Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hi allemaal!

Gestart door JochemT, augustus 18, 2020, 10:31:03 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JochemT

Mijn naam is Jochem. Ik ben 23 jaar. Mijn hobbies zijn bordspellen, games en piano spelen.

Ik heb al wel eerder van Asexualiteit gehoord, maar ik had er eigenlijk nooit over nagedacht wat het nou eigenlijk inhoudt tot een paar dagen geleden. Nu gaat er ineens een wereld voor me open. Ik had altijd het idee gehad dat een relatie zonder sex niet mogelijk was, maar nu zie ik in dat dat helemaal geen vereiste is.

Deze site kwam ik tegen via Google en Reddit en ik heb me gelijk geregistreerd zodat ik vragen kan stellen. Ik weet nog niet wat ik allemaal wil vragen en weten, maar dat komt vanzelf wel.

Ik heb ook het syndroom van Asperger (iets waar ik altijd open over probeer te zijn). Dat weet ik sinds mijn 14e en als daar vragen over zijn, dan vind ik het geen probleem om die te beantwoorden (of je een duidelijk antwoord krijgt is een tweede :P).

Koffie

Welkom!

Nee, seks is geen vereiste voor een relatie, althans, voor 'ons' niet maar voor de meeste niet-aseksuelen wel, is mijn ervaring tenminste. ;)
Mensen hebben vaak vrij vaststaande ideeën over seks en relaties, zoals: zonder seks is het geen echte relatie.

Overigens ben ik zelf ook autistisch. Ik weet dat sinds mijn 41e. Vroeger asperger, tegenwoordig wordt dat niet meer gebruikt en ik noem mezelf ook gewoon autistisch. Ik vind het niet erg als mensen daar vragen over stellen. De kans is vrij klein dat ik niet eerlijk antwoord. :) Maar in het algemeen praat ik er weinig over, het is iets wat gewoon bij me hoort evenals mijn aseksualiteit.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Hallo Jochem. Fijn dat je je even komt voorstellen. Je schrijft dat je vragen wilt stellen - doen! Best kans dat er van veel kanten antwoord komt, want er zijn hier veel ervaringsdeskundigen ;D

Welkom!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Welkom op het forum Jochem,  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Goed dat je ons gevonden hebt. Stel vooral je vragen, gezien de grote hoeveelheid ervaring hier op het forum is er vast wel iemand die iets zinvols kan zeggen.

Veel plezier hier :wave:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Yezie

Citaat van: JochemT op augustus 18, 2020, 10:31:03 AM
Mijn naam is Jochem. Ik ben 23 jaar. Mijn hobbies zijn bordspellen, games en piano spelen.

Ik heb al wel eerder van Asexualiteit gehoord, maar ik had er eigenlijk nooit over nagedacht wat het nou eigenlijk inhoudt tot een paar dagen geleden. Nu gaat er ineens een wereld voor me open. Ik had altijd het idee gehad dat een relatie zonder sex niet mogelijk was, maar nu zie ik in dat dat helemaal geen vereiste is.

Deze site kwam ik tegen via Google en Reddit en ik heb me gelijk geregistreerd zodat ik vragen kan stellen. Ik weet nog niet wat ik allemaal wil vragen en weten, maar dat komt vanzelf wel.



Welkom ik hoop dat je hier welkom voelt en je kan alls vragen
Ik heb ook het syndroom van Asperger (iets waar ik altijd open over probeer te zijn). Dat weet ik sinds mijn 14e en als daar vragen over zijn, dan vind ik het geen probleem om die te beantwoorden (of je een duidelijk antwoord krijgt is een tweede :P).
Hey ik ben yezie dol Op kunst en dieren en de natuur ik geniet van leven op mijn manier

BjornAgain

Welkom Jochem,
Het is niet gek dat je denkt dat een relatie zonder seks niet bestaat. Kijk maar 5 minuten tv, videoclips, reclame of zelfs datingsites, de kans is groot dat je meteen met seks te maken krijgt. Zelfs al voegt het niets toe en sterker nog in veel gevallen gaat het zelfs over seks zonder relatie...
Zelf heb ik ook lang rondgelopen met het idee dat seks iets geweldigs zou zijn, het toppunt van genot. Maar het viel vies tegen en hoewel ik ervan probeerde te genieten des te groter werd mijn afkeer.

In ieder geval heb je nu een plek gevonden waar je al je vragen kunt droppen, zonder ook maar enige vorm van vooroordelen of scepsis. De meeste (vaste) bezoekers staan voor iedereen klaar om te helpen.  Het voor jezelf erkennen dat je aseksueel bent, kan al lastig zijn, maar nog moeilijker kan het zijn om dit aan de buitenwereld te vertellen. Maar je bent echt niet de eerste of enige die tegen allerlei zaken afloopt. Dus schroom je niet om je vragen te stellen of je ervaringen te delen.

En je ziet het, de combinatie met autisme komt ook geregeld voorbij.

Lydia96

Hoi, ik ben 24 jaartjes.

Welkom!  ;D