Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Aangenaam kennis te maken!

Gestart door CH4RIS, augustus 16, 2020, 08:27:10 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CH4RIS

Hallo iedereen!

Via via heb ik gehoord over dit forum en aangezien ik er pas recent ben achter gekomen dat ik aseksueel ben, dacht ik dat dit misschien een goede manier zou zijn om anderen zoals ik te leren kennen/verhalen te lezen van anderen.

Ik ben nu 30, dus het heeft even geduurd voor het kwartje viel voor mij.. Daar was ook het stuklopen van een langdurige relatie voor nodig en wat andere ervaringen met mannen die ik echt heel leuk vond, maar waarbij ik er zelfs dan geen behoefte aan had om 'het' te doen.

Toen dat kwartje dus eenmaal wel viel is er echt een last van mijn schouders gevallen. Er zijn anderen zoals ik en ik ben niet 'stuk', dus ik hoef ook niet gerepareerd te worden.

In ieder geval, aangenaam kennis te maken met iedereen! Ik ben heel benieuwd naar het forum! En ik hoop dat er snel uitjes gaan plaatsvinden ;)

Groetjes!

Edewecht

Hallo Ch4ris!
Er zijn hier op dit forum veel verhalen die op jouw verhaal lijken. Je bent niet de enige. En 'stuk' ben je zeker niet, fijn dat je dit inziet, want dat kan nog wel eens een worsteling zijn voor sommigen.

Ik hoop dat je hier veel kunt uitwisselen aan vragen, antwoorden, gedachten en ideeën. Welkom!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Welkom op het forum Ch4ris,  :cake: :cake: :cake: :cake:

Goed dat je ons gevonden hebt, hopelijk ga je hier vinden wat je zoekt. Bij mij viel het kwartje ook pas op m'n 32e, dus ook daar ben je zeker niet de enige in.

Veel plezier hier :wave:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

CH4RIS


BjornAgain

Hoi Ch4ris,
Welkom inderdaad en wat goed dat je ons gevonden hebt. Inderdaad je hebt niet stuk dus er hoeft niets gerepareerd te worden. Maar hoever we zijn, met acceptatie en tolerantie, verwacht de maatschappij nog steeds dat je altijd maar zin zou moeten hebben in seks.

Daarom is het voor velen ook lastig om zichzelf als aseksueel te bestempelen. Ook ik besefte het pas toen ik in scheiding lag, door het gemis van intimiteit voor mijn partner, dat ik realiseerde dat ik eigenijk het liefst een relatie zonder seks zou willen... ik was 38.

Nogmaals welkom en voel je vrij te delen en te vragen wat je wilt.

CH4RIS

Wat fijn om zoveel steun te krijgen! En vergelijkbare verhalen te horen. Ik kan het gevoel van opluchting echt niet beschrijven. En de paar mensen die ik het heb verteld zeggen ook van ja, na alles wat ik hen eerder heb verteld en hoe moeilijk ik het had met dat deel van mijn relatie, klopt dit echt voor mij.

Hoewel mijn ex nog steeds hoopt dat ik naar een seksuoloog ga en alsnog omsla..  ::)

Edewecht

Citaat van: CH4RIS op augustus 17, 2020, 05:24:54 PM
(...) Hoewel mijn ex nog steeds hoopt dat ik naar een seksuoloog ga en alsnog omsla..  ::)

Precies, dat is vaak het probleem. Wie niet aan seks doet of wil doen zoals alle andere (zg. 'normale' :slaap: ) mensen, wordt aangeraden zich te laten behandelen. Gelukkig zitten niet alle seksuologen meer op die lijn. Er zijn er ook een aantal die aseksualiteit serieus nemen. Zij laten je kijken naar wat wel mogelijk is voor twee mensen in een relatie. Zonder te gaan werken aan 'verandering' van één van de partners.
(zie ook dit topic).
Zo te zien trap jij niet in die valkuil, Ch4ris. :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

CH4RIS

Citaat van: Edewecht op augustus 17, 2020, 05:36:55 PM
Zo te zien trap jij niet in die valkuil, Ch4ris. :)
[/quote]

Nee, daar trap ik niet meer in ;)

Lydia96

Welkom!

Hier iemand uit Lunteren 24 jaartjes jong en wat zijn je hobby's?  :wave:

CH4RIS

Citaat van: Lydia96 op augustus 19, 2020, 10:32:44 PM
Welkom!

Hier iemand uit Lunteren 24 jaartjes jong en wat zijn je hobby's?  :wave:

Hoi Lydia96  :)

Ik ben lekker introvert, dus ik heb rustige hobbies zoals lezen, tuinieren en gamen ;D Vaak ga ik ook naar escape rooms met een groep vrienden. Heel leuk!

Ik zag op dit forum ook tripjes naar de Efteling staan. Daar hou ik ook wel van, pretparken :klap: (jammer dat de data voor eerstvolgende keer niet goed uitkomen)

De laatste tijd ga ik ook weleens naar Potlucks. Misschien dat ik daar zelf nog wel een keer iets over post bij de 'bijeenkomsten'  :D