Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Verhaal kwijt en vragen

Gestart door Yezie, juli 31, 2020, 08:02:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yezie

Omdat ik en vragen hab en even wilde vertellen hoe ik bepaalde dinge ervaar wist niet of ik dij dit Topic moest zij of die met verhaal kwijt dus sorry als ik in herhaling val of als ik het verkeerd Topic heb gekozen is goed bedoelt . Toen ik nog klein was was ik heel nieuwsgierig en was ik benieuwd waar kinderen van Daan kwamen ik dacht dat de oeienvajer lans kwam en daar was een lief kindje tadaa . Was niet het geval 😂 ik moet heel eerlijk zeggen ik snap de er geen donder van waarom mensen nou zo aan elkaar zaten te vriemelenn of liefde nu snap dat wel . Maar ik kreeg van mijn moeder dus te horen waar kinderen van Daan kwamen en toen snap de ik het nog niet toen ik uit iederlijk door hab dar je zij ding in jouw ding ging moest ik zo wat over geven en eigenlijk is dat altijd zo gebleven een vriendin van mijn blijft maar door ratelen over sex sex en nog is en dat ik eeen vriend moet nu snaps ze eindelijk dat niet egt mijn ding is om uitgebreid over te praten en dat ik op mijn eigen tempo een vriend neem iedereen moest altijd lachen als ik met mijn zuren 🍋 hoofd en en toen ik dij de dokter kwam omdat ik de prik pil wel wilde omdat mister m te heftig is zij hij van ben je al aktief ik moest keihard lachen en ik keek hem ook aan met mijn 🍋 hoofd van nee ik was toen 18 en hoe zij o dat komt nog wel mijn moeder vrolijk mee lachen ik dacht neeee geen denke aan
Oké nu over naar de vragen vraag een hebbben julie ook het gevoel dat liede lastig is voor Asexuality
2 ik vind het vies ervaren julie dit ook zo ik heb dit volgens mij al is gevraagd maar ik vroeg me af of ik niet de enige was
3 hoe ga je om met Relatie als Asexuality
4 zitten hij ook in de regenboog en wat vinden julie daar van als dat zo is
5 ik heb de vlag gezien van Asexuality waarom zit er eigenlijk grijs met zwart in
6 hoe ga je om met mensen die raar reageren
Dat was het wel gr ik probeer me weg nog beetje te vinden op de site dus als iets niet goed doen sorry 
Hey ik ben yezie dol Op kunst en dieren en de natuur ik geniet van leven op mijn manier

honingvogel

Citaat van: Yezie op juli 31, 2020, 08:02:52 PM
2 ik vind het vies ervaren julie dit ook zo ik heb dit volgens mij al is gevraagd maar ik vroeg me af of ik niet de enige was

Ik neem aan dat je met "het" sex bedoeld. Nee, dat vind ik niet vies, maar ik vind er ook niets aan.

Citaat van: Yezie op juli 31, 2020, 08:02:52 PM
3 hoe ga je om met Relatie als Asexuality

Daar is geen pasklaar antwoord op te geven. Dat verschilt van persoon tot persoon en van relatie tot relatie.

Citaat van: Yezie op juli 31, 2020, 08:02:52 PM
4 zitten hij ook in de regenboog en wat vinden julie daar van als dat zo is

Daar schijnt discussie over te zijn. De A in LGBTQIAP staat volgens sommigen voor asexueel en volgens anderen voor ally. Ally betekent bondgenoot. Ik vind het persoonlijk jammer dat er mensen zijn die het nodig vinden om voor anderen te bepalen of ze zich mogen identificeren met de LGBT+ gemeenschap of niet.

Citaat van: Yezie op juli 31, 2020, 08:02:52 PM
5 ik heb de vlag gezien van Asexuality waarom zit er eigenlijk grijs met zwart in

Zwart staat voor asexueel en grijs staat voor grijs-asexueel en demi-sexueel.

Citaat van: Yezie op juli 31, 2020, 08:02:52 PM
6 hoe ga je om met mensen die raar reageren

Het is de vraag of je het zomaar iedereen wilt vertellen of alleen de mensen die je vertrouwt en waarvan je weet dat ze waarschijnlijk goed gaan reageren. Ik vind het iets dat niet iedereen hoeft te weten. In de meeste contexten (bijvoorbeeld studie of werk) is het niet relevant.

Yezie

honingvogel  heel erg bedankt voor antwoord ik wilde het liever niet aan eidreen vertellen vooral omdat ik het niet zeker weet het voelt wel zo maar mechien is het ook een stukje aspecten ik heb heel veel aan julie antwoordde dus das fijn ik dacht ook heel even dat gek was maar er heeft al iemand tegen me gezegd dat dat niet was met relatie vroeg ik het me Voral af als ik er mechien een heb in de toekomst hoe ik dat dan in hemel naam gaan doen maar mechien moet ik dat gewoon afwachten ik heb gelukkig een Helen lieven familie die me goed stunt
Hey ik ben yezie dol Op kunst en dieren en de natuur ik geniet van leven op mijn manier

AceVentura

Citaat van: Yezie op juli 31, 2020, 08:02:52 PM
Oké nu over naar de vragen vraag een hebbben julie ook het gevoel dat liede lastig is voor Asexuality
Liefde op zich hoeft niet lastig(er) te zijn dan anders, de juiste persoon daarvoor vinden waarschijnlijk wel.

Citeer
2 ik vind het vies ervaren julie dit ook zo ik heb dit volgens mij al is gevraagd maar ik vroeg me af of ik niet de enige was
Geen idee ;D

Citeer
3 hoe ga je om met Relatie als Asexuality
Vul een relatie vooral in zoals jij dat wil. Het is jouw relatie, jouw leven, dus daar mag jij jouw keuzes in maken (samen met de persoon met wie je in die relatie zit natuurlijk :) ).

Citeer
4 zitten hij ook in de regenboog en wat vinden julie daar van als dat zo is
Ik neem aan dat je de "regenboog community" ofwel de LHBT(en nog heel veel letters) community. Wat mij betreft hoort aseksualiteit daar zeker bij.

Citeer
5 ik heb de vlag gezien van Asexuality waarom zit er eigenlijk grijs met zwart in
De betekenissen van de kleuren in de vlag zijn:
Zwart: Aseksualiteit
Grijs: Het grijze gebied tussen seksualiteit en aseksualiteit
Wit: Seksualiteit
Paars: De community

Citeer
6 hoe ga je om met mensen die raar reageren
Ik zeg altijd maar zo: Het feit dat ze reageren moet je kunnen hebben, de inhoud van hun reactie zegt meer over hunzelf dan over jou.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Yezie

Citaat van: AceVentura op augustus 01, 2020, 08:23:29 AM
Citaat van: Yezie op juli 31, 2020, 08:02:52 PM
Oké nu over naar de vragen vraag een hebbben julie ook het gevoel dat liede lastig is voor Asexuality
Liefde op zich hoeft niet lastig(er) te zijn dan anders, de juiste persoon daarvoor vinden waarschijnlijk wel.

Citeer
2 ik vind het vies ervaren julie dit ook zo ik heb dit volgens mij al is gevraagd maar ik vroeg me af of ik niet de enige was
Geen idee ;D

Citeer
3 hoe ga je om met Relatie als Asexuality
Vul een relatie vooral in zoals jij dat wil. Het is jouw relatie, jouw leven, dus daar mag jij jouw keuzes in maken (samen met de persoon met wie je in die relatie zit natuurlijk :) ).

Citeer
4 zitten hij ook in de regenboog en wat vinden julie daar van als dat zo is
Ik neem aan dat je de "regenboog community" ofwel de LHBT(en nog heel veel letters) community. Wat mij betreft hoort aseksualiteit daar zeker bij.

Citeer
5 ik heb de vlag gezien van Asexuality waarom zit er eigenlijk grijs met zwart in
De betekenissen van de kleuren in de vlag zijn:
Zwart: Aseksualiteit
Grijs: Het grijze gebied tussen seksualiteit en aseksualiteit
Wit: Seksualiteit
Paars: De community

Citeer
6 hoe ga je om met mensen die raar reageren
Ik zeg altijd maar zo: Het feit dat ze reageren moet je kunnen hebben, de inhoud van hun reactie zegt meer over hunzelf dan over jou.

Thans voor Antwoorden heb ik veel aan 🤗
Hey ik ben yezie dol Op kunst en dieren en de natuur ik geniet van leven op mijn manier

Tixie

Citaat van: honingvogel op juli 31, 2020, 10:37:48 PM

Daar schijnt discussie over te zijn. De A in LGBTQIAP staat volgens sommigen voor asexueel en volgens anderen voor ally. Ally betekent bondgenoot. Ik vind het persoonlijk jammer dat er mensen zijn die het nodig vinden om voor anderen te bepalen of ze zich mogen identificeren met de LGBT+ gemeenschap of niet.


Ik vind een makkelijke logica om toe te passen: je kan een ally zijn van de black community, maar dat maakt je nog niet zwart. Net zoals je ally kan zijn van de lgbt+ community, maar dat maakt je nog niet queer. A staat dus enkel voor aseksueel in mijn ogen.
Idd jammer dat een gemeenschap die inclusief zou moeten zijn, net mensen (zoals aseksuelen) soms uitsluit. Hoewel ik snap dat mensen die zich onderdrukt voelen misschien het gevoel kunnen hebben dat meer letters toevoegen, afdoet aan hun eigen worstelingen, blijft het geen excuus natuurlijk. Samen zijn we sterker dan apart.
sick of the kissing cult

AceVentura

Om die verwarring te voorkomen zijn er ook LHBT.... afkortingen met 2 A's, eentje voor Aseksualiteit en eentje voor Ally ;)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Tixie

Citaat van: AceVentura op augustus 01, 2020, 11:42:22 AM
Om die verwarring te voorkomen zijn er ook LHBT.... afkortingen met 2 A's, eentje voor Aseksualiteit en eentje voor Ally ;)

Mij is altijd verteld dat die 2de A voor Agender stond. Ally's zijn belangrijk om aan onze zijde te hebben, maar ze zijn niet *onderdeel* van de gemeenschap. Het zou even gek zijn als een wit persoon zou zeggen dat hij deel van de zwarte gemeenschap is.
sick of the kissing cult

AceVentura

Die heb ik eigenlijk nog nooit in een LHBT... afkorting benoemd zien worden ... nog een A'tje erbij dan maar ;)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Kim10

Ik hoef niet in de LHBT reeks.  :) Voel me op geen enkele manier verbonden met de andere letters.
Voel wel veel voor een sterke club van aseksuelen. Hoe zou het met de NOA zijn? Heeft iemand daar zicht op?