genoeg. Ik ben overigens niet degene die de teksten schrijft, dus op het moment kan ik er verder nog niet zoveel inhoudelijks over zeggen ;)

Door de foto's vind ik het ook wel jammer dat ik niet eens een klein vlaggetje ofzoiets heb haha. Of misschien toch maar een keer achter zo'n ring aan :)

"She had blue skin, and so did he. He kept it hid, and so did she. They searched for blue their whole way through, then passed right by - and never knew."
-Shel Silverstein

Stevie1992

Dat met de definitie is waarom we verder nog een heel scala aan micro identiteiten hebben die je dan weer voor jezelf kunt bekijken en gebruiken... maar waarbij je wel gewoon in het algemeen kunt zeggen: ik ben ace. In dit soort situaties gaat het meer om openheid en niet gaan zitten gate keepen, en iedereen die het er niet mee eens is maakt maar zn eigen kleine groepje waar zij de regels kunnen maken (zoals ik ze op facebook ook altijd vertel als ze zeuren over hoe wij de groep runnen)
I need no reasons, I simply.. am

Kim10

Heel helder gesteld Stevie! ben het helemaal met je eens. Soms heb ik weleens het idee dat praten over de theoretische kanten van de zaak een doel op zich wordt. Zie dat overigens in veel andere situaties.  :cake:

AceVentura

Gisteren heb ik een PM gekregen met het verzoek het onderstaande met jullie te delen:
Citeer
Hello Dutch AVEN administrators! I am back to contact you because there is currently a lively debate on social networks around the day of asexuality. With your help, I need the person who manages the most social networks on asexuality in your country, who has the most visibility, to discuss this subject with other communities in the world, and who can transmit the maximum information from asexual in your country. Do you have someone who speaks English who can join the Discord server to discuss this subject with whom you can put me in touch?
Thank you!

Kan en wil je hier iets in betekenen? Stuur dan een bericht naar ZimouFR (https://du.asexuality.org/forum/index.php?action=profile;u=8949).
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

ZimouFR

Citaat van: AceVentura op mei 15, 2020, 04:51:36 PM
Gisteren heb ik een PM gekregen met het verzoek het onderstaande met jullie te delen:
Citeer
Hello Dutch AVEN administrators! I am back to contact you because there is currently a lively debate on social networks around the day of asexuality. With your help, I need the person who manages the most social networks on asexuality in your country, who has the most visibility, to discuss this subject with other communities in the world, and who can transmit the maximum information from asexual in your country. Do you have someone who speaks English who can join the Discord server to discuss this subject with whom you can put me in touch?
Thank you!
Kan en wil je hier iets in betekenen? Stuur dan een bericht naar ZimouFR (https://du.asexuality.org/forum/index.php?action=profile;u=8949).
thank you for having shared my message AceVentura :)
Does someone have a contact? :)
i'll send a message on https://www.facebook.com/aseksualiteit/