Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Wat is er toch

Gestart door menno2108, augustus 09, 2020, 02:26:56 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

menno2108

Ik ben 20 jaar en woon in Fryslân. (doe mijn verhaaltje wel in het Nederlands hoor😉)
Het begon op zomer kamp. Op Terschelling toen ik een jaar of 10 was ik ging daar elk jaar heen tot mijn 14e. Elk jaar was daar dan weer seksuele voorlichting waar ik niet naar wou luisteren want bah! Menno vond dat vies en raar om te horen. Dus ik deed met een andere leiding meestal judo op een paar matrassen. Wel het gesprek gehad van waarom wil je dat niet want de rest is er allemaal wel bij alleen jij niet. Nee ik vond dat toen heel raar wat mensen dan doen. En de volgende keer was het precies zo. Wat is er toch met je? Vind je meisjes vies? Nee ik vind het idee van mijn geslachtsdeel in die van een meisje doen gewoon raar en klinkt smerig maar dat zei ik toen niet want ik was 11 dus ik zei maar gewoon ja ik vind het vies. Nou meteen was het die zal wel homo zijn dan. Toen moest ik apart slapen en de dag erna praten. Vind je niet een meisje leuk of een jongen van het kamp? (ik had er zelf geen idee van dat dit wellicht was om erachter te komen of ik wel bij de jongens kon slapen) Ja ik vind wel een meisje leuk. Want ik val op meisjes dus mocht gewoon weer terug op de kamer. Na kamp en na de zomer ging ik naar de middelbare waar je biologie kreeg. Ook hoofdstukken over seks en geslachtsdelen enzo en ik voelde me zo ongemakkelijk dat ik die lessen gespijbeld heb. De leraar vond dat ik juist bij deze lessen aanwezig moet zijn omdat dit heel belangrijk is. Ik vertelde haar wat ik vond dat ik het idee vies vind opzich hadden we een goed gesprek ze zei dat het niet erg was en dat ze het wel begreep omdat ik maar 13 was. Maar ik ging nadenken. Ja ik ben wel 13 maar de rest ook en die vind het allemaal wel leuk en normaal... Dus wat is er toch? Ik ging dat laatste jaar niet mee op kamp. Misschien begrijp je wel waarom. Na mate ik ouder werd en vrienden wel eens spraken als er een mooi meisje langskwam over het feit dat ze die wel zouden willen doen dat ik dacht huh? Wat wil je doen met haar het?? En dan niks? Gewoon even lekker doen en klaar? Seks is toch uit liefde? Nou nee niks is minder waar. Ik sprak mijn afschuw uit en zei dat ik "one-night stands" maar niks vond.. Menno wat is er toch? Ben je nog... Eh ja ik ben 17 en nog maagd is dat zo raar dan? Ja blijkbaar is dat dus heel raar. Ik kreeg op een gegeven moment een vriendin een schat van een meisje maar toen ze klaar was voor de daad en ik niet was het snel over. En nog steeds heb ik het nog nooit gedaan en de behoefte is er ook niet. Sommige mensen weten dit van mij dat Ik Maagd ben en ook niet bepaald seks hoef (niet iedereen weet er van dat ik denk dat ik A seksueel ben) maar de meeste reageren dan ach als je het een keer doet dan wil je nooit meer anders. Nou dat weet ik zo net nog niet... Inmiddels ben ik 20 en nog steeds Maagd. Blijkbaar moet ik me dan volgens de maatschappij en samenleving verontschuldigen want zo hoort het natuurlijk niet.
Ik ben erg bang mij te binden aan een meisje /vrouw omdat ik bang ben dat het net als mijn ex afloopt zodra het zover is en ik wil niet dan is het klaar. Menno wat is er toch?

Bedankt voor het lezen!
Freonlike groetnis

Yezie

Citaat van: mennooloo op augustus 09, 2020, 02:26:56 AM
Ik ben 20 jaar en woon in Fryslân. (doe mijn verhaaltje wel in het Nederlands hoor😉)
Het begon op zomer kamp. Op Terschelling toen ik een jaar of 10 was ik ging daar elk jaar heen tot mijn 14e. Elk jaar was daar dan weer seksuele voorlichting waar ik niet naar wou luisteren want bah! Menno vond dat vies en raar om te horen. Dus ik deed met een andere leiding meestal judo op een paar matrassen. Wel het gesprek gehad van waarom wil je dat niet want de rest is er allemaal wel bij alleen jij niet. Nee ik vond dat toen heel raar wat mensen dan doen. En de volgende keer was het precies zo. Wat is er toch met je? Vind je meisjes vies? Nee ik vind het idee van mijn geslachtsdeel in die van een meisje doen gewoon raar en klinkt smerig maar dat zei ik toen niet want ik was 11 dus ik zei maar gewoon ja ik vind het vies. Nou meteen was het die zal wel homo zijn dan. Toen moest ik apart slapen en de dag erna praten. Vind je niet een meisje leuk of een jongen van het kamp? (ik had er zelf geen idee van dat dit wellicht was om erachter te komen of ik wel bij de jongens kon slapen) Ja ik vind wel een meisje leuk. Want ik val op meisjes dus mocht gewoon weer terug op de kamer. Na kamp en na de zomer ging ik naar de middelbare waar je biologie kreeg. Ook hoofdstukken over seks en geslachtsdelen enzo en ik voelde me zo ongemakkelijk dat ik die lessen gespijbeld heb. De leraar vond dat ik juist bij deze lessen aanwezig moet zijn omdat dit heel belangrijk is. Ik vertelde haar wat ik vond dat ik het idee vies vind opzich hadden we een goed gesprek ze zei dat het niet erg was en dat ze het wel begreep omdat ik maar 13 was. Maar ik ging nadenken. Ja ik ben wel 13 maar de rest ook en die vind het allemaal wel leuk en normaal... Dus wat is er toch? Ik ging dat laatste jaar niet mee op kamp. Misschien begrijp je wel waarom. Na mate ik ouder werd en vrienden wel eens spraken als er een mooi meisje langskwam over het feit dat ze die wel zouden willen doen dat ik dacht huh? Wat wil je doen met haar het?? En dan niks? Gewoon even lekker doen en klaar? Seks is toch uit liefde? Nou nee niks is minder waar. Ik sprak mijn afschuw uit en zei dat ik "one-night stands" maar niks vond.. Menno wat is er toch? Ben je nog... Eh ja ik ben 17 en nog maagd is dat zo raar dan? Ja blijkbaar is dat dus heel raar. Ik kreeg op een gegeven moment een vriendin een schat van een meisje maar toen ze klaar was voor de daad en ik niet was het snel over. En nog steeds heb ik het nog nooit gedaan en de behoefte is er ook niet. Sommige mensen weten dit van mij dat Ik Maagd ben en ook niet bepaald seks hoef (niet iedereen weet er van dat ik denk dat ik A seksueel ben) maar de meeste reageren dan ach als je het een keer doet dan wil je nooit meer anders. Nou dat weet ik zo net nog niet... Inmiddels ben ik 20 en nog steeds Maagd. Blijkbaar moet ik me dan volgens de maatschappij en samenleving verontschuldigen want zo hoort het natuurlijk niet.
Ik ben erg bang mij te binden aan een meisje /vrouw omdat ik bang ben dat het net als mijn ex afloopt zodra het zover is en ik wil niet dan is het klaar. Menno wat is er toch?

Bedankt voor het lezen!
Hey ik wilde even zeggen dat ik het heel stoer van je vind dat je verhaal zo vertelt
Hey ik ben yezie dol Op kunst en dieren en de natuur ik geniet van leven op mijn manier

AceVentura

Bedankt voor het delen van jouw verhaal Menno :cake: :cake: :cake: :cake:

Er zit voor mij zeker wel wat herkenbaars in, die vraag van "Huh? Doen mensen DAT?" ::). Ergens ga ik er op een of andere manier ook vanuit dan anderen dat ook niet doen, tot de teleurstelling komt en het tegendeel bewezen wordt door een zwangerschap ofzo :schater:
Met betrekking tot het vies vinden enzo, ik heb een keer een onderzoekje op TV gezien. Het kwam er op neer dat mensen meer viezigheid kunnen verdragen als ze opgewonden zijn, dus misschien is dat wel een van de dingen waarom opwinding noodzakelijk is om iets seksueels te kunnen doen :)

Wat er toch is? Je bent gewoon jezelf, en mogelijk is dat net iets anders als de meesten op dit vlak. Aseksueel zou kunnen, dat is iets wat je uiteindelijk alleen zelf kan bepalen. Aseksualiteit gaat om het ontbreken van seksuele aantrekking tot andere personen, en als ik je verhaal zo lees zou dat inderdaad het geval kunnen zijn.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Dankjewel voor je openhartige verhaal, Menno.

Zwaar kl*te om je zo anders dan anderen te voelen, zeker tijdens je puberteit, waarin de meesten toch aansluiting proberen te zoeken bij hun leeftijdsgenoten.
Het gevoel dat je de enige bent die 'afwijkt' kan je behoorlijk dwarszitten.

Ik hoop dat je niet al te zeer bent gaan twijfelen aan jezelf. Als ik je verhaal zo lees, denk ik dat dat wel meevalt. Je kunt jezelf en je proces bewust omschrijven. En je hebt heel duidelijk voor jezelf wat je (niet) wilt. Geen seks, punt uit.

Het wordt alleen heel lastig inderdaad, in verhouding tot de buitenwereld. Familie en vrienden die bepaalde verwachtingen hebben, meisjes en vrouwen op wie je verliefd raakt. Seks wordt (op een bepaalde manier) zo gewoon gevonden: "iedereen doet het." Dan moet je sterk in je schoenen staan om trouw aan jezelf te blijven.

'Menno wat is er toch?' Is dat een vraag die je jezelf stelt of is het een verwoording van wat je vanuit je omgeving hoort?

Ik heb de indruk dat je daar wel uit komt. Het kan wat tijd kosten, neem die tijd maar. Je bent in ieder geval niet aan het faken, en ik zie dat je eerlijk bent naar jezelf toe.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

He! Wacht, serieus?! Omdat mensen dachten dat je homo was mocht je niet bij de andere jongens slapen? Dat verbaast me enorm en wat een vervelende ervaring lijkt me dat. Dan word je buitengesloten. Ik ken zulk soort verhalen wel van een vriend van mijn dochter, die op streng gereformeerde manier is opgegroeid, en homo is. Dat ging er niet liefdevol aan toe, om het zo maar te zeggen.

Zelf heb ik nooit problemen gehad met seksuele voorlichting. Ik vond het ook wel interessant, net als andere onderwerpen. Maar ik had er nooit dat gevoel bij van: Wooow, we hebben het over SEKS!
Ik vind het ook allemaal prima, als ik er zelf maar niet aan mee hoef  te doen.

Maar ik herken wel heel erg hoe je dan overal buiten valt en hoe mensen je dan raar aankijken. Van mij werd ook wel gedacht dat ik lesbisch was en niet uit de kast durfde te komen. Op de een of andere manier maakt niet meedoen in de seksuele wereld dat je er echt flink buiten staat. Ik zelf kan gewoon nog steeds niet bevatten hoe belangrijk het is en wat een bindmiddel het is tussen mensen. En dat kan heel lastig zijn, zeker als het om relatievorming gaat.

In elk geval heb je het voor jezelf al aardig duidelijk. Je weet sowieso wat je niet wilt, dus je gaat (hopelijk) niet over je eigen grenzen heen.

Trouywens, tegen mij werd vroeger ook gezegd: Als je het eenmaal maar eens gedaan hebt.... maar dat heeft me niet 'geholpen' hoor. Ik ben vooral over mijn eigen grenzen gegaan, omdat ik pas op latere leeftijd begreep dat er zoiets als aseksualiteit bestaat. Omdat ik een relatie wilde, niet alleen wilde zijn, omdat ik graag moeder wilde zijn, omdat ik door andere redenen al een buitenbeentje/buitenstaander ben en ik daar moeilijk mee kon leven toen. Ik wilde erbij horen. Omdat mijn omgeving de vraag: 'Wat is er toch?'ook niet altijd op een vriendelijke manier stelde.



Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

menno2108

Bedankt voor je reactie
A seksueel word niet echt gezien als iets wat kan want je kan er volgens de huisarts nog wel van genezen. Ik heb niet het idee of ik mezelf kan zijn maar dat kan ook komen door dat mijn familie een bepaald beeld van mij heeft en steeds vaker heb ik de nijging om het eruit te gooien maar dat gaan we niet doen
Freonlike groetnis

menno2108

Citaat van: Edewecht op augustus 09, 2020, 11:08:29 AM
Dankjewel voor je openhartige verhaal, Menno.

Zwaar kl*te om je zo anders dan anderen te voelen, zeker tijdens je puberteit, waarin de meesten toch aansluiting proberen te zoeken bij hun leeftijdsgenoten.
Het gevoel dat je de enige bent die 'afwijkt' kan je behoorlijk dwarszitten.

Ik hoop dat je niet al te zeer bent gaan twijfelen aan jezelf. Als ik je verhaal zo lees, denk ik dat dat wel meevalt. Je kunt jezelf en je proces bewust omschrijven. En je hebt heel duidelijk voor jezelf wat je (niet) wilt. Geen seks, punt uit.

Het wordt alleen heel lastig inderdaad, in verhouding tot de buitenwereld. Familie en vrienden die bepaalde verwachtingen hebben, meisjes en vrouwen op wie je verliefd raakt. Seks wordt (op een bepaalde manier) zo gewoon gevonden: "iedereen doet het." Dan moet je sterk in je schoenen staan om trouw aan jezelf te blijven.

'Menno wat is er toch?' Is dat een vraag die je jezelf stelt of is het een verwoording van wat je vanuit je omgeving hoort?

Ik heb de indruk dat je daar wel uit komt. Het kan wat tijd kosten, neem die tijd maar. Je bent in ieder geval niet aan het faken, en ik zie dat je eerlijk bent naar jezelf toe.

Bedankt voor je reactie
De vraag wat is er toch komt vanuit de omgeven die ik zelf ben gaan overnemen.. Menno doe normaal joh wat heb ik toch ze is toch mooi! Waarom wil ik dit niet. Ik ben blij dat ik deze stap naar het forum toch gemaakt heb..
Freonlike groetnis

menno2108

Citaat van: Koffie op augustus 09, 2020, 01:12:26 PM
He! Wacht, serieus?! Omdat mensen dachten dat je homo was mocht je niet bij de andere jongens slapen? Dat verbaast me enorm en wat een vervelende ervaring lijkt me dat. Dan word je buitengesloten. Ik ken zulk soort verhalen wel van een vriend van mijn dochter, die op streng gereformeerde manier is opgegroeid, en homo is. Dat ging er niet liefdevol aan toe, om het zo maar te zeggen.

Zelf heb ik nooit problemen gehad met seksuele voorlichting. Ik vond het ook wel interessant, net als andere onderwerpen. Maar ik had er nooit dat gevoel bij van: Wooow, we hebben het over SEKS!
Ik vind het ook allemaal prima, als ik er zelf maar niet aan mee hoef  te doen.

Maar ik herken wel heel erg hoe je dan overal buiten valt en hoe mensen je dan raar aankijken. Van mij werd ook wel gedacht dat ik lesbisch was en niet uit de kast durfde te komen. Op de een of andere manier maakt niet meedoen in de seksuele wereld dat je er echt flink buiten staat. Ik zelf kan gewoon nog steeds niet bevatten hoe belangrijk het is en wat een bindmiddel het is tussen mensen. En dat kan heel lastig zijn, zeker als het om relatievorming gaat.

In elk geval heb je het voor jezelf al aardig duidelijk. Je weet sowieso wat je niet wilt, dus je gaat (hopelijk) niet over je eigen grenzen heen.

Trouywens, tegen mij werd vroeger ook gezegd: Als je het eenmaal maar eens gedaan hebt.... maar dat heeft me niet 'geholpen' hoor. Ik ben vooral over mijn eigen grenzen gegaan, omdat ik pas op latere leeftijd begreep dat er zoiets als aseksualiteit bestaat. Omdat ik een relatie wilde, niet alleen wilde zijn, omdat ik graag moeder wilde zijn, omdat ik door andere redenen al een buitenbeentje/buitenstaander ben en ik daar moeilijk mee kon leven toen. Ik wilde erbij horen. Omdat mijn omgeving de vraag: 'Wat is er toch?'ook niet altijd op een vriendelijke manier stelde.

Ik mocht inderdaad niet bij de andere jongens slapen. Wel een nacht bij de meisjes nou dat vond ik fantastisch want ik val op meisjes. Ik heb nog nooit een vrouwelijk geslachtsdeel gezien dus ik weet niet precies of ik over mijn grenzen zou gaan om het eens te proberen maarja dat is de puzzel 🙈🙈 wel vervelend dat mensen meteen alles gaan denken oh dan lesbisch of gay meteen een label op iemands hoofd drukken.. Bah
Freonlike groetnis

BjornAgain

Dank je wel dat je je verhaal met ons wilt delen. Ik denk dat er voor velen wel een kern van herkenbaarheid in zit en je misschien anderen die dit forum bezoeken om hun (a)seksualiteit te ontdekken.

Het is allemaal niet niks wat je meegemaakt hebt en het is bizar dat in deze tijd er voor je besloten wordt dat als je niet seksueel geinteresserd bent, je dan maar op mensen van hetzelfde geslacht zou moeten vallen. Maar wat mij dan nog meer tegen de borst stuit is dat er ook naar gehandeld wordt.

Wij vermoeden dat je homo bent, dus dan mag je niet bij de andere jongens slapen? Dat op zo'n moeilijke levensfase, zeker als je toch al twijfelt over seksuele aantrekking.

Citaat van: Koffie op augustus 09, 2020, 01:12:26 PM
Trouywens, tegen mij werd vroeger ook gezegd: Als je het eenmaal maar eens gedaan hebt.... maar dat heeft me niet 'geholpen' hoor. Ik ben vooral over mijn eigen grenzen gegaan, omdat ik pas op latere leeftijd begreep dat er zoiets als aseksualiteit bestaat. Omdat ik een relatie wilde, niet alleen wilde zijn, omdat ik graag moeder wilde zijn, omdat ik door andere redenen al een buitenbeentje/buitenstaander ben en ik daar moeilijk mee kon leven toen. Ik wilde erbij horen. Omdat mijn omgeving de vraag: 'Wat is er toch?'ook niet altijd op een vriendelijke manier stelde.

Haha dat herken ik ook wel hoor, alhoewel ik nooit over mijn grenzen ben heen gegaan, was het voor mij vooral van: bij een relatie hoort seks, dus ja uiteindelijk krijg je een relatie en door komt ook seks bij kijken... Maar het euforische gevoel had ik niet, zou dit nou het beste gevoel van de wereld moeten zijn? Is dit nou het magische seks. Tegen hetzelde euvel liep ik bij andere relaties en ook niet verwonderend, meestal als er eenmaal seks was, was de relatie snel over...
Ook bij de huisarts geweest en met allerlei wonderpilletjes en bloedonderzoeken zou het puur stress zijn, of misschien zou mijn (licht) overgewicht zorgen voor een verstoorde hormoonhuishouding... Geen serieus woord over het geen behoefte hebben aan seks, want ja wie wilt dat nou nier?

AceVentura

Citaat van: mennooloo op augustus 09, 2020, 10:50:41 PM
Bedankt voor je reactie
A seksueel word niet echt gezien als iets wat kan want je kan er volgens de huisarts nog wel van genezen. Ik heb niet het idee of ik mezelf kan zijn maar dat kan ook komen door dat mijn familie een bepaald beeld van mij heeft en steeds vaker heb ik de nijging om het eruit te gooien maar dat gaan we niet doen
In dat geval heeft je huisarts op dit vlak nog wat te leren. Aseksualiteit is een geaardheid net als homo, hetero, bi, enz., en volgens mij is er inmiddels niemand meer die beweert dat dat te genezen is. Als je behoefte hebt om met een professioneel hulpverlener te praten zou ik een ander zoeken.

Wat houd je tegen om het naar familie eruit te gooien? Als ik je bericht lees krijg ik de indruk dat je dat eigenlijk graag zou willen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Citaat van: AceVentura op augustus 10, 2020, 06:54:34 AM
In dat geval heeft je huisarts op dit vlak nog wat te leren. Aseksualiteit is een geaardheid net als homo, hetero, bi, enz., en volgens mij is er inmiddels niemand meer die beweert dat dat te genezen is. Als je behoefte hebt om met een professioneel hulpverlener te praten zou ik een ander zoeken.

Kijk eens naar dit topic:
https://du.asexuality.org/forum/index.php?topic=5848.0 Seksuologen die aseksualiteit serieus nemen.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

menno2108

Citaat van: AceVentura op augustus 10, 2020, 06:54:34 AM
Citaat van: mennooloo op augustus 09, 2020, 10:50:41 PM
Bedankt voor je reactie
A seksueel word niet echt gezien als iets wat kan want je kan er volgens de huisarts nog wel van genezen. Ik heb niet het idee of ik mezelf kan zijn maar dat kan ook komen door dat mijn familie een bepaald beeld van mij heeft en steeds vaker heb ik de nijging om het eruit te gooien maar dat gaan we niet doen
In dat geval heeft je huisarts op dit vlak nog wat te leren. Aseksualiteit is een geaardheid net als homo, hetero, bi, enz., en volgens mij is er inmiddels niemand meer die beweert dat dat te genezen is. Als je behoefte hebt om met een professioneel hulpverlener te praten zou ik een ander zoeken.

Wat houd je tegen om het naar familie eruit te gooien? Als ik je bericht lees krijg ik de indruk dat je dat eigenlijk graag zou willen.

Helaas denken veel huisartsen dat het via een seksuoloog wel "optelossen" is. Ik zou het ook graag aan familie vertellen alleen is mijn puzzel nog niet helemaal compleet naar mijn idee. Ik zou  graag eerst seks hebben geprobeerd voor ik echt kan zeggen dit wil ik niet. Als ik erover nadenk dan denk ik aan vies bah je geslachrsdeel in die van een ander maar ik heb het nog nooit gedaan en aan de ene kant wil ik dat ook niet maar aan de andere kant wel want dan weet je hoe het is maarja dat gaat er dus in mijn hoofd om ik weet het zelf allemaal ook niet zo goed meer en ben daarom met mijn puzzel bezig omdat ik zelf geen idee heb wat er "mis" met mij is of "wat ik dan zou zijn of ben"
Freonlike groetnis

honingvogel

In sommige gevallen is het niet erg om jezelf te pushen om iets te doen wat je spannend vindt: "Push yourself beyond your comfortzone".

Seks valt naar mijn idee niet onder die "sommige gevallen", zeker niet als het iets is wat je eigenlijk niet wilt. Het is naar mijn beleving ook niet eentje van de variant "baat het niet, dan schaadt het niet".

Seks hebben terwijl je dat eigenlijk niet wil / geen behoefte aan hebt, kan naar uitpakken. Niet alleen voor jou, maar ook voor de partner waar je die seks dan mee hebt. Voelt niet fijn om degene te zijn waarmee de ander wil uitproberen of hij niet misschien toch seks wil.

Mijn grote vraag is dan waarom je het wilt proberen om te kunnen zeggen dat je het inderdaad niet wilt?

Er zijn genoeg dingen die ik nooit heb geprobeerd, omdat ik ze niet wil en waarvan ik ook niet de behoefte heb om ze uit te proberen om te kijken of ik echt niet wil. Wat voorbeelden van dingen waarvan anderen vonden dat ik het eerst maar moest proberen:
- slakken / meelwormen / sprinkhanen / etc eten
- schieten met een pistool / geweer
- bungeejumpen

Er zijn ook zat dingen waarvan anderen vonden dat ik gek was om ze uit te proberen, omdat ZIJ dachten dat het geen goed idee was. Ik vond het wel een goed idee en wilde het ook doen. Wat voorbeelden:
- zelf dakramen vervangen
- kiezen voor een baan die minder verdiend
- parachute springen

Wat is het verschil tussen bungeejumpen en parachute springen? Moeilijk uit te leggen, maar ik wist heel duidelijk dan ik het eerste niet wilde doen en het tweede wel. Ben ik dan verplicht om aan een ander te kunnen verantwoorden waarom? Welnee. Mijn leven, mijn keuzes. Toedels.

AceVentura

Citaat van: mennooloo op augustus 12, 2020, 04:45:27 AM
Helaas denken veel huisartsen dat het via een seksuoloog wel "optelossen" is.
Zie de link die Edewecht gegeven heeft voor seksuologen die aseksualiteit wel serieus nemen.

Citeer
Ik zou het ook graag aan familie vertellen alleen is mijn puzzel nog niet helemaal compleet naar mijn idee.
Je hebt hier twee keuzes denk ik:
1) Zelf de puzzel compleet maken en dan vertellen aan familie
2) Vertellen aan familie zodat ze je kunnen helpen de puzzel compleet te krijgen

Citeer
Ik zou  graag eerst seks hebben geprobeerd voor ik echt kan zeggen dit wil ik niet. Als ik erover nadenk dan denk ik aan vies bah je geslachrsdeel in die van een ander maar ik heb het nog nooit gedaan en aan de ene kant wil ik dat ook niet maar aan de andere kant wel want dan weet je hoe het is maarja dat gaat er dus in mijn hoofd om ik weet het zelf allemaal ook niet zo goed meer en ben daarom met mijn puzzel bezig omdat ik zelf geen idee heb wat er "mis" met mij is of "wat ik dan zou zijn of ben"
Je hoeft geen seks gehad te hebben om te weten of je aseksueel bent. Aseksualiteit gaat om het ontbreken van seksuele aantrekking, dus meer het gevoel naar anderen toe dat je daar wel eens wat mee zou willen doen. Of je daadwerkelijk seks hebt en hoe vaak en of je dat fijn vind of niet staat er helemaal los van.
Als het iets is wat je een keer wil ervaren ga ik je zeker niet tegenhouden, voor het ontdekken van aseksualiteit is het echter niet nodig.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Citaat van: honingvogel op augustus 12, 2020, 07:30:30 AM
Wat is het verschil tussen bungeejumpen en parachute springen? Moeilijk uit te leggen, maar ik wist heel duidelijk dan ik het eerste niet wilde doen en het tweede wel.

(Sorry, dit is heeeelemaal :offtopic: maar ik heb precies hetzelfde! De parachutesprong was inderdaad een 'levens-ervaring' - bungyjumpen ga ik gewoon nooit doen. Sorry voor de onderbreking, maar ik moest het ff kwijt.)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)