Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Wat is er toch

Gestart door menno2108, augustus 09, 2020, 02:26:56 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koffie

Sterker nog, zelfs al zou je je niet als aseksueel (meer) identificeren, dan gooien we je nog niet van het forum af. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Noorska

Je verhaal is deels herkenbaar. Ik ben bijna 27 jaar en dubbel maagd (mijn sterrenbeeld haha). Ook ik worstel met de sociale druk. Als het over seks gaat maak ik er grappen over. Maar komt het onderwerp over hoe of wat dan vermijdt ik deze. Toch weten mijn vrienden (man en vrouw) dat ik nog geen seks heb gehad, het maakt ze geen moer uit. Ik kreeg zelfs van sommige respect dat ik niet met Jan en alleman het bed in duik. Alleen toch troep in het niet graag van de daken. Maar naamkaartje aseksueel weten maar 3 vrienden en heb het met mijn ouders ook over gehad. Ze pakken het goed op een zijn ook met mij mee aan het denken.
Als het aankomt op zoenen en seks deins ik achteruit. Ik zal wel eerlijk zeggen dat ik sinds paar maanden wel masturberen geprobeerd hebt. Dat vind ik dan wel weer fijn.

Ik ben er zelf een ook mee naar de huisarts geweest en die had me doorverwezen naar maatschappelijk werk. Helaas vond ik al vrij snel dat het zoeken was naar een trauma uit het verleden. Maar dit is absoluut niet het geval.

Kim10

Trauma's uit het verleden! Altijd het eerste waar de hulpverlening aan denkt. Waarom laat je je niet doorverwijzen naar een seksuoloog? 

Koffie

Informeer als je dat doet, wel te voren of die aseksualiteit erkent.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Kim10

Dat is een hele goeie Koffie! ! Dank voor de toevoeging.

menno2108

Bedankt voor jullie reacties
Dit doet me enorm goed. Ik denk veel na wat het nou voor mij betekend. Ook vind ik het lastig omdat mijn vrienden het weten en ze ergens proberen rekening te houden met me en dat wil ik juist niet.
Freonlike groetnis

BjornAgain

Je vrienden houden rekening met je en dat vind je lastig? Hoe houden ze rekening dan met je? Ik denk dat je voor hem duidelijk moet maken, dat je niet zielig bent en nog steeds dezelfde Menno bent.
Dat ze alleen niet door moeten zeuren over het onderwerp relaties.

Het laatste dat je moet willen is jezelf verloochenen door te doen, zoals je omgeving vindt dat je zou moeten zijn. Dus ga niet experimenteren met seks, omdat je vrienden of familie dat mijn of meer van je verwachten. Voel je die nieuwsgierigheid vanuit jezelf, dan is het prima.

Veel psychische problemen komen voort uit het willen zijn van iets of iemand dat de maatschappij van je verwacht: een carrière, een gezin, een gelukkig huwelijk, een tweekapper, wel bereisd. Focus je vooral op de zaken die jij belangrijk vindt, niet op die een ander voor jou vindt.

menno2108

Citaat van: BjornAgain op augustus 26, 2020, 07:12:36 AM
Je vrienden houden rekening met je en dat vind je lastig? Hoe houden ze rekening dan met je? Ik denk dat je voor hem duidelijk moet maken, dat je niet zielig bent en nog steeds dezelfde Menno bent.
Dat ze alleen niet door moeten zeuren over het onderwerp relaties.

Het laatste dat je moet willen is jezelf verloochenen door te doen, zoals je omgeving vindt dat je zou moeten zijn. Dus ga niet experimenteren met seks, omdat je vrienden of familie dat mijn of meer van je verwachten. Voel je die nieuwsgierigheid vanuit jezelf, dan is het prima.

Veel psychische problemen komen voort uit het willen zijn van iets of iemand dat de maatschappij van je verwacht: een carrière, een gezin, een gelukkig huwelijk, een tweekapper, wel bereisd. Focus je vooral op de zaken die jij belangrijk vindt, niet op die een ander voor jou vindt.


Als er een seksueel getinte opmerking of grap word gemaakt word ik aangekeken onder het mom van oh kan hij dat wel hebben moeten we dit wel zeggen waar hij bij is of? zelf maak ik ook wel eens grapjes en dan word er ook gekeken hoe kan jij die zegt geen interesse in seks te hebben zulke dingen dan toch gewoon zeggen alsof het niks is daarover dus deze gesprekken gehad maar in het onderbewust zijn kijken ze toch naar me als iemand een seksueel getinte opmerking maakt.
Freonlike groetnis