Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Aseksueel, maar niet zonder knuffelen

Gestart door Morgan, juni 15, 2020, 09:25:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Morgan

Wat was het een schok voor mij toen ik door een gesprek erachter kwam dat ik grotendeels aseksueel ben. In heel mijn leven slechts 10 seksuele ervaringen, waarvan er 9 een ramp waren.

Ik ben interseks geboren, dwz hormonaal gezien zit er van nature 5x hoger met oestrogeen dan testosteron. Ik was in mijn tienerjaren doodsbang voor intimiteit en klapte dicht. Ik voelde mij vanbinnen meer meisje dan jongen en begreep niet dat jongens zo 'seksueel actief' waren, ik niet. Ik kreeg nooit verkering, nooit een seksuele ervaring op 1 na, waar ik besprongen ben, dat was traumatisch.

Ik ben, toen ik mijn nog identificeerde met 'christen', getrouwd. Zij vroeg mij ten huwelijk ipv andersom. Seks kwam in de 27 jaar huwelijk, minder dan 1x per jaar voor en ik vond het een ramp. Wij scheidden, waar ik tot op heden toch nog verdriet van heb.

Ik droomde en fantaseerde eigenlijk maar over een ding. Gezellig hand in hand wandelen, samen op de bank dicht tegen elkaar aan zitten, goede diepgaande gesprekken, kroelen, en lekker in elkaars armen liggen in bed, strelen weet ik niet wat dat is, daar heb ik geen ervaring mee. Samen ontbijten, gezellig samen zijn. Seksuele gedachten waren er voor mijn hormoontherapie nauwelijks, sinds ik oestrogeen heb en testosteron remmers bijna helemaal niet meer.

Dromen over tederheid en het fijn hebben samen en kroelen heb ik wel. Of er ooit seks zal zijn laat ik afhangen van een mogelijke lieve dame, maar ik durf het na 58 jaar niet, ook mede door mijn autisme. Dat is mijn verhaal. Vragen mag altijd.

Morgan
Morgan Hoornweg
Agender / Aseksueel
mornabrighid@gmail.com

Koffie

Op zich herkenbaar, zij het dat bij mij momenteel de behoefte aan een relatie er niet is (waar ik zelf verwonderd over ben, want dat was er altijd wel). Maar toen ik daar nog naar verlangde voelde ik wel de behoefte aan wat jij beschrijft, alleen niet aan zoenen en seks.

Ik hoop voor je dat zo iemand op je pad komt.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Heel herkenbaar. Ik hou ontzettend veel van knuffelen, tegen elkaar aanliggen of -zitten, strelen, maar daar houdt het dan ook absoluut op.
Het heeft jaren en jaren geduurd voordat ik die grens helder had voor mezelf. Toen pas leerde ik het woord 'aseksueel' kennen en wist ik meteen dat ik dat was (hoera: duidelijkheid).
Vóór die tijd: veelal niet-prettige seksuele ervaringen.

Gelukkig kan ik -soms- op deze manier met iemand kan samenzijn: kroelen, geen seks. Van beide kanten geen verwachtingen. Het gebeurt niet vaak, maar soms is beter dan nooit. :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Morace

Best herkenbaar.

Ik heb pas recent ontdekt dat ik aseksueel ben. Ik ervaar geen seksuele aantrekkingskracht naar mensen, maar voel ook wel de behoefte aan mensen om mee te knuffelen en een band te hebben die verder gaat dan vriendschap. Het concept queerplatonic relationship spreekt me ook aan.

Ik kwam ook de term sensual attraction tegen. Oftewel dat je je wel tot specifieke mensen aangetrokken voelt als het gaat om niet-seksuele aanrakingen. En daar kan ik me wel in herkennen. Want bij mij spelen uiterlijk en persoonlijk ook wel een belangrijke rol bij wie met ik wel zou willen knuffelen en met wie niet. Ik denk dat ook een beetje is hoe bij anderen seksuele aantrekkingskracht werkt, alleen bij mij is het dus niet seksueel.

Best lastig te omschrijven dit.

Koffie

ja, dat werkt bij mij ook wel ongeveer zo. :) En bij mij speelt daarin de sfeer die iemand om zich heen heeft een heel grote rol.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Morace

Citaat van: Koffie op juli 03, 2020, 03:13:23 PM
En bij mij speelt daarin de sfeer die iemand om zich heen heeft een heel grote rol.

Mooi gezegd. Ja, daar kan ik me ook wel in vinden.

Koffie

Het speelt voor mij zelfs een hele grote rol. Ik kan iemand nog zo knap vinden om te zien, als die uitstraling niet klopt voor mij, voel ik geen aantrekking.
Ik val ook niet op een bepaald type wat betreft donker of blond, blank, getint of zwart, dat soort dingen.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

BjornAgain

Hier nog één hoor...
Inderdaad ik kan met prima tot een vrouw aangetrokken voelen (niet tot een man), maar niet op een seksuele manier. Inderdaad de fantasieën van hand in hand lopen, lekker op de bank tegen elkaar aankruipen, geweldig. Tot diep in de nacht samen dubbel liggen van het lachen om de meest flauwe grappen, maar nee niet idee om geslachtsgemeenschap met elkaar te hebben.

Ook voor mij duurde dit lang voor ik dit kon linken aan aseksualiteit. In het begin merkte ik niet eens dat ik op dat vlak anders was, in mijn belevenis was seks altijd wel een beetje overrated. Als er al over gesproken werd, was het vooral grootspraak, kom op niemand heeft iedere dag seks. Zelfs dat relaties stranden door het ontbreken van, zag ik nog niet als een signaal. Het "klikte" dan toch niet zo goed. Tot ik uiteindelijk in een vaste relatie kwam, trouwde en mijn vrouw begon te klagen over mijn bedprestaties. Voor het eerst werd ik geconfronteerd met mijn interesses in verhouding met die van andere mannen. Hierdoor zelfs allerlei onderzoeken door de huisarts laten doen, pilletjes mogen slikken en het vooral onder de noemer "stress" goed gepraat.
Uiteindelijk toen de bom barstte en het te laat was ging ik googelen naar het fenomeen aseksualiteit, ooit had ik er iets over gehoord tijdens een radio-interview en dat was me bijgebleven. Maar ik kon dat toch nooit zijn? Bovendien dacht ik dat het een bewuste keuze was om aseksueel te leven, net als je kiest om vegetarier te zijn... Tot ik dus hier belandde en ik mezelf in alle verhalen van anderen kon herkennen... Op dat moment viel er een loden last van mijn schouders.

Maar goed, ik kan me aangetrokken voelen, maar niet op een seksuele manier, net als er heel veel vrouwen zijn met wie ik heel goed kan vinden en zelfs al zou het aseksueel zijn, ik daar toch geen relatie mee zou kunnen beginnen.