Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Aangenaam kennis te maken

Gestart door Rianne539, augustus 25, 2020, 02:30:30 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rianne539

Hoi ik ben Rianne en ben 48 jaar. Ik weet al wel wat langer van het bestaan van a-seksualiteit af maar omdat ik onder bepaalde condities wel een sex drive heb, dacht ik dat ik dus niet a-seksueel was, maar misschien ben ik het toch wel.. ik hoop er eigenlijk wel een beetje achter te komen door wat anderen hier op seksueel vlak ervaren bij zichzelf.

Ik heb altijd gedacht dat mannen (door testosteron) sowieso altijd wel een hogere sexdrive hebben dan vrouwen en dat het een vreselijk taboe is om eerlijk te zijn over hoe (niet)spannend het sexleven nog is na een langdurige relatie (denk aan 10 jaar en langer).

Ik dacht altijd dat de meeste vrouwen wel een beetje zoals ik zijn en als dat wordt ontkent is dat omdat het een taboe is om te zeggen dat je sexleven niet zo veel meer voorstelt.

Maargoed, om de een of andere rede tref ik altijd vrouwen die je er 's nachts voor wakker kunt maken, die meerdere keren klaar komen, of die misschien moeilijk klaar komen maar er wel pap van lusten.

Dus ik vind eigenlijk nooit een soul mate in mijn gebrek aan libido.. ik kan rustig jaren niet aan zelfbevrediging doen en dat daarnaast de sex met partner dan eigenlijk maar een klusje is om die vent tevreden te houden. En dat je dan denkt.. jezus alweer een maand voorbij, nou het moet maar weer effe he? Zonde van m'n avond...

Maar het gekke is dat wanneer ik verliefd ben ik dus wel een sexdrive heb, maar alleen voor die persoon waar ik op verliefd ben, en ik kan ook maar op 1 iemand tegelijk verliefd zijn. En uiteindelijk gaat die verliefdheid langzaam weg, samen met mijn libido.

Ik heb 2 lange relaties gehad (ongeveer 11 jaar) en die zijn allebei stuk gelopen op mijn libido probleem. Nu ben ik (lekker) single en ben niet meer van plan om langdurige relaties aan te gaan, gewoon latten en als de verliefdheid over is dan wordt de relatie wat mij betreft een vriendschap.

Herkent iemand zich hierin?

Gr. Rianne

AceVentura

Allereerst: Welkom op het forum Rianna,  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Algemeen gezegd varieert de libido/sexdrive onder aseksuelen. De een heeft het wel, de ander heeft het niet, weer een ander een klein beetje ... noem alle variaties maar op die je kan bedenken en je komt ze tegen.

Herkenning in jouw verhaal is niet voor mij persoonlijk, wel doet het me denken aan de documentaire "Mijn seks is stuk" die onlangs weer op TV is geweest:
https://www.vpro.nl/programmas/mijn-seks-is-stuk.html
In dit topic hebben we het er hier ook over gehad: https://du.asexuality.org/forum/index.php?topic=6589
Misschien herken jij je daar in?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Rianne539

Bedankt voor je reactie Aceventura,

Ja ik heb dat ook wel behalve dan dat er niks stuk is natuurlijk. Ik heb die docu uiteraard ook gezien en had gehoopt dat ik er iets aan zou hebben maar dit is niet te "genezen". Het is een stukje acceptatie van jezelf en eigenlijk verwacht ik dat anderen mij ook accepteren zoals ik ben en dat ik het op zich ook wel leuk kan vinden zonder orgasme en echte opwinding in bijvoorbeeld een trio, want dat laatste is dus een groter probleem. men wil graag een response tijdens de sex he? en ik ga toch echt niet faken.. terwijl ik vind het wel erg leuk om anderen een plezier te doen.

Ik ben erg open hoor, ik schaam me nergens voor eigenlijk. heb er ook niet zo'n moeite mee om mensen te vertellen dat je mij er niet voor wakker kunt maken.

Koffie

Welkom. Nou, mij mag je er ook niet voor wakker maken hoor. :)
Met mijn libido op zich was nooit iets mis (tegenwoordig met de overgang verandert ook dat) maar ik had voor mezelf niet de behoefte dat te delen en ik verbind het ook niet aan liefde. Al heb ik daar, omdat het algemene ervaren is dat die connectie er wel is, altijd erg mijn best op gedaan het wel zo te ervaren. Het is er gewoon niet. Dus het leek nooit te kloppen.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

BjornAgain

Welkom Rianne,
Aseksualiteit hoeft niet te betekenen dat je pertinent tegen seks moet zijn of nooit seks mag hebben. Er zijn inderdaad allerlei gradaties, er zijn er bij die toch maar seks met hun partner hebben om hun partner niet teleur te stellen.

Het stukje van er is weer een maand voorbij dus het moet weer gebeuren, komt me wel bekend voor. In het begin denk je dat andere stellen die jaren samen zijn ook niet meer elke dag seks zullen hebben en zelfs je partner is blij dat je niet elke nacht behoefte hebt aan deze vorm van intimiteit... Tot je eraan herinnerd wordt wanneer het de laatste keer is dat het gebeurd is en waardoor er nog meer prestratiedrang en nog minder genot is.


AceVentura

Citaat van: Rianne539 op augustus 25, 2020, 09:17:44 PM
Ja ik heb dat ook wel behalve dan dat er niks stuk is natuurlijk. Ik heb die docu uiteraard ook gezien en had gehoopt dat ik er iets aan zou hebben maar dit is niet te "genezen". Het is een stukje acceptatie van jezelf en eigenlijk verwacht ik dat anderen mij ook accepteren zoals ik ben en dat ik het op zich ook wel leuk kan vinden zonder orgasme en echte opwinding in bijvoorbeeld een trio, want dat laatste is dus een groter probleem. men wil graag een response tijdens de sex he? en ik ga toch echt niet faken.. terwijl ik vind het wel erg leuk om anderen een plezier te doen.
Volgens mij is dat juist ook de boodschap die in de docu zit. Ze eindigt volgens mij met de conclusie dat haar seks niet stuk is, maar gewoon anders (weet de exacte woorden niet meer, maar iets van die strekking), en dat is volgens mij wat acceptatie is: Voor jezelf erkennen dat het is wat het is.

Als ik goed begrijp wil je wel meedoen aan seksuele activiteiten, maar voel je daar nog (te) weinig bij. Als je dat wil dan zou je kunnen gaan kijken hoe je dat kan stimuleren ofzo, ik heb daar zelf geen ervaring mee ::). Het lijkt me wel iets wat los staat van eventuele aseksualiteit.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

HSP-ertje

Het stuk van wel een seksdrive te hebben als ik verliefd ben, herken ik wel. Dat is net het lastige, want je hebt wel zin maar aan de andere kant wil je geen verkeerd beeld van jezelf geven aan de ander. Bij mij uit zich dat dan in meer zelfbevrediging.

Yezie

Citaat van: Rianne539 op augustus 25, 2020, 02:30:30 PM
Hoi ik ben Rianne en ben 48 jaar. Ik weet al wel wat langer van het bestaan van a-seksualiteit af maar omdat ik onder bepaalde condities wel een sex drive heb, dacht ik dat ik dus niet a-seksueel was, maar misschien ben ik het toch wel.. ik hoop er eigenlijk wel een beetje achter te komen door wat anderen hier op seksueel vlak ervaren bij zichzelf.

Ik heb altijd gedacht dat mannen (door testosteron) sowieso altijd wel een hogere sexdrive hebben dan vrouwen en dat het een vreselijk taboe is om eerlijk te zijn over hoe (niet)spannend het sexleven nog is na een langdurige relatie (denk aan 10 jaar en langer).

Ik dacht altijd dat de meeste vrouwen wel een beetje zoals ik zijn en als dat wordt ontkent is dat omdat het een taboe is om te zeggen dat je sexleven niet zo veel meer voorstelt.

Maargoed, om de een of andere rede tref ik altijd vrouwen die je er 's nachts voor wakker kunt maken, die meerdere keren klaar komen, of die misschien moeilijk klaar komen maar er wel pap van lusten.

Dus ik vind eigenlijk nooit een soul mate in mijn gebrek aan libido.. ik kan rustig jaren niet aan zelfbevrediging doen en dat daarnaast de sex met partner dan eigenlijk maar een klusje is om die vent tevreden te houden. En dat je dan denkt.. jezus alweer een maand voorbij, nou het moet maar weer effe he? Zonde van m'n avond...

Maar het gekke is dat wanneer ik verliefd ben ik dus wel een sexdrive heb, maar alleen voor die persoon waar ik op verliefd ben, en ik kan ook maar op 1 iemand tegelijk verliefd zijn. En uiteindelijk gaat die verliefdheid langzaam weg, samen met mijn libido.

Ik heb 2 lange relaties gehad (ongeveer 11 jaar) en die zijn allebei stuk gelopen op mijn libido probleem. Nu ben ik (lekker) single en ben niet meer van plan om langdurige relaties aan te gaan, gewoon latten en als de verliefdheid over is dan wordt de relatie wat mij betreft een vriendschap.

Herkent iemand zich hierin?

Gr. Rianne


Wat je verteld lijkt me heel lastig ik hoop dat je hier meer Duidelijkheid krijgt van harten welkom
Hey ik ben yezie dol Op kunst en dieren en de natuur ik geniet van leven op mijn manier