Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hallo iedereen, ik ben Loes!

Gestart door LoesBoss, augustus 31, 2020, 08:23:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LoesBoss

Hallo!

Ik ben Loes, 23 jaar, en heb pas sinds kort echt ingezien dat ik aseksueel ben.

Ik weet nochtans eigenlijk allang dat mijn ervaring met seks en intimiteit anders is dan die van mijn omgeving. Ik vond conversaties over vriendjes en seks altijd maar saai en kon zelf nooit de interesse of energie opbrengen om te daten. Over de jaren had ik hier verschillende verklaringen voor. In mijn tienerjaren besloot ik dat de jongens nog te kinderachtig waren en ik dat niet aantrekkelijk vond. Aan de unief dacht ik: ik heb gewoon de 'ware' nog niet gevonden.
Stiekem dacht ik dat mijn gebrek aan aantrekking voor mannen misschien betekende dat ik meer op vrouwen viel, maar nee, dat bleek na veel zelfreflectie ook niet echt het geval.

Toch heb ik nog mijn hele studententijd niet willen toegeven dat ik misschien aseksueel was. Ik durfde er ook niet echt over praten, want dan werd het 'echt'. In mijn hoofd betekende aseksueel zijn compleet opgeven om ooit een relatie te hebben, en dat kon ik toch niet doen! Ik wou ergens wel die ene persoon hebben die van mij hield, en waar ik van kon houden. Ik kwam echter de laatste tijd op een punt in het leven dat het niet meer valt te negeren dat ik nog nooit een relatie heb gehad en daar ook niet echt een 'drive' voor heb. Ik begon dus mij toch wat meer te verdiepen in seksualiteit en vooral aseksualteit. Met er meer over te weten te komen, weet ik nu dat ik aseksueel kan zijn en toch verlangen naar een relatie en zelfs een zekere intimiteit.

En daarom kan ik nu met redelijke zekerheid zeggen: ik ben aseksueel.

Praten hierover met vrienden of familie blijft echter moeilijk... Ik ben redelijk sociaal angstig en awkward conversaties voeren is echt mijn grootste nachtmerrie. Niet dat ik denk dat mijn omgeving mij niet zou accepteren of zo, het is awkward conversaties in het algemeen waar ik tegenop zie :) Ik heb nood aan mensen om mee te praten die mij verstaan zonder dat ik een hele uitleg moet doen, en dat is hoe ik hier ben terecht gekomen. Het is zo'n opluchting om al die herkenbare verhalen te lezen, te weten dat ik niet alleen ben. Ik hoop dat ik misschien hier een platform vindt om mijn struggles wat te delen en misschien wel nieuwe banden te smeden...

Wees dus vooral welkom om mij berichten te sturen of uit te nodigen in een gesprek :) Ik zou graag wat meer aseksuele personen leren kennen  :wave:

menno2108

Heeyy Loes

Ik ben Menno 21 jaar
En al een tijdje aan het bewust worden dat ik A seksueel ben maar ik accepteer het nog niet echt en ben aan het puzzelen naar hoe ik me voel.
Leuk dat je op dit forum bent! Ik snap precies hoe je je voelt tegenover je ouders en familie die van mij weten er ook niks vanaf en dat vind ik prima zo
Stuur gerust een berichtje als je zin hebt om te kletsen😊
Freonlike groetnis

BjornAgain

Hoi Loes,
Allereest van harte welkom op het forum.

Je verhaal is heel herkenbaar, van jezelf weten dat seks voor jou een ver-van-je-bed-show is, maar aan de andere kant, toegeven dat je aseksueel bent en de angst dat je daarmee voor altijd alleen zou blijven. Ook niemand hebben in je omgeving waar je deze moeilijke tweespalt mee kunt bespreken. Frustrerend wordt het als er dan in je vriendengroep koppeltjes gaan ontstaan en jij daar als eeuwige vrijgezel een beetje omheen blijft fladderen.

Goed dat je er voor jezelf nagenoeg uit bent, dat is vaak al de eerste stap, zelfacceptatie en zoals je ziet ben je echt niet de enige en aseksuelen zijn geen boze mensen die principieel tegen seks zijn. Wat mij vanaf het begin opviel is hoe makkelijk nieuwe mensen hier op het forum gerespecteerd worden en of je nu een vaste bezoeker wordt of alleen maar even je zelfvertrouwen een boost te geven, dat je echt niet raar, vreemd of ziek bent.

Voel je vooral vrij om je verhalen te delen, of je problemen aan de kaak te stellen. Er is een kleine vaste groep die altijd voor iedereen klaar staat en altijd naar je willen luisteren en ook altijd open staan voor een gezellige babbel. Blijf vooral niet zitten met je struggles, hoewel bijna iedereen een eigen verhaal heeft, ben je echt niet de eerste die door een moeilijke periode heen moet en geloof me op den duur zal het gewoon een deel van het "jou zijn" worden.

Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Yezie

Citaat van: LoesBoss op augustus 31, 2020, 08:23:32 PM
Hallo!

Ik ben Loes, 23 jaar, en heb pas sinds kort echt ingezien dat ik aseksueel ben.

Ik weet nochtans eigenlijk allang dat mijn ervaring met seks en intimiteit anders is dan die van mijn omgeving. Ik vond conversaties over vriendjes en seks altijd maar saai en kon zelf nooit de interesse of energie opbrengen om te daten. Over de jaren had ik hier verschillende verklaringen voor. In mijn tienerjaren besloot ik dat de jongens nog te kinderachtig waren en ik dat niet aantrekkelijk vond. Aan de unief dacht ik: ik heb gewoon de 'ware' nog niet
gevonden.
Stiekem dacht ik dat mijn gebrek aan aantrekking voor mannen misschien betekende dat ik meer op vrouwen viel, maar nee, dat bleek na veel zelfreflectie ook niet echt het geval.

Toch heb ik nog mijn hele studententijd niet willen toegeven dat ik misschien aseksueel was. Ik durfde er ook niet echt over praten, want dan werd het 'echt'. In mijn hoofd betekende aseksueel zijn compleet opgeven om ooit een relatie te hebben, en dat kon ik toch niet doen! Ik wou ergens wel die ene persoon hebben die van mij hield, en waar ik van kon houden. Ik kwam echter de laatste tijd op een punt in het leven dat het niet meer valt te negeren dat ik nog nooit een relatie heb gehad en daar ook niet echt een 'drive' voor heb. Ik begon dus mij toch wat meer te verdiepen in seksualiteit en vooral aseksualteit. Met er meer over te weten
te komen, weet ik nu dat ik aseksueel kan zijn en toch verlangen naar een relatie en zelfs een zekere intimiteit.

En daarom kan ik nu met redelijke zekerheid zeggen: ik ben aseksueel.












Welkom ik hoop dat je hier welkom voelt en vragen mag altijd gr

Praten hierover met vrienden of familie blijft echter moeilijk... Ik ben redelijk sociaal angstig en awkward conversaties voeren is echt mijn grootste nachtmerrie. Niet dat ik denk dat mijn omgeving mij niet zou accepteren of zo, het is awkward conversaties in het algemeen waar ik tegenop zie :) Ik heb nood aan mensen om mee te praten die mij verstaan zonder dat ik een hele uitleg moet doen, en dat is hoe ik hier ben terecht gekomen. Het is zo'n opluchting om al die herkenbare verhalen te lezen, te weten dat ik niet alleen ben. Ik hoop dat ik misschien hier een platform vindt om mijn struggles wat te delen en misschien wel nieuwe banden te smeden...

Wees dus vooral welkom om mij berichten te sturen of uit te nodigen in een gesprek :) Ik zou graag wat meer aseksuele personen leren kennen  :wave:
Hey ik ben yezie dol Op kunst en dieren en de natuur ik geniet van leven op mijn manier

AceVentura

Welkom op het forum Loes,  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Wat fijn dat je voor jezelf al zeker bent dat het label aseksueel bij je past. Maak je niet te druk over het vertellen aan anderen, dat komt op z'n tijd vanzelf wel. Bij mij heeft het ook een paar jaar geduurd ::)

Als je andere aseksuelen wil leren kennen dan ben je op de goede plek aagekomen ;)

Veel plezier hier :wave:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler