Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Covid

Gestart door Erik7494, augustus 12, 2020, 11:23:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Erik7494


Ik vroeg me af of iedereen zich een beetje red met thuiswerken/anderhalve meter samenleving, omdat ik weet dat veel van ons toch alleen leven.  Houden jullie het nog een beetje vol?

Ik moet zeggen dat ik het lastig vindt, ondanks het feit dat ik introvert ben en goed alleen kan zijn, mis ik het sociale contact met mijn collega nu wel omdat ik verder alleen ben. Nu al bijna half jaar thuis alleen met de kat, ik ben er wel klaar mee.

Houden jullie het nog een beetje vol?
"Having no destination, I am never lost."-Ikkyu Sojun

honingvogel

Ik kan ook goed alleen zijn. Ik ben ook heel blij met mijn huisdieren. Qua werk is mijn situatie wel wat anders dan die van jou. Ik werk in het onderwijs, dus het thuis werken duurde voor ons maar een maand of 3 en toen gingen we weer open. Op dat moment had ik daar ook echt behoefte aan. Drie maanden alleen thuis was voor mij lang genoeg. Ik kan me dus heel goed voorstellen dat het voor jou helemaal klaar is.

Nu is het zomervakantie. Ik zie op tegen volle klaslokalen na de zomer met leerlingen die zich de hele zomer aan geen enkele covid regel hebben gehouden. Voor de zomer was het eigenlijk al onverantwoord.

Erik7494

Oh, ik zit ook in het onderwijs, ik ben docent op het HBO. Wij hebben alles online gedaan. Het plan bij ons is om na de zomer is 30% van de klassen weer in het gebouw te doen in groepen van max 12 studenten, maar als er een tweede golf is zal dat natuurlijk wel weer veranderen. 

Nu zomervakanatie inderdaad maar ik was ook helemaal kapot aan het eind van het jaar, zoveel exta uren gemaakt.. 
"Having no destination, I am never lost."-Ikkyu Sojun

Vic13

Voor mij is het lastig vol te houden. Ik heb de laatste weken wel weer wat vrienden gezien (bijv een wandeling gemaakt met 1,5 meter afstand), maar het grootste deel van mijn tijd zit ik toch maar eenzaam op mijn kamer (ben half-april afgestudeerd en was van plan naar Australië te gaan). Helaas geen huisdieren en dat mis ik nu wel extra veel. Het is gekmakend en voor mij (ik ben erg sociaal en zie gewoonlijk erg veel mensen) erg naar, maar ik houd het vol puur omdat het moet (dat het werkelijk "moet" voelt voor mij zo aangezien ik meerdere mensen verloren ben aan Corona en het dus wel echt serieus neem).
Ik probeer vooral veel mensen positiviteit te sturen. Niet dat ik alle struggles wegprop, die deel ik ook, maar ik probeer (ondanks dat ik eigenlijk niet van sociale media houd) regelmatig mensen te appen of een berichtje te sturen met daarin positiviteit. Op die manier deal ik zelf een beetje met de situatie en hoop ik ook anderen op te vrolijken  :) :smile-hart:
Veel succes nog allen met deze situatie de komende tijd :grouphug:

honingvogel

Citaat van: Erik7494 op augustus 13, 2020, 08:46:46 AM
Oh, ik zit ook in het onderwijs, ik ben docent op het HBO. Wij hebben alles online gedaan. Het plan bij ons is om na de zomer is 30% van de klassen weer in het gebouw te doen in groepen van max 12 studenten, maar als er een tweede golf is zal dat natuurlijk wel weer veranderen. 

Dat hadden wij in de laatste 4 weken van het schooljaar, alleen dan in groepen van maximaal 10. Volgende week gaan ze in het noorden weer beginnen. Ben benieuwd of er voor die tijd nog een aanpassing komt.

Vriend van mij werkt ook als docent in het HBO. Zij mochten wel op school werken (met 1,5 meter afstand enzo), dan zie je tenminste nog wel collega's.



AceVentura

Bij mij gaat het redelijk. Sinds de versoepelingen komen de sociale contacten weer een beetje op gang, en ik kan op zich ook goed alleen zijn.

Wel ben ik 3 dagen voor de lockdown aan een nieuwe baan begonnen en dat is toch wel een heel rare start. Ik werk er inmiddels dus ca. 5 maanden en nog (her)ken ik veel collega's niet omdat ik ze nauwelijks gezien heb en veel contact electronisch verloopt. Inhoudelijk kan ik m'n werk goed vanuit huis doen, wel mis ik de (sociale) interactie met collega's heel erg. Gelukkig heb ik de mogelijkheid om zo af en toe naar kantoor te gaan, en daar maak ik dan ook graag gebruik van.

Momenteel heb ik meer last van de hoge temperaturen dan van COVID ::)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jann

Voor mij is er niet zo heel veel veranderd eigenlijk. De eerste twee maanden viel alles een beetje stil (sociale contacten, sport, werk moest plots online (lesgeven uni) maar ik ben eigenlijk meteen weer bij mijn ouders gaan wonen (dorp ipv stad + kat hier haha) dus mis ik het sociale niet eens heel erg. Ook mochten we al vrij snel weer beginnen en in juni begon mijn vakantiebaantje in de schoonmaak al. Sinds de versoepelingen zie ik ook weer meer vrienden maar ik vond het online skypen/zoomen/videobellen niet eens heel naar.

Volgens mij ben ik één van de weinige mensen die zich geen moment heeft verveeld tijdens de 'lockdown'.

Voor iedereen die het wel moeilijk had:  :grouphug: :grouphug: :grouphug: (en ook voor iedereen die t niet moeilijk had ofcourse!)
Be a little kinder than you have to - E. Lockheart

Muisje86

Ik ben zelfs blij geweest met de lockdown periode... het kwam voor mij op een goed moment.. We waren net aan onze scheiding begonnen, al die regelzaken hebben we op 1,5 meter kunnen doen.
Grootste voordeel vond ik dat mijn kinderen thuis bij mij mochten blijven ipv dat ik ze ook nog aan school "kwijt" was. (Moet ze ivm co-ouderschap telkens een halve week missen).
Daarnaast werk ik in de zorg,  dus moest gewoon komen werken, wat op werkdruk na geen verandering gaf.