Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Bijeenkomst?

Gestart door AceVentura, juni 11, 2020, 04:48:33 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AceVentura

Hoi Allemaal,

Nadat we allemaal een tijd lang elkaar alleen hier op het forum tegen komen begint met de versoepeling van de regels langzaamaan weer de mogelijkheid te komen om elkaar te ontmoeten. Mij lijkt het erg leuk om te doen omdat we elkaar al lange tijd niet meer gezien hebben.

Vinden jullie dat ook leuk? En hebben jullie misschien een idee voor een corona-proof uitje?
Het eerste wat bij mij opkomt is bijvoorbeeld een wandeling zoals we vorig jaar naar de Oostvaardersplassen hebben gedaan, lekker buiten en genoeg gelegenheid om voldoende afstand te houden.

Groetjes,
Ace
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jan H

Nu de coronacrisis een beetje geluwd is vraag ik mij af of er mensen zijn die het prettig vinden om een wandeling in de natuur te maken. In de buitenlucht is beduidend minder kans dat je besmet raakt via de uitgeademde aerosol's dan in afgesloten ruimte. Mij lijkt het leuk om elkaar in een ontspannen setting te ontmoeten en te spreken en in de buitenlucht kan dat relatief veilig.

Ik het een idee om in het weekend van 11 op 12 juli een wandeling te maken? Bijvoorbeeld bij Rockanje kan er geparkeerd worden en rustig over het strand gewandeld worden. Ook zijn andere mooie plaatsen in Nederland of Vlaanderen mogelijk. Laat weten wat jullie van het idee vinden en misschien regelen wat.

Vic13

Ik ben zeker in voor een wandeling in de natuur!  ;D Voor mij geldt echter wel dat het dan redelijk centraal in Nederland moet plaatsvinden, aangezien ik geen rijbewijs heb en ik ook geen studenten-ov meer heb én geen inkomsten heb, dus het ov wordt al snel veel te duur voor mij helaas  :-\

AceVentura

#3
Er zijn volgens mij genoeg mogelijkheden om te wandelen. Rockanje is inderdaad een goed idee, ik ben zelf net de vechtplassen tegen gekomen dat ligt misschien wat meer centraal: https://www.natuurmonumenten.nl/routes?page=1&locatie=N_296
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Stevie1992

Op fb ging de vraag ook al een beetje, ook daar leek een wandeling een mooie. En dan gecombineerd met een lekkere picknick omdat we nog niet samen in de horeca mogen/kunnen
I need no reasons, I simply.. am

Jann

Be a little kinder than you have to - E. Lockheart

Vleermuis

Een wandeling lijkt me leuk, maar ik denk niet dat ik deze keer meega. Ik ben afhankelijk van het OV, waar een mondkapje inmiddels verplicht is. Ik krijg het benauwd van die dingen en wil dus niet lang met een mondkapje op in de trein zitten.

OnsenTamago

Ik was precies met een soortgelijk idee aan het spelen. Maar dan iets anders.
Wel buiten in de natuur, maar niet wandelen maar picknicken.

En dan iets meer in het oosten. Zodat m'n Ace-collega niet te ver hoeft te sjouwen met z'n kratten overtollige zelfgebrouwen bier, en ik niet te ver hoef te sjouwen met een Zuid-Afrikaanse kookpot en overtollig wildvlees. Oh, en die kaasplank moet ook mee.

Eigenlijk was het idee geboren omdat ik al sinds het begin regelmatig afspreek met een bestie die m'n Coronabuddy is geworden. Maar langzamerhand haakten er steeds meer (Ace)vrienden aan. Keurig op afstand, in de natuur. Dus dat is een beetje uit de hand gelopen.

AceVentura

Wat leuk!

Heb je een idee op welke plek we dat zouden kunnen doen?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Stevie1992

@Onsen Dat zat ik idd ook te denken toen ie daar mee aan kwam  :schater: Ik wil best picknicken, maar niet direct naast de parkeerplaats.. wie gaat dat dan allemaal slepen? Ik kom meestal gewoon met mn spulletjes in koeltasjes en een picknickmand
I need no reasons, I simply.. am

AceVentura

Als we dan toch met een groep(je) zijn kunnen we natuurlijk ook allemaal helpen slepen, velen handen maken licht werk.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Vic13

Jaaa picknick is ook erg leuk! Maar dan maakt deze veganist wel even overtollig veel hummus zodat er niet alleen overtollig veel vlees  en kaas is  :schater:  ;)
(En  :cake: moet ook niet ontbreken hè  ;D )

OnsenTamago

#12
Citaat van: AceVentura op juni 17, 2020, 03:38:24 PM
Wat leuk!

Heb je een idee op welke plek we dat zouden kunnen doen?
Euhh.. ja. In de buurt van Nijmegen.

Citaat van: Vic13 op juni 20, 2020, 09:19:51 PM
Jaaa picknick is ook erg leuk! Maar dan maakt deze veganist wel even overtollig veel hummus zodat er niet alleen overtollig veel vlees  en kaas is  :schater:  ;)
(En  :cake: moet ook niet ontbreken hè  ;D )
Brood erbij (of brood maken op zo'n stokje). En mijn veganistische kruidenboter.

Jan H

Ik zie veel ideeën langskomen, zo zijn er al verschillende plekken genoemd voor een mogelijke wandeling. Maar als we het centraal in Nederland organiseren is is een wandeling over de Utrechtse heuvelrug een goed idee met bos en wat water. Voor wie geen vervoer heb kunnen we altijd kijken wie er mee kan rijden met iemand anders. Zelf denk ik een auto te huren, ben geen fan van OV in deze tijden en zou iemand mee kunnen nemen, ik vertrek vanuit Rotterdam.

Zou het een goed idee zijn om op zaterdag 11 Juli om 12:00 uur af te spreken op de parkeerplaats van het Doornse gat voor een mooie boswandeling?
Zie hier tip 1 in de link
https://www.wandel.nl/wandelroutes/nederland/wandelroutes-op-de-utrechtse-heuvelrug-10-leuke-tips.htm

Laat maar weten of jullie dit een leuk idee vinden, ik zie ernaar uit om jullie weer een keer te zien! :grouphug:

Vic13

Ik vind dit erg goed klinken! Zowel de locatie als de datum en de rest van het idee  :klap: