Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hallo iedereen! (Van iemand die lang is weggeweest.)

Gestart door divergent, juni 29, 2020, 05:40:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

divergent

Helemaal nieuw ben ik hier niet. Tien jaar geleden was ik ook al actief lid, zij het vrij kort. Toen postte ik onder de naam mathopoet. (Misschien dat sommige oudgedienden het zich nog vaag herinneren.) Helaas ben ik van dat account alle inloggegevens kwijt, inclusief het e-mailadres waarmee ik het had kunnen herstellen. De admins zijn zo vriendelijk geweest om mij een nieuw account te laten aanmaken. En nu lijkt het me gepast om mezelf, na tien jaar afwezigheid, even opnieuw voor te stellen.

Ik ben man, 36 jaar oud, en woon samen met mijn hondje in de mooie provincie Zeeland. Het voornaamste wat mensen opvalt die mij voor het eerst tegenkomen, is dat ik een vrij duidelijke fysieke beperking heb. (Helaas denken velen dat ik ook mentaal beperkt ben; hetgeen helemaal niet het geval is.) De medische naam voor mijn beperking is cerebrale parese, maar in gewone taal heet het dat ik "spastisch" ben. In ieder geval: lopen kan ik vrij normaal, maar boven de gordel begint de pret, zullen we maar zeggen. Mijn handmotoriek is vrij slecht en ook mijn stem is duidelijk aangetast. Verstaanbaar spreken kan ik (meestal) wel, maar het gaat moeizaam. Ook vertoont mijn bovenlichaam vaak allerlei ongewenste bewegingen.

Aseksueel zou ik mezelf niet willen noemen. "Wat doe je dan hier?" hoor ik sommigen al vragen. Wel, mijn verhouding tot seks en tot relaties is vrij gecompliceerd. Om met de seks te beginnen: in de loop der jaren ben ik geëvolueerd van regulier heteroseksueel naar wat ik zelf noem autoseksueel en hetero-romantisch. (Nee, dat eerste is niet een of andere kink met Lamborghini's. ::) ) Ik doe het gewoon heel graag met mezelf. De weinige ervaringen die ik met andere mensen heb gehad, konden daar eenvoudigweg niet tegenop. En wat betreft de relaties: die heb ik nooit gehad. Behalve dat ik duidelijk fysiek beperkt ben, zie ik er ook niet erg mannelijk uit. (Kort, weinig gespierd, "nerdy".) Dat alles is voor een heteroman die een "normale" relatie zoekt zo'n beetje de doodsteek.

Dat gebrek aan relaties was ook de reden dat ik tien jaar geleden lid ben geworden van dit forum. Mijn hoop was dat ten minste sommige aseksuele dames minder zouden afknappen op mijn onconventionele uiterlijk dan de niet-aseksuele die ik tot dan toe was tegengekomen. Dat is nog steeds mijn hoop trouwens. Als je de seksuele aantrekking/polariteit tussen mannen en vrouwen van tafel haalt, kun je met de (lage) kaarten die aan mij zijn gedeeld misschien iets makkelijker spelen. Van mijn kant is seks helemaal niet iets wat ik als essentieel beschouw in een relatie. Om het met een metafoor te zeggen: in het liefdespaleis dat ik samen met iemand wil bouwen, is seks een niet-dragende muur, die we er makkelijk uit kunnen slopen.

Tien jaar geleden heb ik één date gehad met een toenmalig lid van dit forum. (Ze lijkt helaas niet meer actief te zijn.) We vonden elkaar erg aardig, maar om verschillende redenen pasten we toch niet bij elkaar voor een relatie. Daar was ik toen zo teleurgesteld door dat ik AVEN vaarwel heb gezegd. (Als niet-aseksueel had ik er, behalve het dating-aspect, ook weinig te zoeken, vond ik.) Nu ik tien jaar later op relatiegebied nog steeds niks ben opgeschoten, wil ik het opnieuw proberen. Mijn ervaringen sindsdien hebben me nog duidelijker gemaakt dat het echt het fysieke aspect is dat mij bij het krijgen van relaties in de weg staat.

Deze introductie is langer geworden dan ik had gepland. Dat komt natuurlijk ook doordat het een soort verkapt datingprofiel is.  :) Ik denk en hoop dat de admins en andere leden het me zullen vergeven. Een fijne avond nog iedereen!



Edewecht

Haha, vergeven? Ik vind dat je je gewoon uitgebreid en vooral eerlijk hebt voorgesteld. Je hebt in een relatief korte tekst best veel over jezelf verteld. Petje af.
Je hebt duidelijk geen standaard leven. Dat je ondanks je moeilijkheden en wat teleurstellingen van 10 jaar geleden het toch weer eens probeert - met de nodige humor - vind ik respectabel.

Ik hoop dat je opnieuw iets hebt aan je lidmaatschap van dit forum. Welkom, Divergent!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Welkom! Een lange introductie mag hoor, dat doen wel meer mensen. :)
Ik vind het zelf ook altijd wel interessant als iemand wat over zichzelf vertelt. Hopelijk vind je op het forum wat je zoekt. En natuurlijk ben je hier ook welkom als niet-aseksueel.

Heb je trouwens het contacthoekje gezien? We zijn geen datingsite, maar we hebben wel een soort van 'prikbord' voor contact en dating. Je zou daar een oproepje kunnen doen.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

divergent

Hartelijk dank voor het warme welkom, beiden!  :hart1: Ik vond dit tien jaar geleden al een vriendelijke, open-minded gemeenschap, en zo te zien is daar weinig in veranderd. (Wat natuurlijk goed is.)

Ik hoop dat ik, naast het najagen van mijn eigen dromen, iets van waarde kan bijdragen aan dit forum. Het contacthoekje zal ik zeker eens checken.

BjornAgain

Welcome back,

Goed dat je zo open en eerlijk bent over wie je bent en wat je zoekt. Aseksueel is natuurlijk een labeltje dat je jezelf opplakt als je denkt je daarmee te kunnen identificeren. Maar het is natuurlijk geen zwart/wit tegengestelde, maar een glijdende schaal. Zoals niet elke seksueel alleen maar 24/7 denkt aan geslachtsgemeenschap, zijn er ook aseksuelen die niet 100% tegen zijn. En het leuke is, iedereen is welkom hier :)

Inderdaad een datingsite zijn we niet, maar er zijn nogal wel eens wat aseksuelen die het fijn vinden om met gelijkgestemden in contact te komen. Nu is dat op de reguliere datingsites vaak wat lastiger, helemaal als het meteen een vleeskeuring is. Dus wie weet loopt er hier wel een vrouw rond die je lichamelijke ongemakken niet direct als een belemmering ziet en vooral benieuwd is naar de inspirerende persoon achter deze mooie introductie.

Schroom ook vooral niet om meer langere berichten te delen als je die behoefte hebt. Een luisterend oor zal je hier altijd vinden!

AceVentura

Welkom terug divergent,  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Bedankt voor je uitvoerige introductie, voel je vooral vrij om te schrijven wat je wil. Lengte is geen probleem, het is hier geen twitter :)

Ik vind het mooi om te zien hoe open en eerlijk je bent over je beperkingen. In je contactbericht schrijf je dat iemand bij jou mag zijn wie je wil zijn, niet wie je denkt dat je moet zijn. Ik heb de indruk dat dat voor jou wederzijds moet zijn: Ook jij moet kunnen zijn wie je bent, met alles wat daar bij hoort.

Ik wens je veel succes met je zoektocht en hoop dat je hier kan vinden wat je zoekt.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler